در جریان بررسی آیین نامه پیشنهادی ماده ۱۷ شهرداری انزلی مطرح شد

اداره ورزش و جوانان به وظایف قانونی خود توجه نمی کند/بجای کمک به هیئت ها به زیرساخت های ورزشی بپردازیم/شهرداری از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی و نخبگان علمی امتناع کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهمترین دستور پنجاه و دومین جلسه شورای شهر بندرانزلی ، تصویب آیین نامه پیشنهادی ماده ۱۷ شهرداری بود که هر کدام از اعضای شورای شهر به اظهار نظر در این خصوص پرداختند و در نهایت با ۹ رای موافق و دو رای مخالف تصویب شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهمترین دستور پنجاه و دومین جلسه شورای شهربندرانزلی ، تصویب آیین نامه پیشنهادی ماده ۱۷ شهرداری بود که هر کدام از اعضای شورای شهر به اظهار نظر در این خصوص پرداختند و در نهایت با ۹ رای موافق و دو رای مخالف تصویب شد.

DSC_0121خاکپور:بجای کمک به هیئت های ورزشی به زیرساخت های ورزشی بپردازیم

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ,فخرالسادات خاکپور با ابراز خرسندی از رکورد زنی «ساینا آتشین» دختر ده ساله انزلیچی در شنای آب های آزاد که توانسته بود مسافت ده کیلومتر را در شش ساعت و نیم بپیماید ,عنوان کرد: این دختر ده ساله به ما یاد داد که خواستن توانستن است.
وی در خصوص آیین نامه ماده ۱۷ هم اظهار داشت : بهتر است بجای کمک به هیئت های ورزشی به زیرساخت های ورزشی بپردازیم و فکری به حال کفپوش سالن انصاری کنیم.

 جعفری:اداره ورزش و جوانان شهرستان به وظایف قانونی اش توجه نمی کند

jafari0132شعبان جعفری در مورد فوت یک نجات غریق عنوان کرد: از اعضای شورا انتظار می رفت از خانواده جوان نجات غریقی که درحین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم کرده است دیداری بعمل آورد و موجب تسلی خاطر بازماندگان شود اما متاسفانه تاکنون این امر انجام نشده است .

وی درخصوص کمک به سالن های ورزشی گفت: اداره ورزش و جوانان شهرستان، سالن های ورزشی خود را اجاره می دهد و این یعنی اینکه خود این اداره به وظایف قانونی اش توجه نمی کند.

شعبان جعفری از هزینه بخشی از اعتبارات ماده ۱۷ بدون مصوبه شورا انتقاد کرد و بیان داشت : با توجه به اینکه آیین نامه ماده ۱۷ باید همزمان با تصویب بودجه به صحن شورا بیاید و شهرداری نمی تواند بر طبق قانون بدون مصوبه شورا از اعتبارات این ردیف هزینه کند و مدیر مالی شهرداری باید ریز هزینه کردهای این ردیف در سال گذشته را به شورا گزارش دهد.

DSC_0091 جلالوندی:بهتر بود در کمیسیون فرهنگی و ورزشی بررسی می شد

رییس کمیسیون حقوقی – فرهنگی و اجتماعی شورا ضمن موافقت با آیین نامه پیشنهادی ماده ۱۷ شهرداری تذکری به رییس شورا داد که با توجه به ماهیت هزینه کرد این ماده که فرهنگی و ورزشی است بهتر بود همچون سال گذشته آین آیین نامه در کمیسیون فرهنگی و ورزشی بررسی می شد.

 احمدی فرد:شهرداری انزلی از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی و نخبگان علمی امتناع کرد

احمدی فرد با انتقاد از عدم حمایت و تجلیل از برترین های ورزشی و نخبگان شهر گفت:آقایان هنوز نمی دانند چند نخبه و چند ورزشکار در اردوی تیم ملی داریم و مبالغ درنظر گرفته شده، بدون کارشناسی و تحقیق بوده است و مبالغ در نظر گرفته شده برای قهرمانان و هیئت های ورزشی به دقت مورد بررسی قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: معتقد هستم برای کمک به هیات های ورزشی می بایست حداقل یک سوم هزینه های هیات ها در زمان برگزاری مسابقات پرداخت شود چرا که تا زمانی که زیرساختهای ورزش شهر ساخته نشود و هیات ها تامین نباشند نباید انتظار داشت که قهرمان داشته باشیم.

DSC_0039 احمدی فرد یکی از وظایف مهم شهرداری را احداث سالن ها و اماکن ورزشی و در قراردادن آن به صورت رایگان برای اعتلای ورزش همگانی دانست و عنوان کرد: می خواهم بدانم شهرداری در طی این چند سال گذشته کدام سالن ورزشی را تاسیس کرده است ؟
وی ادامه داد: اگر بتوانیم دوسالن ورزشی در انزلی و غازیان احداث کنیم و در اختیار ورزش همگانی بگذاریم آنوقت است که می توانیم بگوییم در جهت تامین زیرساختهای ورزش شهر، قدمهای مثبتی برداشته ایم.

