آیت‌الله قربانی در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان حائز رتبه برتر کنکور سراسری

با عیاشی و وقت‌گذرانی نمی‌توان رتبه علمی بالا کسب کرد/ادب الهی در کنار دانش حائز اهمیت است/دانش انسان را در زندگی عزیز و موفق می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر می‌خواهیم از استعمار فکری، اقتصادی و نظامی دنیا نجات پیدا کنیم باید در مسیر مستحکم‌تری گام برداریم و این روند در گیلان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر می‌خواهیم از استعمار فکری، اقتصادی و نظامی دنیا نجات پیدا کنیم باید در مسیر مستحکم‌تری گام برداریم و این روند در گیلان وجود دارد.

۷ آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان حائز رتبه یک و دو رقمی کنکور سراسری اظهار کرد: دانش سرمایه‌ای است که انسان را در زندگی عزیز و موفق می‌کند.

وی نادانی و دور ماندن از کاروان علمی را موجب وابستگی جامعه به دیگران عنوان کرد و افزود: تمام انسان‌ها وظیفه دارند علم و دانش را تحصیل کنند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه کسب علم طبق روایات اسلامی واجب است، تصریح کرد: جامعه‌ای که بتواند مشکلات علمی خود را برطرف کند و نیازمند به دیگران نباشد عزیز و مستقل می‌شود و دارای استقلال، شرف و عزت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به گسترش علم در کشورهای اسلامی در قرن‌های گذشته اشاره کرد و گفت: پیشرفت علمی دنیای اسلام مرهون تلاش دانشمندانی بود که به صورت خودجوش برای کسب دانش برخواستند.

وی با اشاره به اینکه زمانی حاکمان اسلامی علاقه‌ای به گسترش علم در جامعه نداشتند، بیان کرد: دشمنان و دنیای غرب از کتاب دانشمندان اسلامی استفاده کردند و به دانش جدید رسیدند.

آیت الله قربانی به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ اشاره کرد و یادآور شد: وزیر امور خارجه آمریکا برای هماهنگی برنامه‌های خود به منطقه سفر کرد و این امر نشان می‌دهد کشورهای منطقه عمله دانش آمریکا هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کشورهای منطقه بارکش غول دانش دنیای غرب هستند، خاطرنشان کرد: غرب مخالف انرژی هسته‌ای ایران نیست بلکه می‌خواهد از بردگی خارج نشویم.

وی ادامه داد: مخالفت غرب با جمهوری اسلامی ایران برای این است که می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و به علم آنها احتیاج نداشته باشیم.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه دولت اسلامی باید جایگاه علمی در جامعه را مانند غذا، امنیت و سلامت تامین کند، اظهار کرد: اسلام برای رونق زندگی انسان‌ها آمده است تا دنیا و آخرت مردم را تامین کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش رئیس جمهور در چرخش سانتریفیوژهای هسته‌ای هم‌زمان با چرخش اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: روحانی برای ایجاد وضعیت مذکور بت‌شکنی کرده است البته هدایت‌های مقام معظم رهبری اصل بوده ضمن اینکه حمایت‌های مردمی در پشتیبانی از رئیس جمهور پشتیبانی مهم است.

وی با بیان اینکه تلاش مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران قابل تقدیر است، تصریح کرد: چرخش سانتریفیوژها با استفاده از دانش محقق می‌شود و اگر وابسته به کشورهای غربی بودیم این امر تحقق پیدا نمی‌کرد.

آیت الله قربانی تهیه امکانات پیشرفت علمی عالی برای مردم و نسل شایسته و با استعداد را از وظایف حکومت اسلامی برشمرد و بیان کرد: مردم با استفاده از ابزار مناسب باید بتوانند کارهای علمی را انجام دهند.

*آمریکا چاره‌ای به غیر از مذاکره با ایران نداشت

نماینده ولی فقیه در گیلان به انتقاد برخی به دولت گذشته اشاره کرد و گفت: اگر مجموعه فردو، آب سنگین اراک و ۱۹ هزار سانتریفیوژ در نطنز ساخته نشده بود آمریکا حاضر به مذاکره با ما نمی‌شد و اکنون چاره‌ای به غیر مذاکره و کنار آمدن با ایران ندارند.

وی با بیان اینکه رتبه‌های پنجم تا ۱۶ علمی در رشته‌های مختلف توسط ایرانی‌ها در جهان کسب شده است، خاطرنشان کرد: در مدت ۵۰ سال آینده ایران باید قدرت نخست در بخش‌های علمی مختلف در دنیا شود.

آیت الله قربانی متذکر شد: اگر برای کسب دانش تلاش کنیم به نتیجه می‌رسیم و با عیاشی و وقت‌گذرانی نمی‌توان رتبه علمی را کسب کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ایجاد عوامل سرگرم‌ کننده بسیار برای مردم به‌ ویژه جوانان در جامعه، اظهار کرد: دیگر وقتی برای مطالعه برای مردم باقی نگذاشتند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم از استعمار فکری، اقتصادی و نظامی دنیا نجات پیدا کنیم باید در مسیر علم گام‌های مستحکم‌تری برداریم و این روند در گیلان وجود دارد.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه علم بدون اخلاق و ایمان اسلامی موجب از بین رفتن استقلال و امنیت کشور می‌شود، تصریح کرد: ادب الهی در کنار دانش حائز اهمیت است.

Share