از گوشه کنار سیاست در گیلان

ادعای انتقال شبانه نام «شهر باران»از انزلی به رشت/راهکار حاج ناصر برای ممنوعیت ویلاسازی/آدم بی عرضه و بی برنامه باید برای خودش خدمت کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

تعداد امضای طرح سوال از شهردار کاهش می یابد

shoraThemeعصر امروز برخی سایت های محلی خبر از ابلاغ رسمی نامه طرح سوال ۹ تن از اعضای شورا از شهردار رشت منتشر کردند.ساعاتی پس از انتشار این خبر یک عضو شورا در گفتگو با دیارمیرزا گفت:طبق رایزنی های صورت گرفته برای اینکه فضای شهر بیش از این متشنج نشود احتمال زیاد تعداد امضاها کاهش خواهد یافت.

گفتنی است بر طبق خبر منتشر شده ۶ سوال در نامه ارسالی به شهردار رشت وجود دارد.

انتقال شبانه نام «شهر باران»از انزلی به رشت

انزلی آنلاین نوشت:شعبان جعفری عضو شورای شهر انزلی با تاکید برتسریع در امر احیای تالاب بین المللی انزلی اظهار داشت: باید تالاب رابه روزهای اوج خودش برسانیم و هرچه سریعتر درصدد احیای آن باشیم تا خدای نکرده افسوسی برای ما برجا نماند.

وی در خصوص سوء استفاده برخی ها از نام نمادهایی که مختص انزلی هستند گفت:ما بارها اعلام کرده ایم که چند اسم و شهرت و عنوان فقط و فقط مخصوص انزلی است. تالاب به نام انزلی است و هیچ کس حق ندارد این نام را غصب کند.

وی افزود :درجاهایی مثل تالاب لنگرود که لاله تالابی انزلی را به آنجا انتقال داده اند یک نوع الگوبرداری محسوب می شودچرا که در لنگرود هم می گویند گل های تالابی انزلی و نمی گویند لنگرود…اما درمواردی مثل نام شهر باران که شبانه به رشت منتقل شد کپی برداری از نام انزلی است چرا که پرباران بودن انزلی از ویژگیهای خاص همین شهراست و انزلی بعنوان پرباران ترین شهر ایران شناخته شده است.

شعبان جعفری گفت: ما باید تلاش بکنیم که خواسته هایمان را تحمیل بکنیم و این مهم تنها با تبلیغات مثبت و تلاش مضاعف همه دوستان امکان پذیر است.

راهکار حاج ناصر برای ممنوعیت ویلاسازی

۲۲-۲۵۰x172نماینده مردم شفت و فومن در گفتگو با کاسپین با تاکید بر اینکه تغییر کاربری برای بومی ها باید به مرز ۵۰۰ متر برسد، اضافه کرد: باتوجه به ساخت و ساز های غیر مجاز به عنوان عامل محوری تخریب جنگل ها و مراتع، ویلاسازی در این مناطق به عنوان یک قانون محکم باید ممنوع شود تا جنگل ها و مراتع در حصاری امن قرار بگیرند.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی افزود: پیشنهاد می کنم بنیاد مسکن زمین هایی را به شکل شهرک به ویلاسازی اختصاص دهد که متقاضیان بدانند در کدام منطقه می توانند اینگونه فعالیت هارا انجام دهند.

وی تأکید کرد: چنین اقدامی از تخریب جنگل ها و مراتع جلوگیری می کند.

عاشوری قلعه رودخانی در خاتمه خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با این کار خود جلوی دامنه ساخت وساز های غیر مجاز را در قالب یک سیاست پیشگیرانه خواهد گرفت و کسانی که ویلاسازی می کنند ، برخلاف گذشته بدور از اقدامات تخریبی می توانند قانونی انشعاب آب و برق و گاز بگیرند.

