مدیر دفتر منطقه ای ایساکو در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا مطرح کرد

استقبال مردم از وانت آریسان/رونمایی از وانت ال ۹۰/مذاکره با فولکس واگن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نوشی فر با اشاره به برخی محصولات ارائه شده در نمایشگاه گفت:«وانت آریسان»از خانواده خودروی ملی و با برند ایران خودرو است که با توجه به خالی بودن بخش بندی بازار در این رده محصول جوابگوی نیاز جامعه خواهد بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، برگزاری نمایشگاه خودرو و قطعات جانبی در رشت بهانه ای بود تا در خصوص اجرای این نمایشگاه و نقاط قوت و ضعف آن گفتگویی با مهندس یداله نوشی فر مدیر دفتر منطقه ای ایساکو در رشت داشته باشیم .وی در مورد اجرای نمایشگاه امسال و محصولات معرفی شده در این نمایشگاه  برای مخاطبان دیارمیرزا توضیحاتی ارائه کرده است. در این گفتگوی اختصاصی با ما همراه باشید.

یداله نوشی فر ۱نوشی فر با بیان اینکه شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین شرکت خودروساز خاورمیانه است, به تولید ۶۰۰ هزار خودرو در سال ۹۳ توسط این شرکت خودروسازی اشاره کرد و گفت: امسال هدفگذاری ما تولید ۶۶۰ هزار خودرو بوده که با گذشت بیش از یک سوم سال ۹۴ به اهداف تعیین شده دست یافته است.

وی با بیان اینکه سیاست ایران خودرو بر این است که در نمایشگاه ها به صورت مستقیم وارد نشده و از طریق دفاتر منطقه ای و با همکاری شبکه نمایندگی های سراسر کشور به شرکت در نمایشگاه ها اقدام کند تصریح کرد: امسال نیز در دومین سال متوالی شرکت ایران خودرو با برنامه ریزی بهتری در نمایشگاه خودروی رشت شرکت نموده است.

مدیر دفتر منطقه ای ایساکو به شرایط ویژه فروش محصولات ایران خودرو در نمایشگاه  اشاره کرد و گفت:در فروش نقدی تخفیف ۸۰۰ هزار تومانی برای تمامی محصولات غیر از رانا و وانت آریسان و برای خودروی رانا مبلغ یک میلیون تومان و وانت آریسان ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. و در فروش اقساطی برای خودروهای ۴۰۵ و سمند EFV و سورن و سوزوکی ۵۰ درصد نقد و بقیه در اقساط ۱۸ ماهه در قالب ۶ چک برای هر سه ماه(سند در رهن شرکت) است که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبرو شد.

استقبال مردم از وانت آریسان و تولید وانت ال ۹۰

نوشی فر با اشاره به برخی محصولات ارائه شده در نمایشگاه گفت:«وانت آریسان»از خانواده خودروی ملی و با برند ایران خودرو است که توسط بخش تحقیق و توسعه طراحی و تولید شده که با توجه به خالی بودن بخش بندی بازار در این رده محصول همانگونه که در این نمایشگاه نیز شاهد بودیم با استقبال بی نظیری روبرو خواهد شد و جوابگوی نیاز جامعه خواهد بود و در محدوده قیمت بسیار مناسب با موتور ۱۷۰۰ سی سی و با سطح آلایندگی یورو ۴ و سایر قابلیت های خوب جایگزین وانت پیکان شده است.

وی در ادامه افزود:وانت ال ۹۰ نیز برای اولین بار توسط ایران خودرو در این نمایشگاه عرضه شده است.

واردات خودروی کم مصرف «رنو کپچر»

نوشی فر به خودروی «رنو کپچر» اشاره کرد و یادآور شد:«رنو کپچر» در فاز نخست به صورت محصول نهایی CBU تولید شده اما در ادامه می توان این محصول را به صورت منفصله CKD در داخل کشور تولید نمود.

