از گوشه کنار سیاست در گیلان

یک افشاگری جنجال برانگیز علیه نماینده اسبق رشت/رونمایی از امپراتور وعده ها در انزلی/مزاح کنایه آمیز آقای فرماندار در جلسه تودیع و معارفه/جزو مجاهدان شنبه نبودم/ روایتی از زیگزاگ سیاسی آقای دلواپس اصلاح طلب

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

یک افشاگری جنجال برانگیز علیه نماینده اسبق رشت

۴۵۶۵۰گیلان آنلاین نوشت:احمد مرادی از پزشکان اصلاح طلب و مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مسایل مربوط به موسسه خیریه امید افشاگری نمود.

این افشاگری در زمانی انجام می شود که یکی از جراحان بیمارستان پورسینا و عضو هیئت مدیره این موسسه که از قضا از همفکران سیاسی مرادی محسوب می گردد اخیراً از گزینه های جدی جایگزینی دکتر برزیگر در صورت تغییر وی به شمار می رود. گفتنی است هاجر تحریری نیک صفت نماینده اصولگرای رشت در مجلس هفتم از اعضای اصلی این موسسه خیریه است.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخشی از گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا ، در خصوص فعالیت‌های موسسه «امید» در بیمارستان پورسینا اظهارکرد: موسسه‌ای با نام «امید» در دولت قبل تحت عنوان موسسه خیریه در بیمارستان پورسینا شکل گرفت، با توجه به حساسیت‌هایی که پورسینا بعنوان مرکز تروما برای ما دارد و اغلب مردم آسیب‌پذیر به آنجا مراجعه می‌کنند لذا هرگونه حرکت و تصمیم‌گیری برای مردم تبعاتی به دنبال دارد.

مسئول این موسسه با همکاری مجموعه ریاست بیمارستان با تشکیل هیات مدیره‌ای که اکثرا از یک نوع نگرش سیاسی هستند چندین تخت در ICU بصورت VIP و همچنین فیزیوتراپی را در اختیار این موسسه قرار داده‌اند؛ همچنین خرید تجهیزات مصرفی پزشکی به این موسسه واگذار شده که منبع درآمد بزرگی برای این موسسه شده است. قریب به اتفاق ایمپلنت‌ها و پروتزها که در جراحی‌های ارتوپدی صورت می‌گیرد با هماهنگی این موسسه انجام می‌شود.

مرادی در خصوص خیریه بودن این موسسه بیان کرد: در بررسی‌هایی که کردیم، طبق بیان خود مسئول موسسه، خیریه بودن آن به ۲۰ درصد هم نمی‌رسد؛ اینها از بیمارستانی در تهران الگو گرفتند تا مثلا باری از دوش بیمارستان بردارند در صورتیکه با نام موسسه خیریه وارد شدند اما مانند موسسه خصوصی از امکانات بیمارستان دولتی استفاده کردند. البته شنیده‌ها حاکی از این است که بازرسی دیوان محاسبات ورود کرده که این امر باعث خوشحالی است لذا از دوستان خواهشمندیم که به جد پیگیر این قضیه باشند.

مزاح کنایه آمیز آقای فرماندار در جلسه تودیع و معارفه

فرماندار رشت در مراسم تکریم و معرافه رئیس جدید ارشاد رشت در بخشی از صحبت های خود به مزاح گفت: انشاالله جوری از آقای ثقتی تعریف نکنیم که از نان خوردن بیفتد چون یک بار از آقای ثقتی تعریف کردیم از ایشان از مدیریت کنار رفت.
مهدوی ثقتی را نیروی بسیار خوب ،فعال ،مبتکر ،خلاق و دارای شخصیتی خاص دانست و گفت: وی از جمله از مدیرانی است که مدیریتی صاف و ساده و بی پیرایه و بدون هیچگونه پیچیدگی دارا بود و دارای ارتباطی صاف و زلال و شفاف بودند که بنده در مدیریت خود نیز به این شیوه علاقه دارم و از آن استفاده می کنم.

