آخرین روزهای مذاکرات

۸۰ صفحه از متن مذاکرات آماده شد/ علت سفر ظریف به تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرز ابر پایه شنیده‌ها، ۸۰ صفحه متن آماده شده است. البته متن اصلی بیش از ۲۰ صفحه خواهد بود و بقیه ضمائم متن اصلی هستند. در این متن، تعداد زیادی ‌پرانتزها وجود دارد که مشورت با پایتخت‌ها نیز برای برداشته شدن همین پرانتزهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امشب محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از رایزنی‌ها با وزرای خارجه حاضر در هتل کوبورگ به تهران باز‌می‌گردد. به احتمال زیاد ظریف پس از بازگشت به تهران به همراه آقای صالحی و حسین فریدون به وین بازخواهد گشت. حضور ظریف در تهران یک روز خواهد بود.

mozakerat۲۸-۱۷۹۵۶z (1).pngهافینگتون پست مدعی شده ‌ایران و ۱+ ۵ به یک چهارچوب برای رفع تحریم‌ها دست یافتند. این پایگاه آمریکایی اضافه کرده، بر اساس اطلاعاتی که یک منبع رسمی ایرانی اعلام کرده، طرفین مذاکره به یک چهارچوب عملیاتی برای مساله حساس «نحوه برداشتن تحریم‌‎ها» دست پیدا کرده‌اند.

در همین زمینه خبرنگار تابناک از وین در گزارش دوم تصویری با تأیید خبر بازگشت آقای ظریف به تهران برای پاره ای از مشورت‌ها بیان می کند، معاونین بنا بر‌ دستور‌العمل‌هایی که بین آقای ظریف و کری تدوین شده‌، مذاکرات را ادامه می دهند.

بر این اساس، مذاکرات برای بعد از ۱۰ تیر نیز ادامه پیدا می‌کند؛ البته دو طرف اعلام کرده اند، هیچ اراده ای ‌برای تمدید طولانی مذاکرات ندارند و فقط برای چند روز مذاکرات را تمدید خواهند کرد.

بر پایه شنیده‌ها، ۸۰ صفحه متن آماده شده است. البته متن اصلی بیش از ۲۰ صفحه خواهد بود و بقیه ضمائم متن اصلی هستند. در این متن، تعداد زیادی ‌پرانتزها وجود دارد که مشورت با پایتخت‌ها نیز برای برداشته شدن همین پرانتزهاست.

/تابناک

Share