فرماندار رشت در نشست تجلیل از خبرنگاران تاکید کرد:

ثبات مدیریتی محور اصلی توسعه رشت/نگاهمان به موضوعات شهرستان اعتدالی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مهدوی تصریح کرد: بیشتر جمعیت شهرستان رشت شهرنشین هستند بنابراین باید توسعه شهری را در دستور کار قرار دهیم و محور اصلی این توسعه ثبات مدیریت است که این مساله در خود شهر رشت بیشتر احساس می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان رشت صبح امروز در فرمانداری رشت برگزار شد.(گزارش تصویری مراسم)

IMG_4213به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,سید عیسی مهدوی در ابتدا با خواندن قطعه شعر«حماسه حضور تو به صحنه های عاشقی/چو کوه جلوه می کند به پهنه های عاشقی »این روز را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند اظهار داشت: باید به خبرنگاران و سوالاتشان با دید پاسخگویی و احترام نگریست.

مهدوی عنوان کرد: از تمام مدیران شهر رشت درخواست می کنم که از ظرفیت خبرنگاران استفاده کنند و به آنها احترام بگذارند زیرا یکی از پایه های توسعه حضور اهل قلم و خبرنگاران است.

فرماندار شهرستان رشت همچنین افزود: شهرستان رشت با جمعیت ۹۳۰ هزار نفری ۷۶ درصدجمعیت شهری و ۲۴ درصد جمعیت روستایی را در برمی گیرد بنابراین از شهرستان های مهم و تأثیرگذار استان است.

مهدوی ادامه داد: نگاه ما به موضوعات شهرستان مانند نگاه دولت تدبیر امید ،اعتدالی است اما شهرستان رشت در برخی از ابعاد مشکل دارد. تلاش داریم در خصوص امکانات زیر ساختی مانند آب و گازرسانی و راهسازی شهرستان رشت به حد متوسط کشوری برسانیم که پیشرفت های خوبی نیز داشته ایم.

 مهدوی گفت: شهرستان رشت در موضوع بهداشت و درمان جایگاه خوبی دارد و همه روستائیان از پوشش درمانی مناسب و صد درصدی برخوردار هستند.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت اظهار کرد: سعی داریم پروژه های تولیدی اشتغالزا را افزایش دهیم تا مشکلات اقتصاد برطرف شود.

مهدوی تصریح کرد: بیشتر جمعیت شهرستان رشت شهرنشین هستند بنابراین باید توسعه شهری را در دستور کار قرار دهیم و محور اصلی این توسعه ثبات مدیریت است که این مساله در خود شهر رشت بیشتر احساس می شود.

وی افزود حفظ محیط زیست و توجه به کشاورزی و دامداری و حل مشکلات آب کشاورزی از موارد دیگری است که باید در توسعه شهرستان رشت مورد توجه قرار گیرد زیرا بدون توجه به محیط زیست توسعه پایدار معنایی ندارد و در بخش کشاورزی نیز رفع مشکل آب کشاورزان از موارد اساس است.

فرماندار رشت اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم از منطقه آزاد انزلی که تا اکنون بهره لازم را نبردیم استفاده کنیم و مشکل الحاق فرودگاه رشت که توسط هئیت دولت تصویب شد حل شود که این موضوع توسط استاندار و منطقه آزاد مورد پیگیری است.

سید عیسی مهدوی شکنندگی محیط زیست ،آب های آلوده ،آبیاری سنتی مزارع کشاورزی و رشد حاشیه نشینی را از مشکلات شهرستان رشت دانست و در خصوص موضوع فرهنگی نیز گفت: امیدواریم هفته فرهنگ و هنر شهرستان رشت که سال گذشته صورت گرفت امسال نیز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت دنبال شود.

وی در رابطه با تغییرات کاربری در شهرستان رشت گفت: آموزش های لازم به بخشداران و دهداران داده شده است و کارهای مثبت و رو به جلویی صورت گرفته است که در صورت تخلف با متخلفین برخورد می شود.

مهدوی افزود: در زمینه انتخابات ستادی تشکیل شده است که شهرستان را رصد می کنند و با تخلفات صورت گرفته برخورد می کنند تا همه جریان ها بتوانند کارهای خود را انجام دهند و از اموال عمومی استفاده نکنند.

وی در رابطه با حواشی بخشدار خمام نیز گفت: کار انجام گرفته درست نبود ولی باید نکات مثبت و منفی یک مسئول را باهم ببینیم ,برای مثال ایشان در زمینه آب رسانی به مزارع کشاورزی فعالیت های مثبتی انجام داده اند.

Share