به مناسبت روز خبرنگار:

بیش از ۳۶۰ خبرنگار گیلانی تقدیر می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ روز خبرنگار در پنج شنبه این هفته، اظهار کرد: بیش از ۳۶۰ خبرنگار استان در این مراسم تقدیر خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ روز خبرنگار در پنج شنبه این هفته، اظهار کرد: بیش از ۳۶۰ خبرنگار استان در این مراسم تقدیر خواهند شد.۲۷۹۵۷۰_orig

جلسه تصمیم گیری نهایی درخصوص برگزاری مراسم روز خبرنگار امسال، ساعتی پیش با حضور اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات گیلان در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

فیروز فاضلی در ابتدای جلسه ضمن تبریک به علی پورحسن و معصومه نیک کار از اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان به جهت انتصاب به سمت های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان، این افراد را انسان هایی باذوق، اهل قلم و بسیار فهیم معرفی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: بنده از شما فعالان مطبوعات استان که با پیشینه غنی خود، خیلی منطقی و معتدل در مورد مسائل استان برخورد کردید و در آرامش ایجاد شده نقش داشتید سپاسگزارم و با توجه به پختگی و فرهیختگی اصحاب مطبوعات گیلان انتظاری غیر از این نداشتم.

وی با تأکید بر انجام کار فرهنگی بدون هیاهو و گرد و غبار، بیان کرد: از من نیز به عنوان یک مدیر فرهنگی توقع شلوغ کاری نداشته باشید و بدانید اخلاق حرفه ای را رعایت می کنم.

فاضلی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ روز خبرنگار، تصریح کرد: این مراسم صبح پنج شنبه ۱۵ مرداد ماه جاری با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار خواهد شد.

این مسئول با یادآوری این نکته که در مراسم روز خبرنگار سال گذشته ۳۲۴ نفر تجلیل شدند، ادامه داد: در مراسم روز خبرنگار امسال بیش از ۳۶۰ خبرنگار و فعال مطبوعاتی استان که از سوی خود رسانه معرفی شده اند، تجلیل خواهند شد.

دستور استاندار گیلان به مدیران برای تقدیر از خبرنگاران فعال

یوسف گلشن، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: استاندار گیلان طی نامه ای به فرمانداران سراسر استان ۲۷۹۵۶۹_origو مدیران دستگاه های اجرای استان دستور داد تا از خبرنگاران فعال در حوزه مدیریت خود به نحو مطلوب تقدیر کنند.

وی یادآور شد: استاندار در نامه خود ضمن تأکید بر انجام این امر، از مدیران استان خواست که گزارش فعالیت های مربوطه را به استانداری ارسال کنند.

وعده های سال گذشته استاندار برای خبرنگاران تحقق یافت

حسین داداشی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز با اشاره به پشت سرگذاشتن سال مالی سخت برای دولت در سال ۹۳، یادآور شد: دکتر نجفی در مراسم روز خبرنگار درخصوص پرداخت بیمه تکمیلی خبرنگاران استان وعده داده بود که تا امروز تقریبا این وعده به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده است.

وی اضافه کرد: همچنین استاندار محترم در همایش انقلاب و رسانه که در دهه مبارک فجر سال گذشته در استانداری برگزار شده بود، وعده واریز مبلغی به حساب خبرنگاران حاضر در همایش دادند که این وعده نیز برای بیش از ۳۰۰ خبرنگار استان محقق شد.

مراسم بزرگ روز خبرنگار به همت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات گیلان برگزار می شود.

هفدهم مردادماه، سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار خدوم خبرگزاری جمهوری اسلامی، به جهت پاسداشت زحمات تلاشگران بی ادعا عرصه خبر و اطلاع رسانی به عنوان «روز خبرگار» نامگذاری شده است.

Share