رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان در مراسم رونمایی از سایت آزمایشی سازمان

جایگاه کشاورزی در اشتغال در حال کاهش است/مردم گیلان به خدمات بیشتر از صنعت علاقه دارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کیوان محمدی در خصوص محور اصلی برنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای استان گیلان گفت: باید در این زمینه رویکرد علمی را مد نظر خود قرار دهیم و از دعوای حیدری-نعمتی دوری کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ظهر امروز مراسم رونمایی از سایت آزمایشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در ساختمان این سازمان برگزار شد.photo_2015-08-10_15-00-26

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,کیوان محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با تبریک روز خبرنگار گفت: طبق وعده ای که از قبل داده شده بود آقای محمد رضایی به عنوان رییس حوزه ریاست و مسئول روابط عمومی سازمان انتخاب شده اند که امیدوارم این اتفاق باعث ارتباط مثبت سازمان با رسانه ها شود.

خبرنگاران نقش سلسله اعصاب در بدن را ایفا می کنند

وی با بیان اینکه نقش خبرنگاران در جامعه بسیار مهم و حیاتی است اظهار داشت: خبرنگاران نقش سلسله اعصاب در بدن را ایفا می کنند و همانطوری که اگر سیستم اعصاب وجود نداشته باشد کار مغز مختل می شود ،عدم وجود خبرنگاران نیز باعث اختلال در کار مدیران می شود و حضور خبرنگاران برای موفقیت یک مدیر اساسی است.
محمدی همچنین عنوان کرد: نقش خبرنگاران به حدی اهمیت دارد که یکی از شاخص های توسعه یافتگی در جهان ،آزادی و استقلال خبرنگاران است و در کشور ما نیز در سی سال اخیر خبرنگاری به عنوان یک شغل پذیرفته شده است ولی اهمیت خبرنگاری به طور کامل درک نشده است.

سبقه فرهنگی من بارز تر از دیگر سبقه ها است/کار خبرنگار به نوعی معلمی است

محمدی با بیان اینکه بنده هر کجا بودم سبقه فرهنگی من بارز تر از دیگر سبقه ها بوده است اظهار داشت: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز سعی خواهم کرد کارهای فرهنگی مثبتی که ارتباط با رسانه ها نقش مهمی در آن ایفا می کنند،انجام دهم.
محمدی همچنین افزود: فرهنگ سازی یکی از کارهایی است که خبرنگاران نقش مهمی در آن دارند زیرا زبان فرهنگ زبان تخصصی است و خبرنگاران می توانند این زبان را برای عموم قابل فهم کنند که به نوعی کار معلمی نیز هست زیرا معلم زبان علم را برای دانش آموزان قابل فهم می کنند و خبرنگاران زبان فرهنگ را برای عموم مردم قابل درک می کنند و فرهنگسازی برخی از موارد که از دست بزرگان این مملکت نیز برنمی آید توسط خبرنگاران انجام می گیرد بنابراین ما به کمک خبرنگاران نیازمندیم تا بتوانیم برنامه های خود را برای مردم قابل فهم کنیم.

باید از دعوای حیدری-نعمتی دوری کنیم/جایگاه کشاورزی در اشتغال روز به روز درحال کاهش است

photo_2015-08-10_14-59-54وی در خصوص محور اصلی برنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای استان گیلان گفت: باید در همه زمینه هاز رویکرد علمی را مد نظر خود قرار دهیم و از دعوای حیدری-نعمتی دوری کنیم. برای این کار جدولی تحت عنوان جدول «داده و ستانده» تهیه شده و این جدول به این معنا است که به ازای یک واحد هزینه ای که می کنیم باید مشخص شود که چقدر بازگشت داده می شود. با این کار همه چیز مستند می شود.
محمدی ادامه داد: کشاورزی بخش استراتژیک هر کشوری است ولی اگر بخواهیم کشاورزی را محور اشتغال قرار دهیم ،با روند کنونی دنیا هم خوانی ندارد.هیچ کشور توسعه یافته و در حال توسعه ای وجود ندارد که بخش کشاورزی آن روند افزایشی داشته باشد.هم اکنون جایگاه کشاورزی در اشتغال روز به روز درحال کاهش است.

محمدی  با بیان اینکه کشور هر جقدر توسعه یافته تر باشد به مراتب آن در بخش خدمات بهتر عمل خواهد کرد افزود:در استان گیلان در برخی از خدمات به شرایط خوبی رسیده ایم زیرا مردم گیلان به خدمات بیشتر از صنعت علاقه دارند و کشاورز زادگان نیز در حال کوچ به شهرها هستند.
رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان اظهار کرد: سایت سازمان که امروز بصورت آزمایشی از آن رونمایی می شود یکی از تأکیدات اولیه بنده بوده و هر خبری که در خروجی این سایت قرار می گیرد از نظر ما معتبر است.

وی در پایان کمک گرفتن از همه اقشار جامعه برای برنامه ریزی بهتر را جزو برنامه های خود اعلام کرد و گفت: نشست هایی تحت عنوان بررسی و ارزیابی برنامه پنجم و برنامه ریزی برنامه ششم با اقشار مردم مانند خبرنگاران ،روحانیون ،هنرمندان و … برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است در انتهای این جلسه از سایت آزمایشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با آدرس www.mpogl.ir رونمایی شد.

خبرنگار: صابر عاشری

 

Share