شهردار منطقه یک رشت عنوان کرد:

افتتاح سرای محله‌ی معلم رشت در تاریخ ۱۸ مرداد/محلات،محلی برای آرامش مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک رشت از افتتاح اولین سرای محله ی شهرداری منطقه ی یک با حضور شهروندان و مدیران شهری در تاریخ هجدهم مرداد ماه خبر داد.

naserani.google.comبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک رشت از افتتاح اولین سرای محله ی شهرداری منطقه ی یک با حضور شهروندان و مدیران شهری در تاریخ هجدهم مرداد ماه خبر داد.
پورناصرانی در راستای افتتاح سرای محله ی معلم به عنوان اولین سرای واقع در محدوده ی منطقه ی یک رشت گفت: تشکیل سرای محلات نشان از آن دارد که محلات ، محلی برای قرار و آرامش مردم است و بخش اندکی از فعالیت این سراها از طریق شهرداری انجام خواهد شد و بخش عمده ی دیگر آن می بایست از طریق پیوند خوردن با بافت محلات شکل گیرد.
وی در ادامه اذعان داشت : سرای محلات با هدف افزایش رشد مشارکت قشر مختلف مردم از جمله زنان، مردان، نوجوانان و جوانان در اداره امور شهر از طریق بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت های مادی و معنوی آنان و استفاده مثبت از امکانات محلات تشکیل خواهد شد که به نوعی سبب تطابق هر چه بیشتر برنامه ها ، تصمیمات و فعالیت ها با خواسته ها و مطالبات اصلی و مهم مردم خواهد بود .
شهردار منطقه یک رشت گفت: سرای محلات در آینده ی نزدیک با حضور اعضای شورای اجتماعی محله که تشکیل شده از ریس شورا ، دبیر شورا ، نماینده ائمه ی جماعت مساجد محله ،مدارس ، تشکل های مردمی، کلانتری ، بهداشت و بانوی خانه دار محله ، کاسب محله و نماینده ورزش و تندرستی است به بررسی چالش ها و مشکلات و معضلات محلات پرداخته تا در جهت رفع آن به ساماندهی و توسعه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی با کمک اعضای شورای اجتماعی و مردم در سطح محلات بپردازیم.
پورناصرانی اضافه کرد: اعتقاد ما براین است که مشارکت های اجتماعی مردمی و استفاده از قابلیت ها و توانایی های شهروندان سبب افزایش توان ما در ساماندهی امور شهری ،اجرای پروژه ها و طرح ها، رفع مشکلات و چالش ها خواهد شد .
وی تصریح کرد : شهرداری یکی از نهادهای محوری است که با استفاده از ظرفیت های خود می تواند گامهای موثری در راه کاهش آسیبهای اجتماعی بر دارد به گونه ای که این سازمان به سبب برخورداری از فضاهای عمومی مانند بوستانها، زمین های ورزشی و نظایر آن می تواند اوقات فراغت جوانان را به بهترین نحو ممکن پر کند و مانع از شکل گیری مسئله شود.
پورناصرانی در پایان گفت : شایان ذکر است در روز افتتاح سرا سند توسعه ی محله ی معلم نیز رونمائی خواهد شد.

به گزارش دیارمیرزا مراسم افتتاحیه سرای محله ی شهرداری منطقه ی یک راس ساعت ۱۹ عصر روز یکشنبه هجدهم مرداد ماه سال جاری در محله ی معلم، استاد سرا و کوچه ی مهر شریف برگزار می شود.

Share