رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

۱۰۰ طرح صنعتی و معدنی گیلان آماده سرمایه‌گذاری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آمادگی ۱۰۰ طرح صنعتی و معدنی این استان برای سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی منتظری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی را از برنامه‌های مهم عنوان کرد.

IMG_0446وی با بیان اینکه طرح پالایش وضعیت پروژه‌های صنعتی گیلان آغاز شده است، افزود: در این طرح میزان پیشرفت واحدهای صنعتی رصد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه ۱۰۰ طرح صنعتی و معدنی این استان برای سرمایه‌گذاری آماده شده است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد این طرح‌ها بر اساس شرایط استان آماده سرمایه‌گذاری شده است.

وی عمده طرح‌های صنعتی را در صنایع سلولزی عنوان کرد و گفت: در صنایع سلولزی پنج طرح برای امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

منتظری با اشاره به اینکه امسال طرح‌های صنایع سلولزی، غذایی و فولاد به بهر‌برداری می‌رسد، یادآور شد: افتتاح این طرح‌ها برای حدود ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی راه‌اندازی صنایع سلولزی را موجب گسترش زراعت چوب در استان دانست و خاطرنشان کرد: با کشت صنوبر در حاشیه جاده‌ها و واحدهای مسکونی، ۱۰ هزار هکتار از اراضی گیلان زیر کشت صنوبر می‌رود که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

این مسئول به قابلیت‌های گیلان در زمینه داروسازی و نساجی اشاره کرد و گفت: فرصت بسیار خوبی در اختیار صنعت استان قرار دارد و در حوزه معدن نیز نگاه ما به افزایش تولید است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های ساختمانی گیلان بسیار زیاد است، تصریح کرد: این پروژه‌ها نیاز به مصالح ساختمانی دارند و تلاش ما این است کمبودی در تولید مصالح ساختمانی وجود نداشته باشد.

منتظری ساماندهی و ایجاد شهرک‌های صنعتی را از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ذکر کرد.

 در مراسم مذکور از حدود ۳۰ صادرکننده نمونه تجلیل شد.

/فارس

Share