رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی آستارا در واکنش به اظهارات افضلی فرد

حیران متعلق به گیلان است/اظهارات نماینده اردبیل غیرمنطقی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی آستارا با بیان اینکه «حیران» بر اساس تقسیمات کشوری متعلق به گیلان است، گفت: اظهارات دبیر مجمع نمایندگان اردبیل غیرمنطقی و تاسف‌برانگیز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سلامت سپهرنژاد عصر امروز در نشست شورای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان با انتقاد از اظهارات امروز «مصطفی افضلی‌فرد» دبیر مجمع نمایندگان اردبیل در زمینه نصب تابلو در داخل حوزه جغرافیای سیاسی و مبنی بر اینکه «فرماندار آستارا باید تنبیه شود»، اظهار کرد: حداقل انتظاری که از یک نماینده مجلس می‌رود آشنایی وی به حوزه انتخابیه و تقسیمات رسمی بین استان‌هاست.

۱۳۹۲۰۹۱۷۰۰۰۱۶۹_PhotoAوی افزود: کاش قبل از بیان چنین مطالب غیرمنطقی آن‌ هم در یک جلسه رسمی، آقای افضلی‌فرد به عنوان نماینده مجلس تدبر و تحقیق لازم را در حدود و ثغور جغرافیایی استان‌های اردبیل و گیلان به‌عمل می‌آورد و پس از آگاهی کامل اظهار نظر ‌می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی آستارا ادامه داد: «حیران» پس از تونل روستای «ونه‌بین» قرار دارد که در تقسیمات کشوری به عنوان یکی از دهستان‌های بخش مرکزی شهرستان آستارا و گیلان است.

این فعال سیاسی آستارا خاطرنشان کرد: امیدواریم نماینده استان اردبیل با تأسی از فرمایش‌های استاندار خود به قانون تقسیمات کشوری احترام می‌گذاشت و به همدلی و همزبانی که فرموده مقام معظم رهبری است، تمکین می‌کرد.

 مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اخیراً طی مصاحبه‌ای نصب تابلو در گردنه حیران و حوزه جغرافیایی سیاسی گیلان را اقدامی غیرقانونی برشمرد که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد.

برخی از نمایندگان و مسئولان استان اردبیل بحث الحاق حیران و آستارا به اردبیل را به نحوی رسانه‌ای کرده‌اند که با حساسیت مردم آستارا و رسانه‌های گروهی این شهرستان مواجه شده است.

Share