پیش بینی برداشت 60 تن بادام زمینی

بازدید فرماندار از نخستین مزارع کشت بادام زمینی در شهرستان رودبار +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمد احمدی فرماندار رودبار در بازدید از مزرعه بادام زمینی که برای نخستین بار در این شهرستان کشت شده است اظهار کرد: امسال در۸۰ هکتار از زمینهای کشاورزی روستاهای اسطلخ جان ، فتحکوه و خرشک بادام زمینی کشت شده است که پیش بینی می شود بالغ بر ۶۰ تن محصول به ارزش ۱۵ میلیارد ریال برداشت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمد احمدی فرماندار رودبار در بازدید از مزرعه بادام زمینی که برای نخستین بار در این شهرستان کشت شده است اظهار کرد: امسال در۸۰ هکتار از زمینهای کشاورزی روستاهای اسطلخ جان ، فتحکوه و خرشک بادام زمینی کشت شده است که پیش بینی می شود بالغ بر  ۶۰ تن محصول به ارزش ۱۵ میلیارد ریال برداشت شود.

۱۲۳eاحمدی افزود : اگرچه کشت بادام زمینی در ۳۰ هکتار برنامه ریزی شده بود ، اما کشاورزان زحمتکش و با انگیزه منطقه ، با دوراندیشی و بررسیهای صرفه اقتصادی مناسب این محصول سطح زیر کشت سال نخست را به بیش از دو ونیم برابر افزایش دادند.

وی همچنین گفت : صندوق کارآفرینی امید برای فراهم ساختن شرایط مناسب و زیرساختهای مورد نیاز کشت بادام زمینی ۵ میلیارد ریال به این امر اختصاص داده است که امیدواریم با تخصیص آن ورفع دغدغه های آنان ، سطح زیر کشت وتولید بادام زمینی در شهرستان رودبار ارتقاء یابد.

 احمدی همچنین گفت : برای فرآوری و بسته بندی مناسب و بهداشتی بادام زمینی تولیدی شهرستان رودبار با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاصی صندوق کارآفرینی امید ، کارگاه مربوط در روستای خرشک راه اندازی می گردد.

 وی افزود: کشاورزان شهرستان رودبار علاوه بر کشت گندم و جو ، برنج ، توت فرنگی و دیگر محصولات که بازدهی مناسبی دارد ، به محصولات جدید نیز علاقمندند و با انگیزه بالا نسبت به کشت و تولید آن اهتمام می ورزند.

رودبار ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

۲۲۳darticle asdticle aswqticle

Share