کامران اسدنیا

تنها غنیمت انتخابات مجلس در تالش

تنها غنیمت انتخابات مجلس در تالش جامعه دردمند تالش در طی سالیان متمادی به وفور دستمایه و بازیچه عده ای به اصطلاح فرصت طلب بوده که در لباس مسؤلی پاکدست و عاری از هر گونه ناراستی ظاهر می شوند. انگار این نگاه به یک باور عمومی رسیده است که برای تالش نسخه ای جز احساسات […]

تنها غنیمت انتخابات مجلس در تالش
kamran2جامعه دردمند تالش در طی سالیان متمادی به وفور دستمایه و بازیچه عده ای به اصطلاح فرصت طلب بوده که در لباس مسؤلی پاکدست و عاری از هر گونه ناراستی ظاهر می شوند. انگار این نگاه به یک باور عمومی رسیده است که برای تالش نسخه ای جز احساسات نباید پیچید.انگار مجلس ، دولت و کاندیداهای انتخابات بخوبی این موضوع را می دانند. در هر دوره فوج عظیمی از انسانهای شکست خورده در رقابتهای انتخاباتی ظاهر می شوند که می خواهند در دوره جدید بخت و اقبال خود را با نماینده جدیدتری بیازمایند.مگر قرار نیست در کشوری که اسلام پایه و اساس آن است صداقت و پاکدستی از مولفه های اصلی خدمت باشد .پس چرا اینگونه می شود آزمون و خطاهای تکراری و بی نتیجه می تواند اثرات زیان باری بوجود آورد. افرادی که در برابر هجمه ای بزرگ از شعار ها و تعهدات کذب قرار می گیرند، نا خواسته یا دیگر اعتماد نمی کنند و یا به دنبال تامین منافع شخصی خود به دنبال فرد دیگری روانه می شوند.این پراکندگی، اختلاف نظر ها را پدید می آورد.جامعه ما این روزها اگر چه در نبرد با غول سه سر رکود،تورم و بیکاریست اما به نظر میرسد در رفع مشکلات تالش می بایست در گام نخست به رفع مشکلات اجتماعی پرداخت تا اقتصادی. اگر چه این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.
برای بدست آوردن اعتماد ملت در کشور ایران هزینه های سنگینی پرداخت شده است.حال عده ای به سادگی این اعتماد ملی را خدشه دار می کنند.این روزها در تالش همانند دوره های قبل شور انتخابات زود تر از موعد آغاز شده است.اما اینبار از مدلی دیگر.مدلی که آغشته به تحولاتی در نوع انتخابها ست.انتخابهایی که کمی از حالت سنتی خارج شده است.
دولت اعتدال از زمان شروع فعالیت خود پیرو قولهایی که داده بود از شوراهایی در سطح استانها و شهرستان بهره جست. شوراهایی که سرشاخه و نمایندگانی داشت که حلقه ارتباطی با مسؤلین بالا دست بودند.اما به نظر میرسد علی رغم شعارها در بسیاری از موارد بخصوص در سطح شهرستانها انتخاب این سر گروه ها نتوانست رضایت بسیاری از جوانان تأثیر گذارشهرستان تالش را جلب نماید.از طرفی شورا های مشورتی اصلاح طلبان نیز با کوهی از اختلاف نظر ها به این موضوع اضافه گردید تا جایی که امروز بسیاری از جوانان سیاسی تالش گرفتار تحلیل لغت اعتدال و اصلاح طلب کیست شده اند.
در دوره ای که دولت دکتر روحانی و تلاشهای دکتر نوبخت می تواند نقطه عطفی در گیلان باشد.داستان دنباله دار اختلافها دوباره از سر گرفته شده است.گروهی از اصلاح طلبان استان گیلان که در انتخاب دولت اعتدال نقش داشتند به علت ناکام ماندن در سهم خواهی ، به نظر می رسد که از در اختلاف و عدم اعتماد با دکتر نوبخت در آمده اند.مصوبات نه چندان خوب دولت دکتر روحانی برای استان گیلان نیز به خوبی نشان داد که اختلافاتی نیز در میان نمایندگان گیلان با دولت وجود دارد.حال با بررسی این موارد باید دید که آیا دولت اعتدال برای تالش برنامه و گزینه ای خواهد داشت و یا اینکه تالش را با موجی از احساسات کاذب رها خواهد کرد؟ شاید هم بیست روز مانده به انتخابات بگویند فلانی گزینه دولت است .
عده ای دست به لابی هایی می زنند که من در فلان روز برای اصلاحات هزینه شدم و عده ای هم فریاد اعتدال سر می دهند. و عده ای هم هر دو اینها را رد می کنند.اینکه اعتدال صفتی از اصلاحات است و اینکه شکافی میان این دو بوجود آمده و ایا اینکه اصلا ربطی به هم ندارند دراین مقال نمی گنجد . امیدواریم این دوره نیز مردم مانند دوره های قبل از خیالات باطل عده ای به وجد نیایند.اگر چه برخی از عملکردهای نمایندگان تالش قابل تقدیر بوده و منافع عمومی در پی داشته اما در طول سالهای گذشته تاکنون تنها غنیمت غالب انتخابات در تالش ،نفع شخصی برای عده ای فرصت طلب بوده است.تا جایی که برخی کارخانه ها و ادارات و حتی شرکتهای خصوصی حیات خلوت برخی نمایندگان بوده است . افرادی در این مراکز به کار گمارده می شوند که همانند فیلتر عمل می کنند .رتبه علمی و رزومه کاری نیز نمی تواند عاملی شود تا برخی دوستانی که ارادت خود را اعلام نکرده اند از این فیلتر ها رد شوند.
برآیند حاصل از گفتمانهای دنیای مجازی و نشستهای حضوری درشهرستان غالبا با تهدید و الفاظ رکیک و بعضا انتقال آنها در رسانه ها ، متاسفانه بیانگر یک سردرگمی و پراکندگی دیگر در انتخابات تالش است. برخی از جوانان تالش که می توانستند تاثیر بسزایی در انتخابات داشته باشند، در پی این موضوع ، خانه نشینی اتخاذ نموده اند.امید است جوانان پر شور سیاسی تالش فرصتهای دولت دکتر روحانی را با غفلتهای خود از میان نبرند .امید است بتوانیم موجبات تحقق بیانات رهبر انقلاب که دولت،ملت ،همدلی و همزبانی است را فراهم آوریم.
سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست
در میــان این و آن فرصـت شمار امـروز را

کامران اسدنیا

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share