استاندار در ستاد راهیان نور و اردوهای طرح هجرت 3

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آثار راهیان نور و اردوهای طرح هجرت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در ستاد راهیان نور و اردوهای طرح هجرت ۳ که در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد گفت : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آثار اعزام کاروانهای راهیان نور و برگزاری اردوهای طرح هجرت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در ستاد راهیان نور و اردوهای طرح هجرت ۳  که در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد گفت : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آثار اعزام کاروانهای راهیان نور و برگزاری  اردوهای طرح هجرت است.

jpg4542دکتر نجفی با قدردانی از فرماندهی سپاه استان درخصوص تحول در بخش های سازندگی، راهیان نور و آثار شهدا و خانواده های معظم آنان افزود:موفقیت و پیشرفت امروز کشور را مدیون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا هستیم.

وی بر ضرورت فعال تر شدن کمیته های راهیان نور استان تأکید و خاطر نشان کرد : فرمانداران با همکاری فرماندهان نواحی شهرستانها به صورت جدی، اعزام اقشار مختلف به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را دنبال نمایند.
دکتر نجفی  افزود : غنی سازی اوقاف فراغت جوانان، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های گروهی، کمک به سازندگی و خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم از اهداف اردوهای جهادی می باشد.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر آثار  اعزام کاروان راهیان نور و اردوهای طرح هجرت دانست و تصریح کرد : مسئولان امر می‌بایست از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و جوانان را بیش از پیش با مناطق جنوبی کشور که مملو از رازهای نهفته و فداکاری های‌ شهدا در این سرزمین است آشنا کنند.
استاندار همچنین با اشاره به تاثیر  اردوهای طرح هجرت ۳ در محرومیت زدایی  گفت : این طرح ها باید منطبق با اقتصاد مقاومتی ، فراگیر و گسترده باشد تا علاوه بر اینکه مردم از آن بهره لازم را می برند به توسعه ی اشتغال نیز بپردازند.
وی به طرح های خوب اقتصاد مقاومتی که از سوی سپاه صورت می گیرد اشاره کرد و افزود : باید تلاش شود تا نگاه ما در این حوزه تخصصی باشد.
وی جدیت، اخلاق و اخلاص را از ضروریات مورد نیاز برای پیشرد اهداف دانست و گفت : اقدامات باید به صورت همگانی باشد و از همه ی تلاشگران نیز تجلیل شود.

در این نشست فرمانده سپاه قدس استان گفت : در سال گذشته با همکاری دستگاه های مختلف ۳۴ هزار و پانصد و هشتاد نفر از استان گیلان از مناطق عملیاتی بازدید کردند که شامل دانشجویان، دانش آموزان، نخبگان و اقشار مختلف مردم بودند.

سردار محمد عبداله پور اردوهای راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی در کشور عنوان کرد و افزود : در فضای جنگ نرم دشمن که بر روی نسل جوان در حال برنامه ریزی است این اردوها روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را در جوانان ما زنده کرده است.

وی بر ساخت اردوگاه راهیان نور گیلان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد : امیدورایم با حمایت های دولت و استاندار محترم امسال شاهد افتتاح این اردوگاه باشیم.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران، فرمانداران و فرماندهان نواحی سپاه استان به ارائه دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

Share