وی در مورد نامناسب بودن وضعیت فعلی سالن شهید انصاری گفت :از زمانی که این سالن به بخش خصوصی واگذار شد فقط از آن استفاده شده وهیچ گونه مراقبت و نگهداری صورت نگرفته و با توجه به نامناسب بودن و از بین رفتن کفپوش های سالن ،نیازاست که این کفپوشها تعویض شود اما از انجایی که درحال حاضر بخش خصوصی به عنوان ذینفع آن رامورد استفاده قرار می دهد می بایست همان بخش خصوصی اینکار را انجام دهد اما من از شما می پرسم آیا بخش خصوصی این کار را انجام میدهد ؟قطعا خیر زیرا که می خواهد با کمترین هزینه بیشترین سود را ازآن خود کند اما آیا ورزشکار انزلیچی که برای شهر خود مقام و مدال و افتخار به همراه آورده است نباید از کمترین حق خود که فضای مناسب ورزش و تمرین از سوی مسئولان شهر است برخوردار باشد؟

وی ادامه داد: به عقیده من پول خرج کردن در راه ورزش هزینه نیست و امروز باید هزینه هایی را انجام دهیم تا در آینده بتوانیم شهری امن با جوانانی سالم و ورزشکار داشته و جوانان را به راه راست هدایت کنیم.

احمدی فرد درخصوص دلایل مخالفتش با آیین نامه ماده ۱۷ گفت :شهرداری می تواند حداکثر ۲ درصد از درآمدهای جاری خود را درماده ۱۷هزینه کند و متاسفانه شهرداری بجای استفاده از حداکثرها از حداقل ها استفاده می کند درحالی که ما در سال گذشته مبلغ ۲۱۳میلیون تومان برای ماده ۱۷ تصویب کردیم و این درحالی بود که این مبلغ تنها یک درصد از هزینه های جاری شهرداری بود که آن هم از سوی شهرداری انجام نشد و تنها به پرداخت نصف این مبلغ اقدام شد و از سوی دیگر قرار براین بود که با اهداء هدایایی وطی مراسمی باشکوه از قهرمانان ورزشی و نخبگان علمی در پایان سال تقدیر و تجلیل شود اما علیرغم تخصیص بودجه در این راستا و انجام هماهنگی های لازم، شهرداری از برگزاری این جشن امتناع کرد. وقتی شهرداری به قول خود پایبند نیست ما چرا باید آیین نامه های شهرداری را مصوب کنیم ؟

DSC_0053نصیری: تشخیص هزینه کرد اعتبارات ماده ۱۷ با شورا است

مه سیما نصیری با آیین نامه پیشنهادی شهرداری در خصوص ماده ۱۷ مخالفت کرد و گفت : بر طبق قانون تشخیص هزینه کرد اعتبارات ماده ۱۷ با شورا است و شهرداری نمیتواند بدون نظارت شورا این مبالغ را هزینه کند و خواستار اجرای قانون در این مورد شد.

 بدیعی فر:حضور شهردار و رئیس شورا در امر ورزش خللی را در وظایف آنها ایجاد نمی کند

محمد رضا بدیعی فر ، رئیس شورای شهر انزلی در ادامه این جلسه گفت:جلسه امروز شورای شهر درخصوص بحث درمورد ماده ۱۷ بودکه حساسیت ها خاص خودش را دارد و اختلاف نظر به این دلیل است که دستگاه های نظارتی معتقدند شورای شهر فقط اختیار تصویب این ماده را دارد و زمانی که دستورالعمل را شهرداری برای شورا می فرستد و مورد تصویب شورا قرار می گیرد در موارد دیگر نیاز به تصویب ندارد اما ماده واحده ای وجود دارد که برابر آن می توان به تصویب موردی نیز پرداخته شود.

badieifar_0081وی افزود:با توجه به اینکه این امر در برخی از شهرستانها نیز مورد بحث قرار گرفته و برای بررسی اختلاف نظرها به بررسی در هیات حل اختلاف استان رضایت دادند که در نهایت هیات حل اختلاف استان اجازه بررسی موردی را نداد.

بدیعی فر ادامه داد: موردی که امروز مطرح شد با ۹رای موافق مورد تصویب قرار گرفت.

وی درخصوص اینکه از سوی برخی ها عنوان می شود که حضور شهردار و رئیس شورای شهر در امر ورزش خللی را در کار امورات محوله شان بوجود آورده است گفت:من این موضوع را تایید نمی کنم چرا که اگر مدیری توانمند باشد با برنامه ریزی درست می تواند در زمان مناسب به همه امورات محوله خود رسیدگی کند و در جایگاه خودش به وظایفش بپردازد.

رئیس شورای شهر انزلی در پاسخ به انتقاد درخصوص حضور شهردار انزلی در جایگاهی غیر از مدیریت شهرداری گفت: اصولا یکی از وظایف شهرداری پرداختن به موارد فرهنگی و ورزشی است و این مساله روی دوش همه مسئولان شهری وجود دارد.
DSC_0073

Share