مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد:

۳۶۸ روستای گیلان با مشکل کم‌آبی و افت فشار آب مواجه هستند/بارندگی خرداد امسال نسبت به ۳۰ سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۳۶۸ روستای گیلان با مشکل کم‌آبی و افت فشار آب مواجه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۳۶۸ روستای گیلان با مشکل کم‌آبی و افت فشار آب مواجه هستند.۸۱۵۸۱۸۳۳-۶۴۰۶۲۶۳۱

محمدعلی فرامینی صبح امروز در نشست اداره آب و فاضلاب روستایی استان گزارشی از وضعیت تنش آبی روستاهای گیلان را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه کم‌آبی و افت فشار آب ۳۶۸ روستای گیلان را با مشکل مواجه کرده است، افزود: بارندگی خرداد امسال نسبت به ۳۰ سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل آبفار گیلان افزایش دما و گرم شدن هوا را عامل بروز مشکلات کم‌آبی روستاهای مذکور عنوان کرد و گفت: در چنین هوایی ۲۰ درصد مصارف آب در شرایط عادی و ۳۰ درصد در صورت حضور مسافران و گردشگران افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاهای کوهستانی و سواحل خزری به جمعیت آنها ۱۰۰ درصد اضافه می‌شود، از افزایش ۵۶ درصدی نیاز آب روستاهای گیلان در شرایط عادی خبر داد.

فرامینی میزان کمبود آب آشامیدنی در روستاهای مذکور را ۵۸۰ لیتر در ثانیه ذکر کرد و ادامه داد: برای مقابله با تنش آبی روستاهای مذکور به بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی و ایستگاه‌های پمپاژ، بهسازی چشمه‌ها، احداث و ترمیم مخازن تامین و ذخیره آب شرب، حفر و تجهیز چاه‌ها و فراهم کردن امکانات خدمات فوریتی آبرسانی از جمله آبرسانی با تانکرهای سیار را نیاز ضروری مقابله با تنش آبی روستاها برشمرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه عملیات حفر ۱۱ حلقه چاه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار متر لوله‌گذاری خط انتقال تقویت فشار آب شرب روستاییان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه با انجام عملیات‌های مذکور بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی گیلان دارای فشار آب خوب می‌شوند، یادآور شد: راه‌اندازی چاه‌های مذکور با هزینه بیش از ۳۵ میلیارد ریال موجب افزایش ظرفیت تولید آب شرب روستایی استان به ۱۸۰ لیتر در ثانیه می‌شود.

فرامینی درباره آبرسانی سیار به روستاهای بحران‌زده گیلان یادآور شد: به ۹۶ روستای گیلان که دچار کمبود آب شرب هستند از طریق ۱۲ دستگاه تانکر آبرسانی سیار صورت گرفته است.

وی از توزیع بالغ بر ۳۹ هزار و ۱۶۴ مترمکعب آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاهای مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۳ هزار نفر در قالب ۱۴ هزار و ۱۳۰ خانوار زیر پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه آبرسانی از طریق تانکرهای سیار یکی از اقدام‌های مهم فوریتی آبرسانی به روستاها در مواقع بحرانی و اضطراری است، متذکر شد: اکنون توزیع آب در بین روستاییان گیلان ادامه دارد.
/فارس

Share