واکنش تند امام جمعه انزلی نسبت به برگزاری اختتامیه یک جشنواره

خیلی از برنامه‌های اختتامیه جشنواره لاله های تالابی خلاف شرع بود/از این تاریخ به بعد برپایی این نوع مجالس در کنار مصلی ممنوع است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت السلام شمس الدین گفت: تا پاسی از شب برنامه هایی انجام شد که خوشایند نبود و اعتقاد بنده این است که حتی خیلی از برنامه های اختتامیه ی این جشنواره خلاف شرع بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به ناهنجاری های جشنواره ی لاله های تالابی در شب اختتامیه ی این برنامه خاطر نشان کرد : برگزار کنندگان جشنواره لاله های تالابی پیش از برگزاری پیش ما آمدند که کسب تکلیف کنند بنده هم شروط خود را مبنی بر نبود موسیقی اعلام کردم و آنها گفتند موسیقی سنتی است اما در نهایت رفتارهای ناپسندی در شب گذشته در این برنامه انجام شد که واقعا بسیار زننده بود و این برگزار کنندگان بودند که نقض عهد کردند.

خیلی از برنامه های اختتامیه ی این جشنواره خلاف شرع بود

shamsوی در جمع کثیری از نمازگزاران تاکید کرد : این برنامه ای که اجرا شد مورد تایید ما نیست و با اینکه تذکر هم دادیم برگزار کنندگان اقدامی نکردند و به آن ها نیز گفته بودم که وقتی مجلس برگزار شد اجرای برنامه از دست شما خارج می شود و با وجود تمام این تذکرات باز هم تا پاسی از شب برنامه هایی انجام شد که خوشایند نبود و اعتقاد بنده این است که حتی خیلی از برنامه های اختتامیه ی این جشنواره خلاف شرع بود.

امام جمعه انزلی همچنین افزود : جای تاسف دارد که افرادی نیز در این جشنواره حضور داشتند که از آنان انتظار بیشتری می رفت و این چنین برنامه ها خوشایند این شهرستان و انسان های مومن و انقلابی آن نیست .

از این تاریخ برپایی این نوع از مجالس در کنار مصلی ممنوع است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه متذکر شد : از این تاریخ تمام دستگاهای شهرستان ، فرمانداری ، شهرداری و دیگر نهاد های رسمی و غیر رسمی بدانند برپایی این نوع از مجالس در کنار مصلی ممنوع است.

پرچمداران حقوق بشر خود ناقض حقوق بشر هستند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امروزه حقوق بشر از واژه هایی است که مظلوم و قریب است تصریح کرد: آمریکایی هایی که خود سرتاپا غرق در جنایتهای متجاوزانه هستند و حتی در جنگ صدام با ایران او را تماما تجهیز کردند ادعای حقوق بشر دارند و ایران را ناقض حقوق بشر میداند و تمام این نکات قابل توجه است که در این شرایط ما نباید به راحتی به آنان اعتماد کنیم .

نباید هرگز فکر کنیم وقتی به ایران می آیند دلشان به حال ما سوخته است

امام جمعه بندرانزلی به رفت و آمدهای هیات های کشورهای غربی نیز به ایران اشاره و خاطر نشان کرد : باید با دقت به این رفت و آمد ها توجه داشته باشیم و نباید با برگزاری استقبال های گرم کاری کنیم که فکر کنند ما محتاج آنها هستیم و نباید ما نیز هرگز فکر کنیم وقتی این هیات ها به ایران می آیند دلشان به حال ما سوخته است .

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه سخنان خود به سنگ اندازی های فرانسه در روند مذاکرات نیز اشاره کرد و گفت : فرانسه کشوری است که از اهانت یک کاریکاتوریست به پیامبر ما مسلمانان حمایت کرد و قطعا وقتی هیاتی رسمی را در این شرایط به ایران می فرستند می خواهند جای پای خود را پیدا کند .

وی در پایان با اشاره به ۱۵ شوال که مصادف با شهادت حضرت حمزه نیز بوده خطاب به مسئولان مساجد و هیات های مذهبی شهرستان تاکید کرد : حق این شهبد والامقام آن طور که باید ادا نشده است فلذا مسئولان مربوطه مراسمات مصیبت ایشان را برگزار کرده و در برنامه خود قرار دهند .

وی همچین در خصوص ۱۲ مرداد ، روز گرامیداشت ورزش های زورخانه ای رسیدگی بیشتر به این ورزش فرهنگی و تهیه مکانی مناسب را از مسئولان شهرستان خواستار شد .

 

Share