در همایش پلیس، امنیت و گردشگری در بندر انزلی مطرح شد:

تامین امنیت تنها وظیفه پلیس نیست/مشکل عمده گردشگری انزلی، وجود مسافرکاشانه های غیر مجاز است+تصویر همایش

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حمیدرضا آذرپور معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در همایش پلیس، امنیت و گردشگری عنوان کرد : تامین امنیت تنها وظیفه پلیس نیست بلکه همگان باید در کنارهم قرار گرفته تا پلیس نیز بتواند بعنوان پشتیبان انجام وظیفه کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همایش پلیس، امنیت و گردشگری در انزلی برگزار شد.

azar_5307به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ,حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در همایش پلیس، امنیت و گردشگری عنوان کرد : تامین امنیت تنها وظیفه پلیس نیست بلکه همگان باید در کنارهم قرار گرفته تا پلیس نیز بتواند بعنوان پشتیبان انجام وظیفه کند.
وی امنیت را عنصری لازم برای گردشگری دانست و تصریح کرد :گردشگری دانشی چند رشته ای و صنعتی فرابخشی است که تا امنیت وجود نداشته باشد مقوله سفرشکل نمی گیرد.
حمیدرضا آذرپور قطار را یکی از عوامل موثر بر گردشگری خواند و اظهار داشت: اگر سوت قطار در انزلی و استان به صدا درآید، رونق بیشتری در امر گردشگری در منطقه را مشاهده خواهیم کرد.
آذرپور گیلان را بخاطر فرهنگ مردمش متمایز تر از سایر استانها دانست و خاطر نشان کرد : درخواست من از همه این است که حتی پاسخ منفی به مسافر، با احترام انجام و گفته شود و همچنین دلسوزانه راهنمایی کنید تا مسافری که بعنوان سفیر استان و شهرمان به وطن خویش بازمیگردد مسافران بیشتری را با خود به این استان دعوت کند.
وی در پایان به موضوع مسافر کاشانه ها اشاره کرد و گفت: راهنمایان گردشگری مسافران می بایست در انجام وظایفشان رفتار مناسب تری داشته باشند زیرا که با بقیه مردم تفاوت دارند.

حسن مهروراصلی ،رئیس هیات مدیره جامعه هتل داران استان با بیان اینکه جامعه هتل داران آمادگی ساماندهی مسافرکاشانه ها را دارد اظهار داشت: راهنمایان مسافر، فقط راهنمای گردشگر نیستند بلکه اینها به مثابه سفیران خیابانی ما هستند که نوک پیکان مقصد مسافر را هدایت می کنند.
وی با بیان اینکه افراد تابلو به دست کنار خیابان نیز راهنمایان مسافر هستند و می بایست هرچه زود تر ساماندهی شوند تصریح کرد: مشکل عمده گردشگری انزلی، وجود مسافرکاشانه های غیر مجاز و به تبع آن فعالیت دلال های غیرمجاز است.

سرهنگ هرمزعشقی فرمانده نیروی انتظامی انزلی با بیان اینکه امنیت و گردشگری رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند اظهار داشت: گردشگری می تواند موجبات رونق اقتصادی کشور را در نقاط فعال این حوزه ایجاد کند و همچنین توسعه گردشگری توسعه اشتغال را درپی داشته و می تواند فقر و بیکاری را که از عوامل افزایش جرایم هستند به حداقل برساند.
وی با تاکید براینکه امنیت هر منطقه می تواند آن منطقه را به عنوان قطب گردشگری معرفی کند تصریح کرد :حضور مستمر و مستقیم سرمایه گذار دریک منطقه حاکی از وجود امنیت درآن منطقه است که درصورت عدم وجود امنیت دریک منطقه،سرمایه گذار نیز درآن فعالیت نخواهد کرد. امنیت مقوله بسیار با ارزشی است و خشونت ، نزاع ، سرقت ، زورگیری از عوامل دافعه حضور گردشگر در منطقه می باشند.
فرمانده نیروی انتظامی انزلی در مورد اینکه پلیس نیازمند همکاری مردم است عنوان کرد: در تامین امنیت ،می بایست اطلاعات لازم در اختیار پلیس قرار داده شود و درخصوص تامین امنیت واژه هایی چون (به من چه) و (به توچه) جایگاهی ندارد و باید در مقابله با افرادی که بصورت غیرمجاز اقدام به اسکان مسافر می کنند به پلیس ،اطلاعات لازم داده شود تا برخوردهای مقتضی صورت پذیرد.

Share