جعفرزاده مطرح کرد:

خواستار احداث شهرک سینمایی گیلان قدیم در استان هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده گفت:هنرمندان گیلانی مدتهاست که خواستار و پیگیر احداث شهرک سینمایی گیلان قدیم در استان هستند و طرح احداث این شهرک سینمایی فرهنگی میتواند گیلان قدیم و آداب و سنن و فرهنگ آن را ترسیم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیلخبر ,در پی سفر دکتر ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور به شهرستان رودبار و گیلان ،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم  رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد شهرک سینمایی گیلان شد.

jafarza6747 (1)جعفرزاده ایمن آبادی در ارتباط با ایجاد شهرک سینمایی گیلان گفت: آقای دکتر ایوبی برای افتتاح اولین سینمای دیجیتال کشور در شهرستان رودبار به گیلان سفر کردند.

هنرمندان گیلانی مدتهاست که خواستار و پیگیر احداث شهرک سینمایی گیلان قدیم در استان هستند و طرح احداث این شهرک سینمایی فرهنگی میتواند گیلان قدیم و آداب و سنن و فرهنگ آن را ترسیم کند. با توجه به مناظر طبیعی و منحصر به فرد در استان گیلان که سالانه پذیرای هزاران توریست داخلی و خارجی است و همچنین تولید آثار متعدد تلوزیونی و سینمایی توسط هنرمندان سراسر کشور در این استان، بازسازی معماری گیلان قدیم بیش از پیش لازم و ضروری است و احداث این شهرک راهکاری مناسب به جهت حفظ و معرفی آداب و رسوم این بخش از کشور است.

نماینده مردم رشت در ادامه اظهار کرد امیدواریم با اجرایی شدن این طرح زمینه اشتغال در صنعت توریسم هم بوجود آید و سبب بهبود شرایط اقتصادی استان و تولید هرچه بهتر آثار فاخر هنری و تاریخی شود. طرح کامل و برآورد هزینه های ساخت شهرک از قبل تهیه شده و آماده است و در صورتی که مساعدتهای لازم بشود و به میمنت سفری که آقای دکتر ایوبی به گیلان دارند بتوانیم در خصوص احداث شهرک سینمایی به تصمیمات جدی برسیم.

وی در پایان گفت: شهرک سینمایی که بیانگر و نشان دهنده گیلان قدیم باشد مورد درخواست اکثریت هنرمندان بوده و در نشستی که اینجانب با هنرمندان داشتم مصرانه تقاضای ایجاد این شهرک را داشتند و با توجه به اینکه طرح آن آماده است تنها موافقت اصولی وزارت ارشاد را می خواهد و ما از استاندار هنردوست و مردمی گیلان میخواهیم که این موضوع را پیگیری کند

Share