فرمانده انتظامی فومن خبرداد

۲۳۲ مورد تذکر لسانی و بازداشت ۲۲ گردشگر در فومن به دلیل روزه خواری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی فومن با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، گفت: تاکنون ۲۲ نفر به جرم روزه‌خواری در مناطق گردشگری فومن دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابک علیزاده در نشست ستاد پیشگیری از حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی (ره) فرمانداری این شهرستان با اشاره به ۲۴ وظیفه محوله اخلاقی، فرهنگی و امنیتی به نیروی انتظامی اظهار کرد: بدون همکاری دستگاه‌های دیگر قادر به انجام کامل وظایف خود نخواهیم بود.

۱۳۹۳۰۵۲۷۰۰۰۴۲۹_PhotoAفرمانده انتظامی فومن با تصریح بر اینکه تذکر لسانی و فرهنگ‌سازی را از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان آغاز کرده‌ایم، افزود: ۲۳۲ نفر مورد تذکر لسانی و دوستانه ماموران انتظامی شهرستان فومن قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ نفر به موجب روزه‌خواری در مناطق گردشگری فومن دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: گردشگران باید حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران را حفظ کنند.

علیزاده اجرای طرح مذکور را احیای عمل واجب امر به معروف و نهی از منکر و تامین امنیت مذهبی و اجرای قوانین دانست و گفت: روزه‌خواری در شهرستان مذهبی فومن قابل قبول نیست.

وی مردم شهرستان را مذهبی، مومن و متعهد خواند و خاطرنشان کرد: اطاعت از قوانین و احترام به حرایم یکدیگر وظیفه همگانی است.

فرمانده انتظامی فومن با اشاره به صدور مجوز بازگشایی اماکن گردشگری از سوی سازمان گردشگری و نیروی انتظامی، تصریح کرد: در هنگام صدور مجوز، تذکرات لازم به مدیران واحدهای گردشگری ابلاغ شده است.

وی با تاکید براینکه اماکن گردشگری دارای مجوز باید دریافت مجوز خود را اطلاع‌رسانی و از اقدام به روزه‌خواری در ملأعام جلوگیری کنند، یادآور شد: واحدهای پذیرایی از پذیرش مهمانان بومی خودداری کنند.

علیزاده خواستار برخورد قاطع اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت با متخلفان شد و افزود: پرونده‌های قضایی در اسرع وقت به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج فومن همکاری خوبی را با نیروی انتظامی در برخورد با روزه‌خواری و فرهنگ‌سازی ماه مبارک رمضان داشته است، گفت: دلیل دستگیری افراد برای عدم توجه کامل آنها به تذکرات و قوانین است.

*پیشگیری از حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان در برنامه سپاه فومن / برگزاری نشست مشترک سپاه و نیروی انتظامی در فومن

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فومن نیز در نشست مذکور یکی از وظایف بسیج را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: این وظیفه صرفاً ویژه ماه مبارک رمضان نیست.

فردین میرزاپور پیشگیری از حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان را یکی از برنامه‌های بسیج شهرستان بیان کرد و گفت: نشست مشترک ناحیه مقاومت بسیج فومن و نیروی انتظامی این شهرستان در روزهای آینده برگزار می‌شود.

وی حرمت‌شکنی و روزه‌خواری در ملأعام را عملی زشت و دور از اخلاق دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فومن با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب بر تذکر لسانی در جامعه تصریح کرد: تذکر لسانی نقش مهمی در پیشگیری از حرمت‌شکنی‌ها دارد.

/فارس

Share