از گوشه کنار سیاست گیلان

حضور دلال رابطه ایران و آمریکا در شاندرمن/تعریف و تمجید نماینده رشت از یک کافه/توصیف وزیر اقتصاد از زبان ندیمی/یک اتفاق زیبا در زندان لاکان رشت/سیاسی‌ترین کوچه رشت+ تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

تعریف و تمجید نماینده رشت از یک کافه

به گزارش خبر آنلاین ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از جناب دکتر اسماعیل عرب مالک کافه ناخدا رشت ، ایشان را چهره ای ماندگار با جایگاه رفیع علمی در حوزه پزشکی دانستند و افزودند: ابتکارعمل جناب دکترعرب در ایجاد این بستر فرهنگی برای جوانان قابل ستایش است و تجلیل از مفاخر استان از جمله هنرمندان ، ورزشکاران و دانشمندان گیلانی در این مکان ، زمینه ساز آشنایی بیشتر جوانان با الگو های صحیح ایرانی اسلامی است که می تواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی گردد.

وی در ادامه گفت : کافی شاپ های استان نیز باید از فرصت گردهمایی جوانان بهره جویند و با خلاقیت و ابتکار زمینه شکل گیری رویداد های فرهنگی و هنری را در جای جای استان فراهم سازند که این مهم باعث پویایی و نشاط در جامعه می گردد و کافه ناخدا می تواند الگویی مناسب باشد .

۱۵-۸-۱۵-۳۱۱۶IMG_20150815_022214

سفر دلال رابطه ایران و آمریکا به شاندرمن

به گزارش ماسال، هوشنگ امیراحمدی معروف به دلال رابطه ایران و آمریکا و رییس شورای ایرانیان آمریکا چهارشنبه هفته گذشته به ایران سفر کرده و در منزل پدری اش واقع در دهستان شیخ نشین شاندرمن اقامت کرده است.

امیراحمدی در گفتگو با  ماسال، هدف از سفر خود به ایران را دیدار با دوستان و آشنایان عنوان کرد و گفت: احتمالا تا ۱۵ روز در ایران خواهد ماند.

توصیف وزیر اقتصاد از زبان ندیمی

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که استیضاح وزیر اقتصاد چقدر جدی است؟ گفت: آئین نامه داخلی مجلس می گوید که اگر وزیر سه بار کارت زرد گرفت مستعد استیضاح است ولی استیضاح مکانیزم خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به مکانیزم اسیضاح گفت: باید طراحان استیضاح نامه ای تهیه کرده و در آن  به وضوح ، توضیح دهند که این استیضاح به چه دلیلی صورت می گیرد و پائین آن را نیز حداقل ۱۰ نماینده باید امضاء کنند تا استیضاح به جریان بیفتد از این رو،استیضاح موادی دارد، کارت زرد هم موادی دارد  اما این که از کارت زرد می شود استیضاح استخراج کرد، در قانون تنها به عنوان یک فرصت تعریف شده است.

نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت همچنین در پاسخ به این سئوال که مشکل نمایندگان وطراحان استیضاح در مجلس با طیب نیا چیست؟، خاطرنشان کرد: طیب نیا از نظرسواد دانشگاهی، فرد بسیار باسوادی است. از نظراخلاقی، انسان والایی است و از نظرسلامت و پاکدستی نیز قابل قسم خوردن است.

یک اتفاق زیبا در زندان لاکان رشت

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان ،محکوم علیه ( ذ.پ) به اتهام قتل عمدی به قصاص نفس محکوم گردید و  پس از تایید حکم مذکور مورد تایید دیوان عالی کشور و ریاست محترم قوه قضائیه قرار گرفته و در محل زندان مرکزی شهر رشت به مرحله اجرا در آمد.

لازم بذکر است دستگاه قضایی استان گیلان و شورای حل اختلاف دادگستری در جهت کسب رضایت اولیاء دم نهایت تلاش خود را بکار گرفت که در نهایت با درخواست اولیاء دم و صدور مجوز از سوی ریاست معظم قوه قضائیه حکم فوق اجرا گردید.

اما آقای (ج .ج) که به اتهام قتل عمدی به قصاص نفس محکوم گردیده بود با رضایت خانواده مقتول از قصاص نفس رهایی یافت .

سیاسی‌ترین کوچه رشت + تصاویر

بهرنگ تاج بخش در گیل نگاه نوشت:«دیوار نویسی» سیاسی در ایران از زمان پهلوی دوم -برای اعلام مخالفت های سیاسی و مذهبی- شکل گرفت و تا پایان انقلاب ادامه داشت. پس از آن، شعار نوشتن روی دیوار به عنوان روشی ارزان قیمت و همه‌گیر برای تبلیغات گسترش یافت و مواضع رسمی و غیر رسمی سیاسیون به این طریق مقابل چشم مردم قرار گرفت.

اگر اوایل انقلاب اسلامی شعارهایی مانند: «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق» و… محبوبیت داشت، حالا سلیقه صاحبان این رسانه همه‌گیر تا حدودی تغییر کرده است؛ «اعتراض به بدحجابی»، «انتقاد از سیاست‌‌های هسته‌ای دولت» و «انزجار از آل‌سعود» سر تیترِ شعارهایی است که {علاوه بر قبلی ها} این روزها بر در و دیوار شهرها خودنمایی می‌کنند.

«کوچه انقلاب»در محله «استادسرا»ی رشت که این محله را به میدان شهرداری متصل می کند احتمالا محبوب‌ترین مکان برای نویسندگان این شعارها است. شعارهایی که این کوچه بلند را به سیاسی‌ترین کوچه شهر تبدیل کرده است:

Share