وی افزود:این محصول در بخش خودروهای شاسی بلند قرار می گیرد و از نظر ابعاد و نیاز بازار بسیار مناسب است.همچنین از نظر مصرف سوخت کم مصرف بوده و تنها ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند. موتور آن ۱۲۰۰ سی سی از نوع توربوشارژ و با قدرت بالای ۱۲۰ اسب بخار است.

همکاری ایران خودرو با خودروسازان برتر جهان

نوشی فر در رابطه با حضور خودروسازان بزرگ در ایران به سخنان اخیر یکه زارع مدیرعامل« ایران خودرو »اشاره کرد و گفت: ایران خودرو به دنبال شریکی مقتدر و قدرتمند و دارای تکنولوژی بالا در صنعت خودرو است .هم اکنون با مذاکرات انجام شده اخیر دست ما در انتخاب این شریک بازتر است و ما هم اکنون در حال مذاکراه با فولکس واگن در قسمت خودروی سواری و بنز در قسمت خودروهای کار برای ورود به بازار هستیم، که این شرکت ها هم در ایران ساخت قطعات داشته باشند و هم اینکه مرکز تحقیقات مشترکی با ایران خودرو برای توسعه محصولات جدید خودشان تشکیل دهند که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی خودروهای داخلی مانند سمند, رانا , دنا و آریسان را در شبکه خودروسازان جهانی توسعه داده و صادرات محصولات ایرانی نیز صورت پذیرد.

نقاظ ضعف نمایشگاه خودرو از نظر نوشی فر

مدیر دفتر منطقه ای ایساکو در رابطه با کیفیت نمایشگاه خودروی رشت گفت: متاسفانه فضای داخلی سالن گرم و ناراحت کننده بود و این موضوع برای بازدیدکنندگان مطلوب نیست و ایجاد مقدمات وشکل گیری مذاکرات اقتصادی و بازرگانی در این فضا غیر ممکن بوده و نیاز به توضیح نیست که هدف از برگزاری نمایشگاه ها تنها به نمایش گذاشتن محصولات و توانایی شرکت ها برای مشتریان نیست، بخش عمده ای از اهداف نمایشگاه مربوط به مذاکرات و قرادادهای حاشیه ای آن است ، قراردادهای ساخت قطعه و تولید مجموعه ها End Item ها و خدمات طراحی و مهندسی و قراردادهای همکاری های منطقه ای با استفاده از ظرفیت و بضاعت بالقوه استان گیلان برای ورود شرکت هایی مانند ایران خودرو به منطقه و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال و تولید ثروت و صنعتی تر شدن و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی منطقه نسبت به کل کشور از اهداف شرکت در نمایشگاه ها است.

نوشی فر اضافه کرد: تبلیغات مطلوب و دعوت از مسؤولین کشوری می توانست به افزایش انگیزه خودروسازها و قطعه سازان کمک کند، زیرا این امر منجر به ایجاد فضایی برای انعقاد قراردادهای همکاری بیشتر می شد،در صورت دعوت از مسؤولین وزارتخانه چون هنگام حضور وزرای محترم هیات عالیه نیز آنها را همراهی می کنند،اهمیت و ارزش نمایشگاه بالاتر می رود و شرکت ها تمایل بیشتری برای حضور در نمایشگاه خواهند داشت.

وی در پایان گفتگوی خود با خبرنگار دیارمیرزا ضمن اظهار امیدواری برای حل مشکلات ذکر شده در سال های آینده گفت:در صورت بهبود و استانداردسازی فضای نمایشگاه, ما می توانیم با کل شرکت های گروه خودروسازی ایران خودرو یعنی ایران خودرو دیزل ،ساپکو، تام ،آپکو ، امداد خودرو، قالب های صنعتی و سایر شرکت های زیر مجموعه در نمایشگاه های آتی شرکت نماییم.

 
Share