امیرتیموری خبرداد

تصویب دو رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد واحد رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی – واحد رشت به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا امیرتیموری، رئیس این واحد دانشگاهی با بیان اینکه واحد رشت با توجه به حضور اعضای هیات علمی متخصص و متعهد وهمچنین بهره گیری از امکانات teymoo_0629آزمایشگاهی استاندارد و امکانات پژوهشی مناسب شامل کتابخانه ها و … در جهت جذب رشته های تحصیلات تکمیلی گامهای مؤثری را تاکنون برداشته ،اظهار داشت : با توجه پیش بینی رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه و نیاز منطقه ای به تصویب رشته های مورد نیاز ، دو رشته ایران شناسی با گرایش ایران شناسی تاریخی و باکتری شناسی دامپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد را در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به تصویب رسید که با این رشته ها تعداد رشته های کارشناسی ارشد در واحد رشت به ۴۰ رشته خواهد رسید .
وی تعداد رشته های فعال در واحد رشت را ۱۳۷ رشته در مقاطع مختلف دانست وافزود: فرزندان این مرز و بوم در حال حاضر در ۱۵ رشته در مقطع دکتری، ۴۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۴۷ رشته کارشناسی و ۱۸ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۱۵ رشته کاردانی ناپیوسته و ۲ رشته کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مشغول به تحصیل می باشند.
دکتر امیر تیموری ادامه داد: این واحد دانشگاهی ۱۶ رشته تحصیلی دیگر را نیز جهت تصویب نهایی به شورای گسترش دانشگاه که شامل ۱۰ رشته در مقطع دکتری و ۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود، ارسال کرده است که با پیگیری های انجام شده چهار رشته که ۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد و یا رشته دکتری در مرحله تصویب نهایی قرار دارد. همچنین از رشته های کارشناسی نیز دو رشته عمران و کامپیوتر با گرایش نرم افزار در حال طی مراحل تصویب نهایی خود می باشد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، تصریح کرد: این واحد دانشگاهی آمادگی آن را دارد که در فرصتی که برای انتخاب رشته و ثبت نام در بزرگترین دانشگاه حضوری جهان از تاریخ ۱۰ لغایت ۲۵ مرداد ماه سال جاری مشخص شده است از طالبین فراگیری علم و دانش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ثبت نام به عمل آورد.
وی، تأکید کرد: علاقه مندان به ادامه تحصیل می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.azmoon.org و یا با مراجعه حضوری به دفتر خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به آدرس رشت، میدان گاز، بلوار لاکان ، مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در پایان از تلاش و همکاری تمام مسئولینی که در راستای پیشرفت و توسعه دانشگاه و جذب رشته های جدید کارشناسی ارشد تلاش نمودند تقدیر و تشکر کردند .
لازم به ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی – واحد رشت در حال حاضر بالغ بر۱۵۰۰۰ دانشجو دارد.

Share