تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد رشت بررسی شد

امیرتیموری:باید سبک زندگی شهدا را برای نسل جوان جامعه تبیین کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشستی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در محل دفتر ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشستی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در محل دفتر ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.
IMG_6279در این جلسه، دکتر امیرتیموری وجود شهدا را یک جایگاه و منزلت بزرگ برای ایران اسلامی دانست و افزود : توجه به این مجموعه عظیم و بزرگ ایثار و شهادت که یکی از اسوه‌های پایداری نظام است ما را بر آن داشته تا در تمامی برنامه‌ها همواره با یاد شهدا و حافظ دستاورد آنها باشیم.
وی ادامه داد: گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه ی همه ماست، رسیدگی به یادمان آنان و رفتن بر سر مزارشان برای زدودن غبار دل و تجدید یاد و خاطره ی آنها امری لازم است. باید با انجام اقدامات فرهنگی موثر سبک زندگی شهدا را برای نسل جوان جامعه تبیین کرد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان حضور در برنامه معنوی و فرهنگی تشییع شهدای گمنام را تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های مقام معظم رهبری و شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: این شهدا یادگاران روزهای دفاع و حماسه هستند که تکریم این شهدا وظیفه همه مردم ماست و زنده‌ نگه‎ داشتن یاد و نام شهدا جهادی بزرگ و قابل تقدیر است، چراکه جامعه امروز و به‌خصوص نسل جوان نیازمند آشنایی با این اسطوره‎های ایثار و شهادت است.
در ادامه رسول جلائی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در این نشست گفت: دانشگاه مبدأ تحول و منزل تعالی است و معارف ارزشی و دستاوردهای مجاهدان فی سبیل الله تضمین کننده تحول و تعالی در کشور خواهد بود. فراموش نکردن یاد شهدا کافی نیست، باید کاری کرد که یاد شهدا باقی بماند.
وی، خاطرنشان کرد: ورود شهدا گمنام به استان گیلان یک نعمتی است که خداوند به مردم شریف این استان عنایت می کند و همه ما باید در این راستا نهایت تلاش خود را کنیم تا میزبانی خوبی از شهدای گمنام و این پرستوهای عاشق خونین‌بال گمنام داشته باشیم.
لازم به ذکر است در این نشست که به مدت یک ساعت به طول انجامید تصمیمات مختلفی اتخاذ شد که از جمله این تصمیمات می توان به ایجاد یادمان شهدا و تدفین شهدای گمنام در واحد رشت با رعایت اصول معماری اسلامی، ایرانی و ملی بر اساس ضوابط و مأموریت های دانشگاه، مشارکت بنیاد در خصوص مستند سازی نقش دانشگاه آزاد اسلامی در دفاع مقدس، مشارکت در برگزاری بهینه درس آشنایی با دفاع مقدس در دوره های ضمن خدمت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ، اختصاص بخشی از کتابخانه مرکزی دانشگاه به آثار دفاع مقدس، مطالعه در خصوص مکان یابی جهت احداث یادمان شهدا در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و راه اندازی رشته های چند نظمی مرتبط با دفاع مقدس ، اشاره کرد.

Share