رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در جمع خبرنگاران

انتقاد از تغییر کاربری در چارچوب طرح هادی/کیفیت زعفران گیلان بهتر از استان های زعفران خیز است/با استفاده از قوه قهریه جلوی پیشرفت تغییر کاربری ها را خواهیم داد

اختصاصی پایگاه اصلاع رسانی دیارمیرزا شعبان نژاد گفت:پیاز زعفران و کیفیت آن در آزمایشگاه های خارج از استان تایید شده و به گفته کارشناسان امر کیفیت این نوع زعفران از زعفران های موجود در بازار و استان های زعفران خیز به مراتب بهتر و با کیفیت تر است.

اختصاصی پایگاه اصلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا شعبان نژاد با تبریک ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، گفت :مدیران گیلانی خوشبختانه با ظرفیت بسیار مناسبی به عنوان رسانه و خبرنگاران در گیلان روبه رو هستند.

IMG_20150813_104152وی با  بیان این که با تمام سلایق سیاسی تعامل دارم و بر این که یک رسانه از چه حزب و جناحی است توجه نمی کنم افزود :تا کنون هیچ گاه از خبر های انتقادی و گاها تحلیلی که از برخی مسائل جهاد کشاورزی و معضلات کشاورزان نگاشته می شود بر آشفتنه نشدم بلکه بسیار استقبال نیز می کنم.

شعبان نژاد، کشاورزی در استان گیلان را یکی از سخت ترین شیوه های کشاورزی دانست و تصریح کرد : به دنبال اقتصادی کردن کشاورزی هستیم و تلاش سازمان بر این است که جوانان را به کشاورزی علاقه مند کند و میزان سختی کار را پایین آورد.

 شعبان نژاد بیان داشت :تمام تلاش خود را می کنیم تا زیر ساخت های لازم  برای برنج فراهم شود و در این مسیر از ارایه  تسهیلات مناسب و تجهیزات کاربردی به کشاورزان استفاده خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود تغییر کاربری زمین های زراعی را یکی از معضلات مهم برشمرد و افزود :بنده خودم روستایی و کشاورز هستم .به شخصه هرگز حاضر نخواهم شد که زمین های خود را بفروشم زیرا با آن ها خاطره دارم. اگر چه در ابتدای امر پول خوبی بدست می آید اما تبعات آن در داز مدت خود را نشان خواهد داد و در این مسیر حتی با استفاده از قوه قهریه جلوی پیشرفت این رویه نادرست در استان را خواهیم گرفت.

این مقام مسئول از تغییر کاربری هایی که درچارچوب طرح هادی انجام می شود نیز انتقاد نمود و اذعان داشت :در شهرستان لولمان و چاف و چمخاله تغییر کاربری های زیادی به بهانه طرح هادی انجام گرفته است بدون آن که توجه به زمین زراعی آن محل شود.

شعبان نژاد از استقرار ۲۰ اکیپ و سامانه گویا ۱۳۱ برای رسیدگی به بررسی تغییر کاربری های اراضی خبر داد و گفت :با این طرح سعی خود را می کنیم تا حتی یک متر مربع زمین نیز تغییر کاربری پیدا نکند و این امر ناپسند را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان گیلان از احیای صنعت ابریشم در چند سال آتی با وجود برنامه ریزی و اقدامات چند وقت اخیر این سازمان خبر داد و گفت :در گذشته متاسفانه واردات بی رویه ابریشم منجر به نابودی این حرفه و صنعت در گیلان گردید اما خوشبختانه با دستور مهندس حجتی در سفر اخیر هیات دولت مقرر شد سالانه ۱ میلیون قلمه تهیه و توزیع گردد و ازحضور بخش های خصوصی نیز در این طرح استفاده می شود. که امیدورایم در چند سال آتی شاهد احیای صنایع ابریشم در استان باشیم .

وی پیاز زعفرانی که در استان گیلان تولید می شود را بهتر از زعفران استان های زعفران خیز دانست و افزود :پیاز زعفران و کیفیت آن در آزمایشگاه های خارج از استان تایید شده و به گفته کارشناسان امر کیفیت این نوع زعفران از زعفران های موجود در بازار و استان های زعفران خیز به مراتب بهتر و با کیفیت تر است.

گفتنی است در پایان این جلسه از خبرنگاران با اهدای لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار:محمد جعفرزاده

Share