در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت

امام جمعه موقت رشت:پزشکان سوگندنامه خود را فراموش نکنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت با اشاره به یکم شهریور روز پزشک از جامعه پزشکی در خواست کرد تا سوگندنامه خود را فراموش نکرده و با احساس مسئولیت و دلسوزی به مداوای بیماران بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل عمران درباره اهمیت و ضرورت وحدت در جامعه اسلامی گفت: لازمه رسیدن جامعه اسلامی به عالی ترین مقام و رتبه، حفظ وحدت است.

۲۰۱۵۰۵۰۸۱۳۴۷۴۴_arabani2015وی تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ زندگی انبیا و ائمه اطهار می توان فهمید که همیشه حق با اکثریت نبوده و در برخی از موارد این اقلیت است که فریاد آزادی خواهی را سر می دهد و هر اکثریتی که از راه خدا فاصله بگیرد، نا حق است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی با اشاره به جنگ صفین و بی بصیرتی عده ای از یاران حضرت علی (ع) که بعدها خوارج نام گرفتند، بصیرت داشتن را از ویژگی های مهم مومنان برشمرد و گفت: بی بصیرتی می تواند از یاران امام، عده ای از دین خارج شده بسازد.

امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: همانطور که خدا در قرآن فرموده و امام جعفر صادق(ع) تفسیر فرموده اند، منظور از حبل الله، قرآن و اهل بیت در کنار هم بوده که چراغ راه امتهای اسلامی هستند و هرکدام بدون دیگری معنای واقعی خود را از دست می دهد.

وی در ادامه با تبریک دهه کرامت به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هر ملتی که به آمریکا اعتماد کند زمین خواهد خورد و این باید سرلوحه روابط ما قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی افزود: کودتای ۲۸ مرداد سند روشنی از نتیجه اعتماد به آمریکا است.

وی ادامه داد: طبق فرماش رهبر، تلاش دشمن بر دو پایه استوار است یکی اختلاف افکنی در بین دولت های اسلامی و دیگری نفوذ در بین دولت های آنها است. دشمنان کشور می خواهند با نفوذ در کشور روابط را مانند قبل از انقلاب کنند که این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به یکم شهریور روز پزشک از جامعه پزشکی در خواست کرد تا سوگندنامه خود را فراموش نکرده و با احساس مسئولیت و دلسوزی به مداوای بیماران بپردازند.

/مهر

Share