عصر روز یکشنبه اتفاق افتاد:

حریق بخشهایی از پوشش گیاهی پارک ملی بوجاق را سوزاند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حریق بخشهایی از پوشش گیاهی پارک ملی بوجاق را سوزاند. این حریق عصر روز یکشنبه یازدهم مردادماه در شرق پارک ملی بوجاق و ضلع غرب رودخانه سفیدرود اتفاق افتاد و محدوده ای به مساحت ۳۰۰ متر مربع از پوشش گیاهی پارک ملی را در برگرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حریق بخشهایی از پوشش گیاهی پارک ملی بوجاق را سوزاند.
این حریق عصر روز یکشنبه یازدهم مردادماه در شرق پارک ملی بوجاق و ضلع غرب رودخانه سفیدرود اتفاق افتاد و محدوده ای به مساحت ۳۰۰ متر مربع از پوشش گیاهی پارک ملی را در برگرفت.

مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بلافاصله پس از دریافت گزارش این حریق ، اقدامات لازم را انجام داده و با هماهنگی و همکاری ایستگاه آتش نشانی کیاشهر نسبت به اطفاء حریق اقدام نمودند.
پس از این آتش سوزی مجددا در ساعت ۱۸ حریق دیگری درمحدوده شرق پارک ملی و ضلع شرقی رودخانه سفیدرود گزارش شد که مامورین بلافاصله عملیات اطفاء آن را آغاز کرده و این عملیات تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت و در نهایت به علت وسعت حریق و خشکی پوشش گیاهی ، حدود یک هکتار از پوشش گیاهی پارک ملی در آتش سوخت.
گرمای شدید هوا در روزهای اخیر و کاهش نزولات آسمانی سبب خشکی بیش ازحد پوشش گیاهی در نقاط مختلف استان شده و بوته ها و درختچه ها را به شدت مستعد حریق نموده است و کمترین بی احتیاطی می تواند منجر به آتش سوزی های بزرگ شده و خسارات جبران ناپذیری وارد نماید.

ShowPicture.aspxShowPicture.aspxShowPicture.aspx

Share