پس از 20 سال نظارت استان اردبيل محقق شد؛

۲۰ کیلومتر راه ارتباطی حیران از این پس تحت نظارت و مدیریت استان گیلان خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: کلیه مجوزهای عمرانی اعم از ساخت و ساز و… در حاشیه ۲۰ کیلومتر جاده حیران توسط ادارات ذیربط استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا صادر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: کلیه مجوزهای عمرانی اعم از ساخت و ساز و… در حاشیه ۲۰ کیلومتر جاده حیران توسط ادارات ذیربط استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا صادر می شود.

articleسیروس شفقی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در دهه هفتاد و واگذاری ۲۰ کیلومتر از جاده حیران در حوزه استحفاظی استان گیلان به استان اردبیل که موجبات سرگردانی مردم شهرستان مرزی بندر آستارا در راستای ارائه هرگونه خدمات در این محور مواصلاتی را به رفت و آمد به استان همجوار ملزم می ساخت، پیگیری رفع این مسأله در دستور کار قرار گفت.

وی مراحل اخذ پاسخ استعلامات از استان همجوار را از دیگر مشکلات مطرح شده توسط شهروندان برشمرد و ادامه داد: با پیگیری های به عمل آمده و صدور نامه شماره ۷۶ / ۱۸۳۱۰ – ۲۲ / ۲ / ۹۴ معاون محترم راهداری سازمان راهداری های کشور مبنی بر انطباق نگهداری راه ها بر اساس مرز جغرافیایی استان ها و متعاقب آن با تشکیل جلسه شورای ترافیک استان و به استناد بند مصوب آن مقرر گردید، فرمانداری آستارا نسبت به ابلاغ موضوع به تمامی دستگاه ها و ادارات شهرستان اقدام نماید.

شفقی الزام در اخذ استعلام های مربوطه در حریم راه مذکور را از مهمترین وظایف محوله به ادارات و دستگاه های شهرستان آستارا در این ابلاغیه عنوان و تصریح کرد: پس از این، صدور هرگونه مجوز اعم از ساخت و ساز، خدماتی، صدور سند و هرگونه فعالیت های اجرایی و عمرانی در مناطق حیران در محدوده جغرافیایی استان گیلان از اداره راه و شهرسازی شهرستان آستارا بعمل آمده و اهالی منطقه پس از اخذ پاسخ استعلامات قانونی از ادارات شهرستان نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام می گردد.

وی در پایان اظهار داشت: در بند ۲ نیز مقرر گردید از طریق دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استانداری پیگیری های لازم در خصوص دستور اجرایی نامه شماره ۷۶ / ۱۸۳۱۰ – ۲۲ / ۲ / ۹۴ معاون محترم راهداری سازمان راهداری های کشور مبنی بر انطباق محدوده بر اساس مرز جغرافیایی استان با عنایت به اعلام آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا در خصوص بهسازی، نگهداری و تنظیف آن نیز از طریق معاونت راهداری کشور صورت پذیرد.

طی توافقات انجام شده ۲۰ سال پیش میان مسئولان استان گیلان و استان تازه تأسیس اردبیل، ۲۰ کیلومتر از جاده‌ حوزه‌ استحفاظی گیلان در حد فاصل محور مواصلاتی «آستارا – اردبیل»، از «آقچای تا حیران و ونه بین» به جهت کمک به تأسیس اداره‌ کل راه و ترابری اردبیل به این استان واگذار شده بود.

Share