رونمایی از امپراتور وعده ها در انزلی

dariush-beheshtiبه گزارش دیارمیرزا لقب امپرواتور وعده ها در فوتبال ایران درست از زمانی باب شد که افشین قطبی پای خود را به ایران گذاشت.مردی که به خاطر حرف های شیرین و و رویا فروشی اش در نزد اصحاب رسانه و مردم به امپراتور وعده ها معروف شد.
حال پس از چند سال از رفتن افشین قطبی از فوتبال ایران گویا باید این لقب را به فرد دیگری اختصاص دهیم.به نظر می رسد «داریوش بهشتی لرد» مالک جدید ملوان بیش از هر کس دیگری شایسته این لقب است.
«بهشتی» که با وعده های خود و یک سری از دلایل دیگر توانست رقیب سرسختی چون جواد شهبازی را کنار بزند و مالک ۷۰ درصد سهام ملوان شود با وعده آوردن علی دایی شهریار فوتبال ایران به ملوان رویای شیرینی برای قوهای سپید ساخت اما هرچه که زمان می گذشت وعده های او کمتر رنگ واقعیت به خود می گرفت تا جایی که حتی مالکیت او در ملوان به علت عدم پرداخت ضمانت لازم در هاله ای از ابهام قرار گرفت و روزی نبود که مسئولان فوتبال انزلی و ملوان از فسخ مبایعه نامه انتقال سهام ملوان به وی حرفی به زبان نیاورند اما در نهایت هیات مدیره ملوان تصمیم گرفت بهشتی را رسما مالک ملوان معرفی کند و کسی هم متوجه نشده که آیا وی در نهایت بالاخره توانسته است تضمین ۴ میلیارد تومانی را به حساب این باشگاه واریز کند یا خیر !
روزها گذشت و «داریوش بهشتی لرد» جوان جویای نام اردبیلی که در جهت کسب موافقت همشهری خود علی دایی برای حضور در انزلی ناکام مانده بود بلافاصله به سراغ یکی دیگر از مربیان صاحب نام فوتبال ایران یعنی امیر قلعه نوعی رفت.در حالیکه طبق اعلام قبلی قلعه نوعی قرار بود در روز دوشنبه بر سر تمرینات ملوان حاضر شود این اتفاق هرگز رخ نداد و وعده جدید بهشتی مبنی بر حضور ژنرال در تمرینات روز سه شنبه ملوان هم رنگ واقعیت به خود نگرفت تا جائیکه شایعه انصراف قلعه‌نویی از حضور در انزلی علی رغم تکذیبیه مالک ملوان بیش از پیش جدی تر شود.
از سوی دیگر جواد شهبازی دیگر متقاضی خرید ملوان که هنوز خرید این باشگاه را حق خود می داند این روزها در آستانه خرید داماش گیلان رقیب سنتی ملوانی ها قرار گرفته است و طبق اعلام قبلی قرار است داماش روز چهارشنبه رسما به او واگذار شود.
با این اوضاع و احوال و عدم وقوع هیچ یک از وعده های « بهشتی »باید منتظر ماند و دید که آیا کسی در انزلی مسئولیت این نا به سامانی ها را خواهد پذیرفت!

جزو مجاهدان شنبه نبودم

درسیاهکل نوشت: رحیم حیدری در ضیافت افطار حامیان دولت تدبیر و امید که در فرمانداری لاهیجان برگزار شد، اظهار داشت: دوستان مطلع هستند که بنده جزو مجاهدان شنبه نبودم. بلکه جزو کسانی بودم که دو یا سه ماه قبل از انتخابات با توجه به اینکه اگر شکست می خوردیم بلاهای دوره های قبل سر ما می آمد درخواست بازنشستگی پیش از موعد دادم که اگر شکست خوردیم از دانشگاه بروم. ولی حقیقتا پیروز شدیم و خدا را باید شاکر باشیم بخاطر اینکه کشور نجات پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر باید شاکر باشم که فرصت خدمت رسانی به مردم در اختیار من قرار گرفت، گفت: قول داده بودم که فضای شادابی را در فرمانداری سیاهکل فراهم میکنم که به لطف خداوند آن فضا فراهم شد.

فرماندار شهرستان سیاهکل با بیان اینکه یکی از وظایف ما این است که مردم را به نظام و دولت امیدوار کنیم، تأکید کرد: خوشبختانه مردم درسیاهکل با دید مثبت به نظام نگاه می کنند.

