در سفر محمدپور با هدف پیگیری مصوبات به فومن اتفاق افتاد

بهره برداری از ایستگاه مطالعه شهرستان فومن/راه اندازی بخش ماسوله شناسی در کتابخانه عمومی ماسوله/امام جمعه فومن: غنای فرهنگی جامعه در غنای کتابخانه هاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رونمایی از ایستگاه مطالعه در درمانگاه تامین اجتماعی شهر فومن پایان بخش سفر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به شهرستان فومن بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدپور با هدف پیگیری مصوبات جلسات گذشته انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن در جلسه ویژه بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی این شهرستان شرکت کرد.
در این جلسه که روز دوشنبه ۱۲مردادماه و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، فرماندار فومن و نیز شهردار شهر ماسوله برگزار شد، در خصوص پیگیری مشکلات مربوط به کتابخانه های عمومی ماسوله، شهر جدید ماکلوان و نیز وضعیت کتابخانه عمومی آیت الله بهجت فومنی(ره) تبادل نظر شد.

راه اندازی بخش ماسوله شناسی در کتابخانه عمومی ماسوله
۲ShowPicture.aspx امیر محمدپور در این جلسه با اشاره به کمبود محسوس سرانه فضای مطالعه در شهرستان فومن حل مشکلات موجود کتابخانه های عمومی این شهرستان را حاصل همدلی میان مسئولین شهرستان و نیز میراث فرهنگی و گردشگری استان عنوان کرد. وی با بیان اینکه علاقمندان مطالعه و حضور در کتابخانه ها بیشترین صدمه را از تاخیر در حل مشکلات این حوزه متحمل می شوند از فرماندار فومن، شهردار ماسوله و نیز مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خواست، همه توان خود را در حل این مشکلات به کار گیرند.
در این جلسه در خصوص رفع موانع موجود در تعمیرات کتابخانه ماسوله گفتگو شد و همچنین مقرر شد بخش ویژه ماسوله شناسی در این کتابخانه ایجاد شود. بحث در خصوص حل مشکل پروژه در حال احداث کتابخانه عمومی ماکلوان که چندی پیش بر اثر طغیان رودخانه عملیات احداث آن متوقف شده بود از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود. همچنین مقرر شد با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان کتابخانه عمومی آیت الله بهجت فومنی ساماندهی و جهت بهره برداری به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار شود. در پایان این جلسه مدیران کل کتابخانه های عمومی و میراث فرهنگی و گردشگری استان از کتابخانه عمومی ماسوله بازدید کردند.

امام جمعه فومن: غنای فرهنگی جامعه در غنای کتابخانه هاست
۱ShowPicture.aspx
امیر محمدپور در حاشیه این جلسه نیز ضمن حضور در دفتر امام جمعه فومن با وی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن صفوی کتابخانه های عمومی را مراکز مهم فرهنگی عنوان و کمک به توسعه و غنی سازی منابع آن را وظیفه ای بر دوش مردم و مسئولین دانست.
امام جمعه شهرستان فومن غنای کتابخانه ها را غنای فرهنگی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: علی رغم وجود عالمان و اندیشمندان و نیز شخصیتهای برجسته در این شهرستان عدم وجود کتابخانه مستقل در فومن همواره یکی از دغدغه های مردم فرهنگ دوست بوده است. وی اظهار امیدواری کرد با تعیین تکلیف کتابخانه عمومی آیت الله بهجت فومنی(ره) یکی از غنی ترین کتابخانه های عمومی در استان گیلان ایجاد و محلی برای بهره برداری مردم و خیل عظیم گردشگران این شهرستان باشد.
امیر محمدپور نیز در این دیدار شهرستان فومن را دارای پیشینه غنی تاریخی و محل ظهور شخصیتهای برجسته و تاریخ ساز عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک دغدغه مردم کتاب خوان فومن در داشتن کتابخانه ای مستقل به نتیجه خوبی برسد. گفتنی است در این دیدار علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز حضور داشت.

نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان فومن به بهره برداری رسید
ShowPicture.aspx
رونمایی از ایستگاه مطالعه در درمانگاه تامین اجتماعی شهر فومن پایان بخش سفر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به شهرستان فومن بود. امیر محمدپور در آیین رونمایی از این ایستگاه مطالعه که با حضور فرماندار، شهردار و نیز مسئولین شهرستان فومن برگزار شد، با تشریح ویژگیهای این طرح گفت: در دسترس بودن کتاب و نیز سادگی در استفاده از منابع ایستگاههای مطالعه از ویژگیهای مهم طرح ملی ایستگاه مطالعه است.

وی استفاده از کتابهای متنوع در این سازه و نیز عدم وجود واسطه در مراجعه به این ایستگاهها را از مزایای دیگر این طرح عنوان کرد.

ا

Share