مدیرکل جدید محیط زیست گیلان:

از تمامی تشکل های محیط زیستی حمایت می کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل جدید محیط زیست گیلان اظهار کرد: اگر به هرجای کشور نگاه کنیم متوجه مشکلات فراوان زیست محیطی می شویم و متأسفانه محیط زیست کشور در یکی از دشوارترین و بحرانی ترین وضعیت خود قرار گرفته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم معارفه مدیرکل محیط زیست گیلان صبح امروز در رشت برگزار و قربانعلی محمدپور به عنوان مدیرکل جدیدمحیط زیسmohamadpoor3776ت گیلان معرفی شد.

خدا را به علت توفیق فعالیت در استان خودم گیلان شاکرم

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,قربانعلی محمدپور مدیرکل جدید محیط زیست گیلان با بیان اینکه سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال دولت و ملت ،همدلی و هم زبانی نامیده شده است گفت: باید در راستای این سال تلاش کنیم و مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: خدا را به علت توفیق فعالیت در استان خودم گیلان شاکرم و امیدوارم خادم خوبی برای مردم عزیز و با فرهنگ گیلان باشم.

محمدپور با بیان اینکه امروزه همه نگاه ویژه ای به محیط زیست دارند تصریح کرد: امیدواریم با توجه به این فضای مناسب در کشور بتوانیم در راستای قانون فعالیت های سازنده ای را در گیلان انجام دهیم.

مدیرکل جدید محیط زیست گیلان افزود: اگر به هرجای کشور نگاه کنیم متوجه مشکلات فراوان زیست محیطی می شویم و متأسفانه محیط زیست کشور در یکی از دشوارترین و بحرانی ترین وضعیت خود قرار گرفته است.

مشکلات محیط زیست استان به حدی است که می توان کتابی در این راستا نوشت

قربانعلی محمدپور اظهار کرد: مشکلات محیط زیست استان به حدی است که می توان کتابی در این راستا نوشت; بنابراین برای عبور از این مشکلات به دنبال مشارکت مردمباشیم تا بسیاری از مشکلات حل شود.

محمدپور با بیان اینکه آموزش های زیست محیطی در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا مراکز آموزش عالی را با همکاری دیگر نهادها دنبال می کنیم تصریح کرد:اگر به مشارکت و هم افزایی اعتقاد داریم باید هماهنگی بین مدیران صنعتی و مدیران اجرایی و مسئولین استان صورت گیرد.

دولت موضوع محیط زیست را جزو اولویت خود قرار داده است

مدیرکل جدید محیط زیست گیلان در ادامه افزود: مطرح کردن مسائلی مانند توسعه پایدار ،اقتصاد سبز ،کشاورزی پایدار ،الگوی کشت و آبیاری مناسب ،معماری سبز نشان دهنده اولویتی است که دولت به موضوع محیط زیست دارد.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید پس از هشت سال مغفول بودن شورای عالی محیط زیست که بخش اعظم مشکلات زیست محیطی باید در جلسات همین شورا حل می شد را مجدداً راه اندازی کرده است. بنابراین برخی از مشکلات محیط زیست کشور به نگاه مسئولین بر می گردد و خوشبختانه دولت تدبیر و امید موضوع محیط زیست را جزو اولویت خود قرار داده است.

حفظ محیط زیست علاوه بر وظیفه قانونی یک تکلیف شرعی است

محمدپور با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه محیط زیست راهگشای مسئولین است گفت: امروزه علاوه بر وظیفه قانونی هر فرد در حفظ محیط زیست فرمایشات رهبری باعث ایجاد تکلیف شرعی بر هر فرد می شود بنابراین از همه می خواهیم که در حفظ محیط زیست ما را یاری دهند.

از تمامی سازمان های مردم نهاد و تشکل های محیط زیستی حمایت می کنیم

مدیرکل جدید محیط زیست گیلان با بیان اینکه از تمامی سازمان های مردم نهاد و تشکل های محیط زیستی حمایت می کنیم اظهار کرد: از این افراد در اتاق فکر محیط زیستی گیلان استفاده خواهیم کرد و بناداریم چنانچه ما را نقد کنند و یا از ما تشکر کنند در هر صورت با آغوش باز از آنها استقبال کنیم.

توسعه پایدار نیاز کشور و استان است

محمدپور با بیان اینکه اعتقاد قلبی دارم توسعه پایدار نیاز کشور و استان است اضافه کرد: محیط زیست بال توسعه پایدار است و تلاش می کنم این سیاست را دنبال کنم.

وی در پایان گفت: اشتغال و توسعه مهم است ولی باید محیط زیست را درنظر گرفت و انها را با هم در آمیخت.

گفتنی است در پایان طوماری جهت حمایت از محیط زیست و جلوگیری از احداث سد شفارود امضاء شد که یکی از امضا کنندگان طومار معاون سازمان محیط زیست کشور بود.

IMG_3842

Share