روایتی از زیگزاگ سیاسی آقای دلواپس اصلاح طلب

power_of_media_7849638289 گیل نگاه نوشت:   یکی از سایت های محلی در یادداشتی کوتاه و به منظور تامین اهداف سیاسی خود با تلاش برای به حاشیه کشاندن بزرگترین جشنواره مردمی چند سال اخیر رشت، حضور جبار کوچکی نژاد، یکی از نمایندگان اصولگرای شهر رشت در تصاویر افتتاحیه این جشنواره را در کنار رضا رسولی، تنها عضو شورای شهر که از مراحل ابتدایی نظیر آماده سازی فضا تا اجرای مراسم در کنار مردم و عوامل اجرایی این جشنواره بوده است را ناشی از «زیگزاگ سیاسی و بی ثباتی جناحی» دانسته است.

این در حالی است که یکی از نکات جالب و بی سابقه این جشنواره، عدم دعوت گروه های مردمی برگزار کننده از هیچ کدام از مسوولین و مقامات دولتی و حتی غیردولتی بوده است!

نویسنده این مطلب بدون نام همچنین پایگاه اصلی آرای این عضو شورا را «دانشجویان و جوانان رشتی» دانسته و «چرخش عجیب این عضو پس از حضور در شورا به سمت اصولگرایان» را  «نکته ای غیرقابل چشم پوشی» خوانده است. همچنین نویسنده در پایان اشاره ای معترضانه هم به عضویت رسولی در در شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استان گیلان کرده است!

 فقط در مقام مقایسه؛ یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که چهره مورد حمایت این روزهای این سایت، رضا جمشیدی، عضو مستعفی شورای شهر رشت است که با تبلیغات و هیاهوی رسانه ای استعفایش را برای ادامه تحصیل در آمریکا عنوان کرد اما مشخص نشد چرا بعد از گذشت چند ماه از استعفایش، به جای سفر به آمریکا سر از جلسات سیاسی مهدیه رشت، دفتر کار فرماندار رشت در دولت محمود احمدی نژاد و ضیافت های افطاری با میزبانان متناقض در آورد.

رضا جمشیدی که زمانی توسط رسانه های همسو با این سایت، به دلیل رشتی نبودن مورد تندترین هجمه ها و گاهی توهین ها قرار می گرفت، امروز به نماد اصلاح طلبی و از گزینه های احتمالی این تیم برای انتخابات مجلس دهم تبدیل شده است!

حال یادآوری گفت و گوی جمشیدی با روزنامه فرهیختگان(گیلان) در پایان سال اول فعالیتش در شورا خالی از لطف نیست که جمشیدی با نادیده گرفتن حمایت چهره های سیاسی، فعالین ستادهای انتخاباتی حسن روحانی و محمدرضا عارف،قرار گرفتن در لیست های غیررسمی اصلاح طلبان و برخورداری از حمایت های مهندس محسن باقری، یکی از ذی نفوذترین چهره های اصلاح طلب استان به دلیل رابطه سببی با او را گرفته و صراحتا می گوید: «از نردبان اصلاح‌طلبی استفاده نکرده ام»

جمشیدی در ادامه این مصاحبه می گوید: « اگر روزی از مدیریت شهری خارج و وارد مدیریت سیاسی شوم، باز تردید دارم که به سمت احزاب و جریانات سیاسی فعلی بروم یا خیر» اما عملکرد این روزهایش که شنیده می شود تمایل به عضویت و حمایت از جانب یکی از احزاب اصلاح طلب نوپا را نشان داده است کاملا متناقض است.

 حال سوال اینجاست که چطور «زیگزاگ سیاسی» مشخص و آشکار عضو مستعفی شورای شهر که در ماه های منتهی به انتخابات اصلاح طلب و در سال های بعد از انتخاب اصولگرا می شود و پس از دوران حضور در شورای شهر از آغوش مشاورانش که تندروترین فعالین رسانه ای استان محسوب می شوند به سمت رسانه های اصلاح طلب غش میکند، از جانب «دلواپسان اصلاح طلبی» نادیده گرفته می شود، اما همزمان تلاش می شود تا تنها عضو مورد وثوق طبقه متوسط شهری -که اصولا پایگاه عمده اصلاح طلبان است- در شورای شهر رشت به اردوگاه مقابل هل داده شود؟

 

Share