خواهران هنرمند با حضور مدیران استان بدرقه شدند

خواهران هنرمند گیلانی عازم اردوی راهیان نور شدند/فاضلی:زبان هنر تداوم بخش ارزش هاست/ساخت مستند راهیان نور توسط بانوان هنرمند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیروز فاضلی، صبح امروز در مراسم بدرقه خواهران هنرمند گیلانی اعزامی به اردوی راهیان نور، گفت: در جامعه نقش های اجتماعی، نهادهای اجتماعی و… وجود دارد که اگر همه این ها به خوبی عمل کنند مقوله ای به نام ارزش های اجتماعی بوجود می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیروز فاضلی، صبح امروز در مراسم بدرقه خواهران هنرمند گیلانی اعزامی به اردوی راهیان نور، گفت: در جامعه نقش های اجتماعی، نهادهای اجتماعی و… وجود دارد که اگر همه این ها به خوبی عمل کنند مقوله ای به نام ارزش های اجتماعی بوجود می آید.

۲۸۵۵۴۸_origبه گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ ارزش های اجتماعی اگر در زمان بمانند هرگز به جامعه منتقل نمی شوند لذا این ارزش های اجتماعی نیاز به تداوم دارند و این تداوم انجام نمی شود مگر اینکه کارهای فرهنگی و هنری در آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه لذا بحث الگودهی و الگوگیری در هر جامعه ای مطرح می شود، ادامه داد: الحمدلله در کشور ما به واسطه هشت سال دفاع مقدس الگوهای خوبی وجود دارد و اگر اختلالی ایجاد می شود در بحث انتقال ارزش های این الگوها به جامعه هدف یعنی همان نسل نوجوان و جوان ماست.

فاضلی افزود: بنده همیشه این سفر شما را با دو دیدگاه نگاه می کنم یکی اینکه فرض کنید اگر زینب (س) در حماسه بزرگ عاشورا نبود آیا ارزش آن حماسه که خود ارزشی ذاتی بود بدون پیام تداوم می یافت؛ طبیعی است که از شماها نیز چنین انتظاری می رود.

این مسئول بیان کرد: نکته دیگر اینکه تداوم ارزش ها بیان زمان می خواهد؛ نمیتوان در یک زمان ماند و انتظار داشت الگوها برای همیشه بماند لذا باید زبان روز را تعبیه کرد و زبان روز را چیزی به نام هنر انتقال می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن ابراز خرسندی از ساخت فیلم مستند از این سفر، اظهار کرد: زبان هنر زبانی است که همیشه ارزش ها را تداوم می بخشد و به نسل های بعدی هم منتقل می کند؛ زبان هنر زبانی همیشگی است.

وی با بیان اینکه در ذهن هر انسانی که حماسه عاشورا را می خواند این عبارت هنرمندانه حضرت زینب (س) بعد از دیدن آن همه مصیبت که می فرماید «من چیزی جز زیبایی نمی بینم» جالب توجه است، افزود: این عبارت در عین دارا بودن ایجاز بسیار هنرمندانه است؛ لذا ارزش ها جز با زبان فرهنگ و هنر باقی نمی ماند.

 مستند راهیان نور توسط بانوان هنرمند ساخته می شود

کیومرث دولتی رییس سازمان بسیج هنرمندان گیلان نیز در ابتدای این مراسم با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حمایت از برگزاری این اردو؛ این حرکت را عملیاتی فرهنگی نامید که با رمز «یا فاطمه زهرا (س)» از مزار شهدای رشت آغاز می شود.

وی با بیان اینکه دو هدف از برگزاری این اردو دنبال می شود، گفت: هدف اول که در تمامی این اعزام ها دنبال می شود آشنایی نسلی که دوران دفاع مقدس را ندیده با آن ایثارگری ها و فرهنگ ایثار و شهادت است که نیاز اساسی ما در همه عرصه هاست.

دولتی تصریح کرد: اگر ما آن فرهنگ را به صورت عملی به کار ببریم در تمامی عرصه ها موفقیت های بیشتر از پیش را کسب خواهیم کرد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به حضور متعدد بانوان عکاس و فیلمساز در این اردو، اضافه کرد: هدف مهمتری که از این سفر دنبال می شود، ساخت مستندی با هدف انتقال ارزش ها از این اردوی چهار روزه است.

وی اظهار کرد: کار هنرمند باید این باشد که بتواند حرکتهای ارزشی را ماندگار کرده و به نسل های دیگر انتقال دهد.

دولتی با بیان اینکه شاید برای همه افراد جامعه مقدور نباشد که به اردوی راهیان نور بروند، افزود: تمامی اقشار جامعه می توانند با کار هنری شما با فضای موجود در این اردوها آشنا شوند.

 مراسم بدرقه خواهران هنرمند اعزامی به اردوی راهیان نور مناطق شمال غرب کشور در استان کردستان به همت سازمان بسیج هنرمندان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صبح امروز چهارشنبه ۲۸ مرداد ۹۴ با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی استان، رییس سازمان بسیج هنرمندان، معاون اجرایی سپاه قدس گیلان و… در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

Share