رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:

یک طلاق به ازای سه ازدواج در گیلان/حفظ حقوق بیت‌المال از وظایف قوه قضائیه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کل دادگستری گیلان از روند افزایشی یک طلاق به ازای سه ازدواج در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کل دادگستری گیلان از روند افزایشی یک طلاق به ازای سه ازدواج در این استان خبر داد.

۲۰۱۵۰۳۱۰۱۷۲۸۵۲_siava738احمد سیاوش‌پور ظهر امروز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یاران او در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: دادرسی عادلانه نیازمند روش و ابزاری است تا مردم بتوانند به دستگاه قضا مراجعه کنند.

وی بر بی‌طرف در امر قضاوت تاکید کرد و افزود: حفظ کرامت انسانی به عنوان حقوق شهروندی در آیین دادرسی در محاکم قضایی رعایت می‌شود.

سیاوش‌پور از ورود ۵۵۰ هزار فقره پرونده به محاکم قضایی و شورای حل اختلاف گیلان در سال ۹۳ خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۱۵ میلیون پرونده به محاکم قضایی کشور ارجاع شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه پیشگیری راهکار عقلانی در مسائل اجتماعی است، تصریح کرد: اختلاف‌ها و درگیری‌ها دارای ریشه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بوده ضمن اینکه بخشی مربوط به ضعف اعتقادی است.

وی بسیاری از جرایم را به دلیل اطلاع نداشتن مردم از مسائل حقوقی عنوان کرد و گفت: اگر مردم قانون‌پذیری را به عنوان یک اصل بپذیرند خلاف قانون در جامعه اتفاق نمی‌افتد.

سیاوش‌پور با اشاره به روند افزایشی طلاق در گیلان، خاطرنشان کرد: خانواده بنیان و پایه اجتماع است اما بیشترین پرونده در دادگاه‌های خانواده استان تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان از یک طلاق به ازای سه ازدواج در گیلان خبر داد و یادآور شد: در پنج سال ابتدای زندگی زوجین بیشتر طلاق‌ها اتفاق می‌افتد.

وی نزاع، درگیری فیزیکی، نفقه، حضانت و مهریه را بیشترین موارد مورد اختلاف خانواده‌ها در گیلان خواند و اظهار کرد: در مدت ۱۰ سال گذشته بیشترین فراوانی جرم در سیستم قوه قضائیه استخراج شده است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه ۱۰ فراوانی جرم در گیلان مشخص شده است، تصریح کرد: مواد مخدر نخستین فراوانی جرم در استان است و این معضل کانون خانواده و افکار جوانان را نشانه رفته است.

رئیس کل دادگستری گیلان، جرم ۵۲ درصد از جمعیت ۸ هزار نفری زندانیان استان را مواد مخدر اعلام کرد.

وی سرقت‌های خرد را دومین فراوانی جرم در گیلان دانست و بیان کرد: جرم مذکور دارای ریشه‌های اقتصادی، اشتغال، وضعیت سطح زندگی مردم و بعضی از روش‌های ناصحیح است.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه درگیری فیزیکی و زد و خورد سومین فراوانی جرم در گیلان است، خاطرنشان کرد: آستانه تحمل مردم پایین آمده و این موضوع ریشه روانی دارد و نیازمند معالجه به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی برای ایجاد آرامش در جامعه است.

رئیس کل دادگستری گیلان اهانت را چهارمین فراوانی جرم در استان برشمرد و یادآور شد: برطرف کردن جرایم مذکور نیازمند بررسی کاربردی در جامعه است.

وی بر پیشگیری از وقوع جرم با همکاری دستگاه‌های متولی تاکید کرد و گفت: حفظ حقوق بیت‌المال بدون حاشیه، سیاسی‌بازی و بدون اغماض از دیگر وظایف قوه قضائیه است.

سیاوش‌پور حفظ انفال، جنگل‌ها، مراتع و بستر رودخانه‌ها را از جمله وظایف قوه قضائیه خواند و اظهار کرد: سال ۹۳ مقام معظم رهبری در مورد حفظ انفال تذکر دادند و در این بخش نگرانی‌هایی داریم.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه به توسعه استان توجه داریم، تصریح کرد: برخورد با تضییع‌کنندگان حقوق بیت‌المال در دادگستری گیلان پیگیری می‌شود.

/فارس

Share