در سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در بندر انزلی مطرح شد:

ایجاد دفاتر مهندسی معدن و برگزاری انتخابات دوره جدید شورای مرکزی سازمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد دفاتر مهندسی معدن مانند دفاتر خدمات پلیس + ۱۰ امسال در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد دفاتر مهندسی معدن مانند دفاتر خدمات پلیس +photo_2015-07-29_15-12-12 ۱۰ امسال در کشور خبر داد.

جعفر سرقینی ظهر امروز در سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به تاسیس این سازمان در ۱۳ سال گذشته اظهار کرد: توقع داشتیم سازمان نظام مهندسی معدن در مدت مذکور ارتقا پیدا کند اما انتظارات برآورده نشده است.

وی ادامه داد: در مدت هشت سال گذشته فعالیت‌های معدنی به دلیل شرایط موجود رشد و نمو نداشته و نیازمند تلاش بیشتری برای ارتقا است.

سرقینی با بیان اینکه نظام مهندسی معدن ایران بر پایه پاسداری قوانین و حراست از منافع و انفال کشور فعالیت می‌کند، تصریح کرد: سازمان مذکور خود را باید برای رشد و توسعه کشور آماده کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: به پشتوانه استفاده از معادن توانستیم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان نظام مهندسی معدن در دوران پساتحریم، بیان کرد: وظیفه استخراج بهینه و بهره‌وری بالا را به عهده داریم.

سرقینی بر توجه مسئولان فنی در عرصه‌های معدنی تاکید کرد و گفت: وجود مهندس معدن و زمین‌شناس در معادن حائز اهمیت است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین صلاحیت ۷۰۰ نفر برای برون‌سپاری فعالیت‌های معدنی در کشور خبر داد و یادآور شد: افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت‌های معدنی در سازمان نظام مهندسی معدن ارزیابی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازرسی از معادن از طریق تشریفات قانونی به شرکت‌های مشاوره‌ای در استان‌ها واگذار شده است، اظهار کرد: امسال دفاتر نظام مهندسی معدن مانند دفاتر خدمات پلیس + ۱۰ و دفاتر خدمات پستی در کشور ایجاد می‌شود.

*برگزاری انتخابات دوره جدید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در اجلاس مذکور از برگزاری انتخابات دوره جدید شورای مرکزی خبر داد و گفت: انتخابات مذکور یکی از برنامه‌های اصلی اجلاس سیزدهم هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن است.

کریم توکل‌نیا با اشاره به اینکه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن متشکل از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن در استان‌ها است، تصریح کرد: طبق ماده ۱۹ قانون، اجلاس سراسری هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ایران به صورت سالانه در کشور تشکیل می‌شود و تاکنون ۱۲ هیئت عمومی در استان‌های مختلف تشکیل شده است.

سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران امروز و هفتم مرداد ماه جاری در دهکده ساحلی بندر انزلی در حال برگزاری است.

/فارس

Share