صابری در جمع خبرنگاران عنوان کرد

میزبانی سازمان سما از دو رویداد ملی مسابقات رباتیک دانش آموزی و جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه ای

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صابری نگاه تک بعدی در بخش آموزش و پرورش را اشتباه دانست گفت:علم ثابت کرده است که انسان های موفق احتیاج به هوش معنوی , سیاسی , منطقی و اجتماعی دارند وگرنه انسان موفقی نخواهند بود بنابراین به دنبال ارتقای تک بعدی دانش آموزان نیستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «رحمت علی صابری »رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان با قدردانی از خدمات خبرنگاران و اقدامات محسوس و استثنایی آنها در حوزه اطلاع رسانی گفت:بسیاری از مناسبت های ما با فرهنگ ایثار و شهادت گره خورده است و روز خبرنگار نیز از چنین حالتی مثتثنی نیست.

saberi_2015-08-10_13-44-15به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت,صابری از توجه رسانه ها به حوزه آموزش قدردانی کرد و با اشاره به سیاست های سازمان سما در سال گذشته گفت:خوشبختانه برنامه هایی که در نشست خبری سال گذشته مطرح کردیم تحقق پیدا کرد و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته مقوله آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد:در ایران تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی و به مراتب آن سازمان سما در جهت مهارت آموزی و توسعه آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.
به دنبال ارتقای تک بعدی افراد نیستیم

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان در ادامه افزود:نتایح و آمار حکایت از آن دارد که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است نقش قابل ملاحظه ای در توسعه علمی کشور داشته باشد.

وی به توجه سازمان سما به مقوله کارآفرینی اشاره کرد و گفت:این سازمان با هدف توسعه مهارت محوری در تلاش است پاسخگوی نیازهای امروز باشد.

صابری نگاه تک بعدی در بخش آموزش و پرورش را اشتباه دانست گفت:علم ثابت کرده است که انسان های موفق احتیاج به هوش معنوی , سیاسی , منطقی و اجتماعی دارند وگرنه انسان موفقی نخواهند بود بنابراین به دنبال ارتقای تک بعدی دانش آموزان نیستیم.

این مسئول وجهه سازمان سما را غیرانتفاعی دانست و گفت:اگر سودی به دست آوریم در مسیر توسعه هزینه خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان عملکرد این سازمان در سال گذشته را موفقیت آمیز دانست و گفت:یکی از اهدافمان ارتقای کیفی بود و توسعه کمی را در لوای توسعه کیفی مد نظر قرار دادیم.

صابری از اجرایی شدن صد در صدی طرح سلامت در مدارس سما استان گیلان خبر داد و افزود:راه اندازی ۴ مدرسه ورزش از دیگر اقدامات ما در سال گذشته بود و در صدد افزایش مدارس ورزش به ۱۰ مدرسه هستیم.
وی به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت:سال گذشته میزبانی مسابقات رباتیک ملی دانش آموزشی با حضور ۲۰ استان و ۱۶۷ تیم را را برعهده داشتیم.
صابری تعداد دانشجویان و دانش آموزان سازمان سما گیلان را قریب به ۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود:در حوزه های دانشجویی و دانش آموزی در مباحث مختلف ورزشی , فرهنگی و هنری افتخارات زیادی بدست آوردیم.

میزبانی سازمان سما از دو رویداد ملی مسابقات رباتیک دانش آموزی و جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه ای

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان تنها دانش آموز راه یافته به المپیاد جهانی را دانش آموز سازمان سما دانست و گفت:هم اکنون این جوان برای شرکت در المپیاد جهانی آی تی به برزیل سفر کرده است و ما توانسته ایم ادعای ارتقای کیفیت را اثبات نماییم.

وی به پیاده سازی ارتقای نظام ارزیابی عملکرد و برقراری نظام کارآفرینی در راستای تعامل با سازمان هایی نظیر استاندارد ,کار و رفاه اجتماعی , اصناف ,صنعت و معدن و… اشاره کرد و گفت:در مجموع اهداف کلی ما تغییر قابل ملاحظه ای نخواهد کرد و در راستای ارتقای کیفیت تلاش می کنیم.

صابری به دغدغه محیط زیستی سازمان سما اشاره کرد و گفت: ۴ مدرسه محیط زیستی در شهرستان های لنگرود , لاهیجان , بندر انزلی و رشت افتتاح می شوند و در برخی شهرستان ها در صورت نیاز مدارس جدید سما افتتاح خواهد شد.
وی بر ضرورت افزایش تجهیزات و امکانات زیرساختی تاکید کرد و با اشاره به افزایش سرانه کتاب گفت:در شاخص های فرهنگی رشد ۱۰۰ درصدی داشته ایم.

صابری از تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها در جهت بهره برداری از دانشجویان و دانش آموزان خبر داد و گفت:قبل از سال ۹۵ میزبان دو رویداد ملی دومین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزی و جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه ای خواهیم بود.

تاکید بر توسعه مدارس سبز

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان با تشکر از دستگاه های اجرایی استان از شخص استاندار گیلان به علت توجه نسبت به توسعه مدارس سبز قدردانی کرد و گفت:طبق منشوری که در سازمان محیط زیست کشور به تصویب رسیده است در مدارس سبز شاهد رعایت الگوی رفتاری در حوزه تفکیک زباله , کاهش زباله و بهینه سازی مصرف سوخت خواهیم بود و مدارس خود را با منشور مصوب شده تطبیق خواهند داد.

صابری در پایان با بیان اینکه بزرگترین مدرسه کشور را با هزار دانش آموز در رشت قرار دارد گفت:متاسفانه کنترل قابل ملاحظه ای بر روی برخی ادعاها صورت نمی گیرد.
از رسانه ها می خواهم در اطلاع رسانی نقاط قوت را برجسته تر نشان دهند.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل بعمل آمد.

Share