مدیر کل بنادر ودریانوردی استان گیلان خبرداد:

امضای قرارداد احداث سیلولی ۴۵ هزار تنی غلات در بندر انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل بنادر ودریانوردی استان گیلان و مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر قرارداد احداث سیلولی ۴۵۰۰۰ تنی غلات را امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل بنادر ودریانوردی استان گیلان و مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر قرارداد احداث سیلولی ۴۵ هزار تنی غلات را امضا کردند.

zaomufz5مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: این قرارداد با سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت کشتیرانی دریای خزر) در بندر انزلی و به مدت ۱۵ سال بسته شده و در یک دوره قابل تمدید می باشد.

وی در خصوص مبلغ این سرمایه گذاری نیز اظهار داشت : مبلغ سرمایه گذاری ۱۷۳ میلیارد ریال می باشد.

مدیر کل بنادر ودریانوردی استان گیلان در نشست امضای این قرار داد خاطر نشان کرد: می خواهیم همکاری بیشتری با شرکت کشتیرانی دریای خزر داشته باشیم و علاقه مند بودیم که اولین قرارداد ساخت سیلو را با این شرکت منعقد کنیم که به یاری خدا این کار محقق شد.

وی اظهار امیدواری کرد که این قرار داد منشا خیر و برکت و زمینه همکاری بیشتر طرفین را فراهم نماید.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز در جلسه امضای این قرار داد گفت: این شرکت علاقمند به همکاری همه جانبه با سازمان بنادر بوده و همیشه با توجه به همکاری ها ی بسیارخوب سازمان بنادر در امر حمل نقل کالا، آمادگی همه گونه سرمایه گذار را در بنادر، خصوصا بندر انزلی داشته است.

غنجی افزود: یکی از مباحثی که در دریای خزر باید به آن اهمیت دهیم چرخه حمل و نقل خزر می باشد و باید امکاناتی فراهم کنیم تا تجار مسیر خزر را انتخاب کنند و مهمترین قسمت این چرخه نیز بندر انزلی باشد.

وی وجود منطقه آزاد در بندر انزلی را یک مزیت دانست و افزود: باید از مزایای منطقه آزاد به بهترین نحوه ممکن استفاده کنیم و کالا با ارزش افزوده خوب و بهترین قیمت به دست معرف کننده برسد و در کنار همه اینها از یک رقابت خوب و سازنده نیز استقبال می کنیم.

۴۴۸۱۷_orig

انبارهای تخصصی در بندر انزلی احداث خواهد شد

اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در هفته جاری با ۲ شرکت سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث انبارهای تخصصی به توافق رسید و در جهت انجام قرارداد احداث انبار اقدام شد.

در این قرارداد مقرر شد تا در مدت ۶ ماه ۱۵ هزار مترمربع انبار با برآوردی حدود ۵۰ میلیارد ریال اجرا گردد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی با اشاره بر اینکه بندر انزلی در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در چندین سال گذشته بی سابقه بوده است بیان کرد: امید است با شروع این نوع قراردادها توان عملیاتی بندر انزلی بیش از پیش افزایش یابد.

در همین راستا سید علی نعیمی بیان داشت: علاوه بر این قراردادی با شرکت کشتیرانی دریایی خزر منعقد شد تا در بندر انزلی سیلوی غلات احداث شود و نتیجتا با این کار توان عملیاتی این بندر در حمل و نقل غلات افزایش یابد.

وی یادآور شد در هفته های آینده گزارشات جدیدی در خصوص انجام و احداث زیرساختها در بندر انزلی توسط بخش خصوصی نوید داده خواهد شد.

شایان ذکر است مدیریت بندر در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی با توجه به تجارب بالا، در بنادر شمالی این نوید را می دهد که بتوان در سال جاری بیش از پیش زیرساختها و روساختهای دریایی و بندری را در از طریق بخش خصوصی شاهد باشیم.

Share