شیرین ریحانی

خواندن را خدای بزرگ آموخت تا بنام خالق بخوانیم

«اقراء باسم ربک الذی خلق» خواندن را خدای بزرگ آموخت تا بنام خالق بخوانیم. «ن والقلم و ما یسطرون» به قلم قسم خورد تا حرمت نوشتن بداریم. امروزه با توجه به پیشرفت اعجاز انگیز فن‌آوری، سرعت انتشار اخبار و بنگاه‌های رنگارنگ خبر پراکنی با انگیزه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی، کسب اطلاع صحیح و قابل اطمینان، محتاج آگاهی، […]

«اقراء باسم ربک الذی خلق»شیرین-ریحانی۱-۲۱۸x168

خواندن را خدای بزرگ آموخت تا بنام خالق بخوانیم.

«ن والقلم و ما یسطرون»

به قلم قسم خورد تا حرمت نوشتن بداریم.

امروزه با توجه به پیشرفت اعجاز انگیز فن‌آوری، سرعت انتشار اخبار و بنگاه‌های رنگارنگ خبر پراکنی با انگیزه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی، کسب اطلاع صحیح و قابل اطمینان، محتاج آگاهی، تعهد، شجاعت و تیز بینی است. این طلایه داری بصیرت، فراتر از شغل و حرفه، بلکه عشق و هنر است که خبرنگاران ایرانی را تا جایگاه رفیع یگانه‌های کم مثال عرصه رسانه در جهان، چشم و زبان گویای مظلومیت، اقتدار و مقاومت مردم و ماندگاران بی بدیل بالا برده است.

هفده مرداد که به پاسداشت شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری مزار شریف افغانستان، بنام روز خبرنگار نام گرفت، یادآور تلاشگران عرصه اطلاع رسانی، صاحبان قلم پاک، حق‌جو، مقام بلند تنویر افکار عمومی و احترام به زحمات فراوان و تکاپوی مقدس خبرنگاران و ساحت قلم می‌باشد.

روز خبرنگار یادآور روز انسان‌های پاک، متعهد، مجاهدان بی منت، سخت کوشان با همت و تداعی‌گر رشادت‌ها، تیزبینی‌ها، بی باکی‌ها و شهادت صارمی‌ها و آوینی‌ها در راه بسط و گسترش فرهنگ انسانی ایران اسلامی است.

پیشرفت این مرز و بوم تحقق نخواهد یافت مگر به همت انسان‌های سخت کوش و پرتلاش، تیزهوش و دوراندیش، صادق و منصف و آنان که بی آلایش در قاموس خبرنگاری، سختی‌های کار را به جان خریده تا با همدلی و همگرایی روشنی بخش راه باشند و با شناخت آسیب‌ها، آفرینش موضوع‌های بدیع، مسیر بالندگی و رشد و توسعه کشور را تسریع نمایند.

بدون تردید اعتلای جایگاه خطیر خبرنگاری، ارتقاء سطح اطلاع رسانی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق رسانه در سایه تعامل و همکاری همه جانبه میسر خواهد شد. تعاملی که با با دستیابی به همدلی اوج معرفت حرفه‌ای را رقم می‌زند، قادر خواهد بود روستاهای ما، شهر ما، استان ما، کشور ما و جهان ما را بسازد و راز سربلندی انسان سرافزار خدامحور را در عصر ظهور انسان کامل تجلی دهد.

هفدهم مرداد در حقیقت روز پاسداشت کوشش‌های صادقانه خبرنگاران آزاده‌ای است که برای دسترسی، توزیع و انتشار اخبار از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند. روز حق‌گویی و حق‌جویی و روز پاسداشت قلم را به همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی کشور و خصوصا خبرنگاران پر تلاش استان گیلان تبریک گفته و برای امیران بی ادعای خطوط مقدم مبارزه نرم، آرزوی سرافرازی و تداوم فعالیت و توفیق داریم.

اقتضای جان چو ای دل آگهی است/ هرکه آگه تر بود جانش قوی است.

شیرین ریحانی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share