وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اداری گیلان

براساس آمارهای مرکز آمار ایران شاخص بیکاری در گیلان کاهش یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اداری گیلان گفت : براساس بررسی های این وزراتخانه بهبود شاخص های اشتغال در گیلان ملموس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اداری گیلان گفت : براساس بررسی های این وزراتخانه بهبود شاخص های اشتغال در گیلان ملموس است.
IMG_8443دکتر علی ربیعی در شورای اداری گیلان با بیان اینکه براساس آمارهای مرکز آمار ایران شاخص بیکاری در گیلان کاهش یافته است گفت : روند بهبود شاخص های ایجاد اشتغال در گیلان در بررسی هایی که این وزارتخانه نیز انجام داده است به خوبی ملموس است.
وی گفت : بیش ترین حجم ایجاد اشتغال در گیلان مربوط به مشاغل کسب و کار خرد است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از افزایش صدور بیمه های اجباری اشتغال در استان خبر داد و گفت : حدود ۵ درصد به بیمه شدگان اجباری اشتغال در گیلان اضافه شده است.
وی افزود : ۳ هزار نفر نیز از افرادی که تحت پوشش بیمه ی بیکاری بوده اند کاهش یافته است.
دکتر ربیعی همچنین از تقویت شرکت ها و کارخانجات تحت پوشش سازمانهای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گیلان خبر داد و گفت : تأمین اجتماعی در کنسرسیوم پتروشیمی گیلان مشارکت می کند.

 وی اهتمام مسئولین استان برای کاهش جمعیت بیکار گیلان قابل تقدیر دانست و گفت: گیلان با توجه به قابلیت های گردشگری ،کشاورزی ،شیلات، فرش دست باف و… که دارد می تواند در جهت افزایش اشتغال در گیلان اقدامات موثرتری انجام گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست رفاهی دولت از سیاست های اصلی آن است گفت : تاکنون در دولت تدبیر و امید ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه ی سلامت قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در ابتدا پیش بینی ما حدود ۶ میلیون نفر بوده اما این آمار به ۱۰ میلیون افزایش یافت گفت : مطالعات ما نشان می دهد تقریباً بخش اعظمی از افرادی که بیمه شده اند از افراد حاشیه نشین و بادرآمد پایین هستند.
وی افزود : بهبود وضعیت دفترچه های سلامت و درمانی  و بهتر شدن وضعیت اوراق بهاد دار روندی است که دولت پیشرفت آن را متوقف نخواهد کرد.
وزیر تعاون ادامه داد : اجباری شدن مشاور ژنتیکی، اجرای طرح های مسکن اجتماعی، شناسایی افراد دارای سوء تغذیه در کشور و تقویت سفره های آنان از دیگر اقدامات دولت در بخش سیاست های رفاهی است.
وزیر تعاون خاطر نشان کرد : در راستای تقویت امنیت غذایی افراد کم درآمد سال گذشته به حدود ۱۰ میلیون نفر سبد غذایی برای مقابله با کمبود کالری و پروتین اعطاء شد.
وزیر تعاون همچنین با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به تقویت الگوهای اخلاقی و رفتاری، نگهبانی از اموال و حیثیت مردم اهمیت زیاد قائل است گفت : اولویت تدبیر و امید در مبارزه با مفاسد، بهبود روابط با گروههای اجتماعی و مبارزه با فقر براساس وعده های رئیس جمهوری مهم است.
وی همچنین توجه به ارتقاء شاخص های اقتصادی و موقعیت در حوزه ی سیاست های خارجی را از سیاست های اصلی دیگر دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت : بهبود ژئوپلوتیک پرستیژ کشورمان در عرصه ی بین المللی در کنار فراهم شدن ظرفیت های سرمایه گذاری از دستاوردهای بزرگ دولت برای کشورمان است.
ربیعی با اشاره به اینکه بزرگترین مخالف و نگران ایجاد توافق رژیم صهیونسیتی است،ادامه داد: خوشحالیم که این رژیم غاصب یک بار دیگراز ما عصبانی باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این جلسه خاطر نشان کرد: انتظار فزاینده آفت این موفقیت توافق است و البته که گشایش ها در پیش رو داریم اما انتظارات فزاینده شیرینی موفقیت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی با اشاره به پیام های متعددی که از سوی برخی از کشورها برای شریک تجاری شدن به جمهوری اسلامی ایران داده می شود، تصریح کرد: این نتایجی است که ما را به تحقق اهداف اقتصادی دولت تدبیر و امید نزدیک می کند.

Share