آدم بی عرضه و بی برنامه باید برای خودش خدمت کند

img_8848زبان گویا نوشت:ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری لاهیجان گفت: باید بدانیم مشکل چیست و راهکار حل مشکل کجاست ، بر همین اساس ما کار خود را قبل از ۷ خرداد برای پیدان کردن مشکلات و راهکارهای آنها پیدا کردیم. ما همه برای خدمت عام حضور داریم و نباید حتی ذره ای به خدمت خاص فکر کنیم و کسی که مدیر است باید از تمام توان خود برای خدمت کردن و حل مشکلات قدم بردارد. یک مدیر نباید در ادارات تک رو باشد و حتی نباید طوری مدیریت کند که مجموعه زیر دست او فرمان بردار او نباشند ، همچنین مدیر یک شهرستان باید ساکن آن شهرستان باشد. پیام ما به مدیران این است که اگر خدمت کردید ، در خدمت شما هستیم در غیر اینصورت آدم بی عرضه و بی برنامه و ناتوان باید برای خودش خدمت کند. اگر مدیری حتی یکبار قانون برنامه و بودجه را نخوانده باشد و اگر از فعالیت کشور در حوزه خودش باخبر نباشد چگونه میتوان کار کرد ؟
ما در این دوره قصد دست گیری و کمک کردن را داریم و قصد مچگیری نداریم ؛ اما قصد گرفتن دست افرادی که دست ندارند را ، نداریم. همه ما در جایگاهی هستیم که روزی جای خود را به دیگری خواهیم داد اما باید بدانیم تا زمانی که حضور داریم برای خدمت کردن آماده باشیم.

انتصاب مشاور فرماندار صومعه سرا
صومعه‌سرانیوز نوشت: طی حکمی از سوی فرماندار صومعه‌سرا، محمدرضا رحمانی به عنوان مشاور امور اجتماعی و شوراهای فرمانداری این شهرستان منصوب شد.

لازم به ذکر است، محمدرضا رحمانی عضو شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا، نائب رئیس شورای اسلامی استان گیلان، رئیس اتاق اصناف شهرستا صومعه‌سرا و عضو شورای حل اختلاف شهرستان فومن نیز می باشد.

حاضرم بازهم به تیم های شهرم خیانت کنم

به گزارش وارش اسپورت , علی نظرمحمدی سرمربی سابق داماش گیلان در خصوص شرایط این تیم در سال گذشته گفت: شرایط پارسال داماش بعد از آن سقوط غمگین، بهتر از شرایط امسال نبود و من در آن شرایط در قبال شهرم احساس مسئولیت کردم که این حق هوادار داماش نیست تیمش بلاتکلیف باشد. یکی باید برای اینکه داماش سرپا می ماند ایثار می کرد، در حالی که در آن شرایط هر روز موج ناامیدی از سوی مسئولین باشگاه به تیم تزریق می شد!

 یک روز مدیر باشگاه انحلال داماش را اعلام می کرد و روزی دیگر می گفت داماش به من ربطی ندارد و یا در مصاحبه هایش خبر از تحویل تیم به استان می داد… من اصلا به این مسائل توجه نمی کردم و سعی داشتم با دستان خالی تیمی را ببندم که در خور نام و شاَن داماش باشد.

سرمربی سپیدرود با مخاطب قراردادن هواداران نگران داماش گفت: خدا شاهد است، اگر امروز سمتی در سپیدرود نداشتم حتما امسال هم با تمام وجودم برای استارت تمرینات داماش و جمع کردن بازیکنان دست به کار می شدم، حتی اگر قرار بود آن نامردی فصل گذشته شامل حالم شود… چون اگر امروز علی چیلاورت شدم، خودم را مدیون هواداران گیلانی می دانم و برایم آزاردهنده است که چرا یکی در رشت پیدا نمی شود که این تیم را سرپا نگه دارد.

 سرمربی سابق داماش ادامه داد: کسانی که حرکت پارسال در جمع کردن تیم داماش با دستان خالی و بستن قرارداد با بازیکنان بزرگی نظیر چاوشی، سهرابی و … با سقف قرارداد هفتاد و پنجاه میلیون تومان را در بین هواداران خیانت کردن جلوه دادن باید بگویم که حاضرم بازهم در قبال تیم های شهرم از این خیانت ها بکنم!

اولین اهداکننده خون در پایگاه انتقال خون آستانه

دهمین پایگاه انتقال خون گیلان ظهر امروز در ساختمان شماره ۲ بهداشت و درمان آستانه‌اشرفیه با اعتبار یک میلیارد ریال افتتاح شد.
گفتنی است فرماندار و شهردار آستانه‌اشرفیه نخستین افرادی بودند که در پایگاه انتقال خون آستانه‌اشرفیه خون اهدا کردند.

photo_2015-08-02_15-05-44 photo_2015-08-02_16-03-52

Share