در راستای ترویج کتابخوانی

تور اهدای کتاب به دانش آموزان روستاهای شهرستان ماسال اجرا شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،برای نخستین بار در استان گیلان، تور اهدای کتاب به دانش آموزان روستاهای شهرستان ماسال توسط گروه تور کتاب متشکل از اساتید دانشگاه، اهالی رسانه‌های مختلف، نویسندگان و محققان در روزهای پنجشنبه و جمعه به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،برای نخستین بار در استان گیلان، تور اهدای کتاب به دانش آموزان روستاهای شهرستان ماسال توسط گروه تور کتاب متشکل از اساتید دانشگاه، اهالی رسانه‌های مختلف، نویسندگان و محققان در روزهای پنجشنبه و جمعه به اجرا درآمد.
DSC_0816امیر محمدپور در نشست ویژه آغاز تور اهدای کتاب که با حضور فرماندار شهرستان ماسال و اعضای تور اهدای کتاب برگزار شد ضمن استقبال از اجرای طرحهای ترویجی فرهنگ مطالعه توسط مردم، تاثیر گزاری آن را دوچندان دانست و گفت: در حوزه های مختلف هرجا مردم پای کار بوده اند موفقیت امور تضمین و هدف در دسترس بوده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست با اشاره به تجهیز بیش از۴۰ کتابخانه استان گیلان به بخش ویژه کودک، نهاد کتابخانه های عمومی را متولی اصلی ترویج فرهنگ کتاب خوانی از سنین کودکی تا سنین بالا عنوان کرد و گفت: در حوزه کتاب خوان کردن مردم، نهاد کتابخانه های عمومی از شیوه های نوین و ابتکاری بهره می برد که یکی از این شیوه ها که به تازگی در حال اجراست نشست کتاب خوان با حضور دوست داران کتاب است.
وی همچنین یادآور شد نخستین دوره نشست کتاب خوان یا به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده توسط کتاب خوانان، روز یکشنبه ۲۵ مردادماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) برگزار خواهد شد.
محمدپور همچنین راه اندازی کتابخانه سیار در روستاهای استان گیلان را نیز یکی از برنامه های در دست بررسی نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد و اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی و سازمان منطقه آزاد بندر انزلی نخستین کتابخانه سیار استان گیلان در منطقه آزاد بندر انزلی راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه بر لزوم احداث کتابخانه استاندارد و مستقل در شهرستان ماسال تاکید کرد و آن را از مهمترین نیازهای مردم فرهنگ دوست شهرستان ماسال عنوان و از فرماندار ماسال خواست اعتبار ویژه ای در این خصوص اختصاص دهد. وی با اشاره به وجود افراد کتاب خوان و استقبال مناسب مردم از کتابخانه ها در شهرستان ماسال با توجه به کمبود فضای مطالعه، ایجاد بسترهای مناسب در امر کتاب خوانی را از وظایف مهم نهاد کتابخانه ها و مسئولین شهرستان ماسال دانست.

همه ما مسئول کمک و همفکری در خصوص حل مسائل مربوط در این حوزه به نهاد کتابخانه های عمومی هستیم
در این نشست فرماندار شهرستان ماسال نیز با اشاره به ویژگیهای توریستی، فرهنگی و اجتماعی این شهرستان برگزاری نخستین تور اهدای کتاب در ماسال را افتخاری مهم برای مردم فرهیخته این منطقه و نقطه عطفی در همکاری مردم برای ترویج امر کتابخوانی عنوان کرد.
DSC_0794محمود قاسم نژاد با قدردانی از اقدامات ارزنده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در توجه به زیرساختهای حوزه کتاب استان گیلان اظهار داشت: همه ما مسئول کمک و همفکری در خصوص حل مسائل مربوط در این حوزه به نهاد کتابخانه های عمومی هستیم.
مسئول گروه تور اهدای کتاب نیز هدف از اجرای این طرح را ایجاد لذت خواندن میان دانش آموزان عنوان کرد. وی با قدردانی از استقبال مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان بعنوان مقام مسئول حوزه کتاب استان و نیز مسئولین شهرستان ماسال از اقدام ایشان، ابراز امیدواری کرد نخستین مرحله اجرای طرح اهدای کتاب در استان گیلان آغازی برای کتاب خوان کردن مردم در مناطق محروم کشور باشد.
در پایان این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با همراهی فرماندار ماسال، تنی چند از روسای ادارت این شهرستان و نیز اعضای گروه تور اهدای کتاب ضمن حضور در یک از دبستان از روستاهای ماسال، کتاب های خود را به دانش آموزان این دبستان اهدا کردند.
در پایان این برنامه امیر محمدپور و فرماندار شهرستان ماسال از کتابخانه عمومی روستایی تاسکوه بازدید و با کتابدار و اعضای این کتابخانه عمومی گفتگو کردند. در این بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نحوه فعالیت کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی در بستر نرم افزار مدیریت کتابخانه های عمومی “سامد” را به فرماندار شهرستان ماسال ارائه داد.
گفتنی است تور ویژه اهدای کتاب توسط گروه تور کتاب متشکل از اساتید دانشگاه، اهالی رسانه‌های مختلف، نویسندگان و محققان در تاریخ هشتم و نهم مرداد برای اولین بار در شهرستان ماسال و با توزیع کتاب در سطح ۶ روستای این شهرستان، دیدار با مردم و بزرگان روستا، بازدید از مناطق دیدنی روستا و آشنایی با زندگی و کار روستایی آغاز بکار کرد.

Share