از گوشه کنار سیاست در گیلان

حضور مسلحانه در صحن شورا: اگه دروغ میگم با همین کُلت بیا منو بکش/ایشان نخود هر آشی هستند/چه کسی شورای شهر را استیضاح می کند؟/ استقبال از موتور سوار جهانگرد ایرانی در رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

عضو مسلح شورا: اگه دروغ میگم با همین کُلت بیا منو بکش

photo_2015-08-12_20-12-43به گزارش دیارمیرزا این روزها جلسات شورای شهر اکثر شهرها با حواشی بسیاری رو به روست.گویا در یکی از شوراهای شهر گیلان یک عضو بازنشسته شورا همانند دوران جوانی اش در کوران انقلاب همچنان همان شور و شوق انقلابی خود را حفظ کرده و با کلت و بصورت مسلح وارد صحن و جلسات شورا می شود تا احیانا همه حساب کار دستشان باشد.نشان به آن نشان که وی بعضا برای اثبات گفته های خود در صحن شورا «کلت کمری» اش را به یکی از همکارانش نشان می دهد و از او می خواهد که اگر در گفته هایش دروغی در کار بوده با همان کلت او را بکشد! البته برخی شنیده ها حاکی از این که این «کلت کمری» در جذب آرای مثبت برخی عزیزان در راستای مخالفت با شهردار نقش بسزایی داشته است !
با توجه به روند کنونی برخی شوراها به نظر می رسد جلسات شورا به همه چیز شباهت دارد جز شورا ; از دادسرای ویژه امور اقتصادی گرفته تا دادگاه انقلاب و پادگان نظامی!

ایشان نخود هر آشی هستند

به گزارش دیارمیرزا نشست خبری کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در حالی روز گذشته برگزار  شد که یونس رنجکش سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این مراسم حضور داشت.کیوان محمدی در جمع خبرنگاران و در انتهای مراسم به شوخی خطاب به رنجکش می گوید: آقای رنجکش نخود هر آشی هستند. در حوزه رسانه ،شعر خوانی ،سیاسی و …حضور دارند و ما هم سعی می کنیم از وجود ایشان بهره ببریم.

 استقبال از موتور سوار جهانگرد ایرانی در رشت 

به گزارش گیل نگاه: مراسم استقبال از محمد امیری رودان جهانگرد و گردشگر موتور سوار ایرانی به همت کانون سراسری راهنمایان گردشگری استان گیلان در مجتمع کلاه فرنگی پارک قدس رشت برگزار شد.

