جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) خبر داد

برپایی نمایشگاه جنگ سخت در گیلان/اجرای رزمایش عملیات‌های کربلای ۴و۵

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه از برپایی نمایشگاه نمایشگاه جنگ سخت و فعالیت جبهه‌ها در دفاع مقدس در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه از برپایی نمایشگاه نمایشگاه جنگ سخت و فعالیت جبهه‌ها در دفاع مقدس در این مرکز خبر داد.

۱۳۹۴۰۵۰۴۰۰۰۵۱۳_PhotoAناوسالاریکم عیسی علیزاده با اشاره به برگزاری دهمین یادواره شهدای گمنام مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: ۱۲ مرداد ماه جاری یادواره مذکور با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری همراه با رزمایش شبانه برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نخستین یادواره ۱۷۵ شهید غواص همراه با یادواره شهدای گمنام مرکز عالی تربیت جهاد و تکاوری سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و افزود: بسیاری از شهدای غواص رزمنده، آموزش‌های اولیه غواصی را در مرکز مذکور گذراندند.

علیزاده مراسم یادواره شهدای گمنام و ۱۷۵ شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) را ویژه خواند و بیان کرد: هم‌زمان با برگزاری یادواره مذکور نمایشگاه جنگ سخت، خاکریزها و فعالیت جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس برپا می‌شود.

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه نمایشگاه جنگ سخت در ورودی مهمانان به فضای باز یادواره از مسیر عملیاتی دایر می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی در قالب نمایشگاه جنگ نرم در یادواره مذکور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی از اجرای رزمایش عملیات‌های کربلای۴ و ۵ در یادواره شهدای گمنام و ۱۷۵ شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) خبر داد و گفت: بازسازی عملیات‌های کربلای۴ و ۵ در تالاب مرکز مذکور با مساحت ۳۷۵ متر مربع و عمق سه متر انجام می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه ۱۷۵ شهید غواص در عملیات کربلا۴ به اسارت در آمدند و به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: صحنه اسارت غواصان که به شهادت می‌رسند در رزمایش مذکور به نمایش گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهاد و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه، به نمایش گذاشتن زنده خاک کردن غواصان در چاله و خاکریزی لودرها روی شهدای غواص را از برنامه‌های ویژه یادواره ۱۷۵ شهید غواص عنوان کرد و یادآور شد: اجرای عملیات کربلای۵ و پیروزی کسب شده در منطقه شلمچه از برنامه‌های رزمایش مذکور است.

وی با بیان اینکه تفحص شهدا و تشییع نمادین ۱۷۵ شهید غواص تا مقبره شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در رزمایش کربلای۴ و ۵ در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) است، اظهار کرد: تجلیل از شهید «نادر مهدوی» که در عملیات درگیری با استکبار جهانی در سال ۶۶ به شهادت رسید در یادواره ۱۷۵ شهید غواص انجام می‌شود.

/فارس

Share