ثابت قدم در جلسه معارفه سرپرست حراست شهرداری رشت

اقتدار و اقتصاد اصل شهرداری است/سرمایه گذاران از رشت فراری هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت با اشاره به تعداد محدود قرار دادهای سرمایه گذاری در رشت افزود : ما باید ریشه یابی کنیم که چرا در رشت سرمایه گذاری انجام نمی شود و چرا سرمایه گذاران از این شهر فراری هستند و باید به دنبال تهیه بسته های سرمایه گذاری امن برای شهر رشت باشیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در نشست معارفه سرپرست جدید حراست شهرداری رشت اظهار داشت :مقام معظم رهبری به نکات ارزشمندی در خصوص شورا و شهرداری اشاره نمودند که ما در سال های گذشته این فرمایشات ارزشمند را به صورت کتابی مدون نموده و در اختیار مدیران استانی و شهرداری وکارکنان خود قرار داده ایم زیرا رهنمودهای ایشان می تواند چراغ روشنی برسر راه ما باشد .

۰۶۶۲دکتر ثابت قدم افزود : شهرداری نهادی است عمومی ، غیر دولتی ، محلی و خودکفا ، که مانند دیگر نهادهای دولتی از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و باید با درآمد محلی خود را اداره کند  براین اساس ما در شهرداری ها به واسطه اینکه باید اقتصادی عمل کنیم در کل کشور با مشکلاتی مواجه هستیم و سنتی عمل نمودن در شهرداری ها بر مشکلات موجود نیز افزوده است .

وی ادامه داد : اقتدار اصل اول و استقلال اصل دوم شهرداری است ؛ استقلال شهرداری ها باید حفظ شود تا شهرداری ها بتوانند به درستی به جامعه ارائه خدمت نمایند و اگر مشکلی در بدنه شهرداری وجود دارد این موضوع ابتدا باید با حراست شهرداری مطرح شود و نباید اطلاعات از شهرداری به بیرون انتشار یابد .

وی همچنین متذکر شد: در دوره گذشته حضور در شهرداری رشت در اواخر سال ۹۰ بودجه شهرداری ۱۳۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۱ به ۱۷۰ میلیارد رسید و در سال جاری  نیز بودجه  شهرداری رشت ۶۰۴ میلیارد تومان مصوب شده که در زمینه تخصیص پذیری و تحقق آن علامت سوال هایی وجود دارد ؛ این در حالی است که شهرداری ارومیه با داشتن جمعیت تقریبا برابر در همین سال  دارای بیش از۱۲۰۰  میلیارد تومان بودجه  می باشد که این اعداد و ارقام خود گویای بسیاری از مسائل ومشکلات شهر رشت هستند .

شهردار رشت با اشاره به تعداد محدود قرار دادهای سرمایه گذاری در رشت افزود : ما باید ریشه یابی کنیم که چرا در رشت سرمایه گذاری انجام نمی شود و چرا سرمایه گذاران از این شهر فراری هستند و  باید به دنبال تهیه بسته های سرمایه گذاری امن برای شهر رشت باشیم .

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال انتخابات مجلس را در پیش رو داریم ، اذعان داشت : ورود هر مدیری از مجموعه مدیریت شهری به ستادهای انتخاباتی ممنوع است و هیچ مدیری حق ندارد از شهرداری استفاده ابزاری نماید ؛ اقتدار و اقتصاد اصل شهرداری است و همه ما باید برای این اصول احترام و ارزش قائل باشیم .

گفتنی است در پایان این نشست رضا حق جو به عنوان سرپرست جدید حراست شهرداری جایگزین مجید پورجعفری شد.

 

Share