چه کسی شورای شهر را استیضاح می کند؟

shoraThemeخبرآزاد نوشت:شورای شهر رشت با گذشت دو سال از انتخاب اعضای آن هنوز نتوانسته حتی یک روز بدون حاشیه را سپری کند.اعضایی که هر روز در حال مصاحبه بر ضد یگدیگر و شهردار و این و آن هستند.تنها چیزی که در دو سال گذشته کوچکترین چیزی از آن در بین اعضا دیده نشده همدلیست و متاسفانه باید بگوییم که حتی در مورد منافع مشخص شهری هم اعضای شورا تا کنون نتوانسته اند کوچکترین نشانی از این واژه را در اذهان عمومی تداعی سازند.
ونکته جالب اینکه اعضای مخالف که با زمین و زمان مشکل دارند تا کنون حتی یک پیشنهاد سازنده ارایه نکرده اند تا بیش از هرچیز یاد کارتون گالیور و شخصیت گلام را زنده کنند که مدام می گفت: من می دونم، کارمون تمومه …….
سوالاتی که امروز از شورای شهر رشت پرسیده می شود هر چند مدت قانونی برای پاسخگویی و بعد از آن برگزاری جلسه استیضاح و لابی انتخاب جایگزین ندارد،اما می توانیم مطمین باشیم که در آینده معیار قضاوت مردم درباره همین افراد خواهد بود.
۱-چگونه است که بعذ از گذشت دو سال و سه سرپرست و دو شهردار برخی از اعضای شورا معتقدند هنوز به گزینه صحیح برای سکان داری شهرداری رشت نرسیده اند؟آیا این نشان از نا آکاهی و عدم دانش فنی لازم در انتخاب شهردار توسط این اعضاست یا ریشه در نخواستن انتخاب صحیح دارد؟در هر یک از این دو صورت آیا حضرات خود رای به عدم کفایت خود نمی دهند و بهتر نیست خودشان استعفا دهند تا حداقل از ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری کنند؟
۲-فارغ از قضاوت در مورد قطع درختان در پروژه BRT اعضای شورا باید به جای فرافکنی درباره این موضوع خود نیز در برابر مصوبه خود پاسخگو باشند .چطور است که پروژه در بودجه سال ۹۴ منظور می شود و عضو شورا در هنگام افتتاح پروژه از گل و بلبل سخن می راند ولی به یک باره در جهت استیضاح شهردار و ایجاد موج،برخی اعضای شورا با تغییر موضع از این مساله پیراهن عثمان می سازند!کاش کمی هم این اعضا به حافظه  و وجدان خود مراجعه کنند تا ببینند که آیا واقعا از روی خیرخواهی فریاد وااسفا برداشته اند!
۳- اعضای مخالف و حتی موافق شهردار به این پرسش پاسخ دهند که تا کنون واقعاچه دستاوردی در این دو سال داشته اند؟تا کنون کدام طرح خارق العاده و یا مصوبه ماندگار را از سر گذرانده اند؟آنانی که هر روز فریاد سر می دهند و به این و آن ایراد می گیرند تا کنون یک بار راه حلی برای مشکلی پیشنهاد کرده اند؟آیا جز سعی در دخالت در انتصابات و جلسه های پشت پرده انتخاب رییس شورا و کمسیون ها جلسه ای برگزار شده که خروجی موثری برای شهر داشته باشد؟اگر پاسخ عزیزان مثبت است کارنامه دو ساله خود را منتشر کنند تا عیار هر عضو مشخص شود که چه عملکردی داشته است.
۴ دوستان عزیز همیشه مخالف اگر انتقادات و تذکرات شما یک هفته پس از انتخاب شهردار هم شروع می شد سعی در باور صداقت در عملتان می کردیم.ولی واقعا آیا توجیهی برای هجمه از روز اول انتخاب وجود دارد؟کمی از مبانی و اصول انتقادتان برایمان بگویید تا شاید افکار عمومی و کارشناسان توجیه شوند و حسن نیتتان مشخص شود
۵-شهردار رشت مسلما در مدت سه ماه اخیر از اشتباه بری نبوده ولی آیا یکبار خیرخواهانه توسط اعضا سعی در حل مشکلات صورت گرفته است؟یک بار شده که در آرامش و به دور از جار وجنجال به گفتگو و تعامل با شهردار بپردازید؟حمله های هر روزه که حتی زندگی شخصی شهردار را نشانه گرفته خود گویای همه چیز است.کاش در مخالفت هم کمی به اخلاق پایبند باشیم!
۶-اعضای شورا لطفا کمی هم به شهرتان فکر کنید.به مردمی که برای تغییر به شما رای داده اند!کمی عملکردتان را حتی با شورای سوم مقایسه کنید!کمی در خلوت خود به آینده فرزندانتان در همین شهر فکر کنید!امروز هوای رشت بیش از همیشه بارانیست.اگر فکر می کنید که از توانایی تصمیم گیری صحیح و تغییر بی بهره اید صادقانه با مردم سخن بگویید و کرسی شورا را ترک کنید و اگر فکر می کنید که می توانید حداقل در دو سال باقیمانده مفید باشید بسم الله.این گوی و این میدان!تعامل شما با شهردار و مشورت از روی حسن نیت می تواند زمینه ساز اتفاقات خوبی برای شهر باشد.انتقاد کنید،تذکر دهید،ولی نه برای رقابت با هم که برای شهری که این روزها حالش خوب نیست.

Share