درخواست مردم رودبار در خصوص تغیر نام داماش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شکوفه های زیتون(اسپرو) نوشت: از دیرباز تا کنون، بسیاری از مسئولین از روی صدق و یا تبلیغات گونه اذعان نموده اند که بی مهری هایی به شهرستان صلح و دوستی شده است. بطور مثال، رودبار تامین کننده آب کشاورزی استان است اما بسیاری از اوقات از کمبود آب رنج […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شکوفه های زیتون(اسپرو) نوشت:

damash_guilanاز دیرباز تا کنون، بسیاری از مسئولین از روی صدق و یا تبلیغات گونه اذعان نموده اند که بی مهری هایی به شهرستان صلح و دوستی شده است. بطور مثال، رودبار تامین کننده آب کشاورزی استان است اما بسیاری از اوقات از کمبود آب رنج می برد. رودبار مبداء ورودی استان و پیشانی گیلان است اما چهره پیشواز گونه اش را به فراموشی سپرده، مردم این شهرستان برای عبور و مرور در استان خود عوارض پرداخت می کنند؛ رودباری ها زیتونکاران دست پینه بسته اند اما تا سخن از برنج و چای به میان می آید، زیتون موجودیت خود را از دست می دهد. میوه ای که در قرآن به آن اشاره شده به راحتی مورد بی مهری قرار می گیرد. شهیدان هدیه داده اند، زلزله را تجربه کرده اند و با کم ترین ها ساختند. مردم این دیار برای آمدن از روستا به مرکز شهرستان، باید ساعت ها در مسیرهای پر پیچ و خم باشند. رودبار تامین کننده شن، ماسه و سنگ لاشه مورد نیاز استان است و مردمانش همان هایی هستند که همیشه در کنار امام(ره) و نظام بوده اند و…

این یک بام و دوهوایی سبب شد تا بسیاری از ورزش دوستان با اهالی رسانه شهرستان و چندی از مسئولین تماس گرفته و خواستار آن شوند که نام تیم محبوب گیلانی به داماش و یا شهر آفتاب-لوشان- تغییر یابد.
این را گفتیم تا برسیم به اصل ماجرا؛ شنیدن خبری، مردم رودبار را شوکه کرد. مختصری از خبر این بود:

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان امتیاز تیم داماش گیلان واگذار شد. امتیاز لیگ یک تیم داماش گیلان که در اختیار هئیت فوتبال استان گیلان قرار گرفته بود با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان در اختیار شرکت آهن و فولاد لوشان قرار گرفت تا بدین ترتیب تکلیف این تیم لیگ یکی برای حضور در رقابت‌های لیگ مشخص شود. یعقوب کنعانی رئیس هیت مدیره آهن و فولاد لوشان، علی محمودی را به‌عنوان مدیر عامل این تیم جهت انجام امور انتقال، پروانه باشگاه و عقد قرارداد با بازیکنان معرفی کرده است. این بود سرآغاز بسیاری از تهدیدها و فرصت هایی که مردم جنوبی ترین شهرستان گیلان در ذهن می پروراندند. آنها مسرور از اینکه رودبار همچون همیشه باز به یک تامین کننده مبدل گشته و یقینا نامش برای یکبار هم که شده بر سر زبان ها خواهد افتاد-هر چند که در گذشته و در ماجرای گروه آریا نامش بارها شنیده شد- اما دیری نپایید که این خبر نیز به گوش مردمان ما رسید:

نام داماش گیلان به «شهر باران» تغییر می یابد.

در این لحظه بود که بسیاری از مردم و خصوصا ورزش دوستان رودباری در عین ناباوری بسیار حیرت زده شدند. از سویی امتیاز تیم به کارخانه بزرگی از زیر مجموعه هولدینگ امیرمنصور آریا در شهرستان رودبار می رسد و از سویی دیگر نام داماش که در حوزه جغرافیایی شهرستان رودبار بوده و یکی از مناطق توریستی این شهرستان به شما می رود از گردونه حذف می شود.

این یک بام و دوهوایی سبب شد تا بسیاری از ورزش دوستان با اهالی رسانه شهرستان و چندی از مسئولین تماس گرفته و خواستار آن شوند که نام تیم محبوب گیلانی به داماش و یا شهر آفتاب-لوشان- تغییر یابد. حال باید ماند و دید که آیا مسئولین به این خواسته ورزش دوستان پاسخ می هند؟ و یا کم مهری ها به رودبار و مهجوریت این شهرستان همچنان ادامه می یابد؟

گفتنی است تیم فوتبال داماش گیلان درسال ۱۳۶۲با نام استقلال رشت شکل گرفت. در۳۲سال گذشته این تیم به ترتیب با نام های استقلال رشت ،استقلال شهرداری رشت ، پگاه گیلان وداماش گیلان در مسابقات لیگ دسته اول ولیگ برتر فوتبال ایران حضور داشت.

علیرضا جهانبخش جیرنده ای نیز از بازیکنان سرشناس این تیم در چند سال گذشته بوده است. این تیم با نام پگاه گیلان نائب قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران را درکارنامه دارد.

Share