افتتاح سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور مدیرکل مرکز خدمات الکترونیک قضایی قوه قضائیه و قائم مقام رییس کل دادگستری گیلان و مقامات ارشد قضایی استان در رشت افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور مدیرکل مرکز خدمات الکترونیک قضایی قوه قضائیه و قائم مقام رییس کل دادگImageHandler.ashxستری گیلان و مقامات ارشد قضایی استان در رشت افتتاح شد.

سیامک رفیعی در مراسم افتتاح با اشاره به اینکه تمام دعاوی که قبلا در محاکم قضایی مطرح می شد اکنون در این دفاتر ثبت خواهد شد تصریح کرد: در فاز اول این طرح موضوعات خاصه، دعاوی حقوقی و خانواده مورد توجه بوده که حدود ۲۰۵ خواسته به طور سیستمی در این دفاتر راه اندازی شده است و مردم می توانند از این پس به جای مراجعه به دادگستری، درخواست های خود را به این دفاتر ارائه نمایند.
وی کاهش مراجعه به دادگستریها، جلوگیری از نفوذ افراد فرصت طلب و سودجو و جلوگیری ازعملکردسلیقه ای را ازمزایای این طرح برشمرد.
این مقام مسئول با تبیین چگونگی نظارت بر این دفاتر افزود: نظارت بر دفاتربه دو شکل صورت می گیرد: یکی بخش صنفی آن که توسط کانون انجام می شود و بخش دیگر نظارت هم مستقیما توسط دادگستری صورت می گیرد.
مدیرکل مرکز خدمات الکترونیک قضایی قوه قضائیه تعداد دفاتر راه اندازی شده در مراکز استانها را ۱۱۲ دفتر اعلام کرد و اظهار داشت: پیش بینی شده است که در کل کشور ۳۵۰ دفتر افتتاح گردد و تا پایان امسال حدود۸۰ دفتر دیگر راه اندازی خواهد شد.
وی گفت : با توجه به اینکه این دفاتر یک صنف جدید به شمار می رود لذا بر اساس توسعه پروژه، بازه زمانی ۲ ساله برای راه اندازی تمام دفاتر مورد نیاز می باشد.
سیامک رفیعی یکی از مزایای این دفاتر استاندارد بودن آن دانست وخاطر نشان کرد: مراجعه کنندگان در همه دفاتر به شکل همسان خدمات را دریافت می کند و هر ۳سال یکبار دفاتری که تخلفاتی داشته باشند حذف خواهند شد.
این مقام مسئول تصریح کرد:همه دادخواست های بدوی در این دفاتر ثبت می شود و اکنون برای ۲۰۵ خواسته امکان ثبت وجود دارد.

Share