ناظر گمرکات گیلان:

آستارا تنها شهرستانی است که گمرک آبی و خاکی آن به طور همزمان فعال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندر انزلی گفت: آستارا تنها گمرک آبی و خاکی ایران در دریای خزر است که سال گذشته یک فروند کشتی اروپایی با دور زدن آب‌های آزاد در اسکله آن پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: آستارا تنها گمرک آبی و خاکی ایران در دریای خزر است که سال گذشته یک فروند کشتی اروپایی با دور زدن آب‌های آزاد در اسکله آن پهلو گرفت.DSC_9794

محمد شهبازی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: در استان گیلان ۵ گمرک آستارا، انزلی، حسن‌رود، رشت و منطقه آزاد فعال است و از گذشته در رده گمرکات پیشرو بوده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون روند انجام امور گمرکی در گمرکات گیلان از اظهارنامه تا صدور پروانه، الکترونیکی شده است، ادامه داد: سرعت پایین اینترنت عمده مشکل موجود در انجام الکترونیکی امور گمرکی است.

شهبازی از توافق صورت پذیرفته گمرک ایران با مخابرات در راستای رفع مشکل کندی سرعت اینترنت سخن گفت و توضیح داد: محوطه و سالن مسافری پایانه گمرکی آستارا وضعیت مناسبی ندارد و باید هرچه زودتر نسبت به بهسازی آن اقدام شود.

وی افزود: آستارا تنها شهرستانی است که گمرک آبی و خاکی آن به طور همزمان فعال است و سال گذشته یک فروند کشتی اروپایی با دور زدن آب‌های آزاد، در اسکله آن پهلو گرفت و بار MDF خام را که از مبدأ اروپا بارگیری کرده بود، در آن تخلیه کرد.

وی صدور گواهی مبدأ و مقصد کارنه تیر را از مهمترین اقدامات انجام شده در گمرکات گیلان برای کاهش هزینه‌های تجاری خواند و افزود: این تصمیم سبب می‌شود تا تجاری که فعالیت‌های خود را به سمت بنادر دیگر نبرده‌اند، باقی بمانند.

ناظر گمرکات گیلان در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: کاهش بروکراسی، افزایش ارتباط با بخش خصوصی و تجار، تسهیل و تسریع تشریفات گمرکی، ایجاد امکانات مناسب برای فعالیت تجار و بازرگانان و کاهش هزینه‌ها از مهمترین اهداف گمرک است.

/ایسنا

Share