امام جمعه رشت

گیلان رتبه نخست قرآنی/برخی مدیران حساسیت لازم در زمینه حفظ بیت المال را ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت از نام‌نویسی ۷۰ هزار قاری قرآن در گیلان خبر داد و گفت: این امر در هدایت اجتماع برای جامعه قرآنی حائز اهمیت است، ضمن اینکه قاریان قرآن در کشور ارزیابی شده‌اند و گیلان رتبه نخست قرآنی را در کشور کسب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر اظهار کرد: هفته پیش رو بزرگترین  و بهترین شب های سال که همان شبهای قدر است را در خود دارد چرا که قرآن در این شب ها نازل شده و سراسر خیر و برکت است.

وی به جایگاه رفیع حضرت علی (ع) و شهادت ایشان در شب های قدر اشاره کرد و افزود: قرآن یک رهنمود کاربردی در زمینه های اع۱_۳تقادی و اخلاقی است که در این شب ها نازل شده و سیره زندگانی حضرت علی (ع) نیز الگوی مناسبی در زمینه های مختلف برای مسلمانان جهان است.

امام جمعه رشت با بیان جمله ای از پیامبر که فرموده اند بهترین شما کسانی است که قرآن را آموخته و به دیگران هم یاد بدهد، اظهار کرد: کسی که به فرزندش قرآن آموخته باشد چه به صورت شخصی و چه از طریق نهادهایی که قرآن آموزش می دهند، مانند این است که ۱۰ هزار حج انجام داده و با قرآن محشور می شود.

وی در ادامه با اشاره به نام نویسی ۷۰ هزار قاری قرآن در استان گیلان تصریح کرد: وجود این تعداد قاری در استان نعمت بزرگ و ارزنده ای است که باید قدر دانسته شود.

آیت الله قربانی به ارزیابی سراسری قاریان قرآن در کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه طی ارزیابی هایی که انجام شده، قاریان گیلانی در بین تمام قاریان کشور توانسته اند مقام نخست را کسب کنند که کسب این رتبه بسیار مهم و افتخار آفرین است.

وی ضمن برشمردن سجایای اخلاقی حضرت علی(ع) گفت: بیت المال یکی از مهمترین دغدغه های حضرت علی (ع) بود که همواره درباره این موضوع به امرای تحت امر خود تذکر می داد و آنها را به حفظ و امانتداری توصیه می کرد.

آیت الله قربانی افزود: هدف از ایجاد جمهوری اسلامی، ساختن حکومتی شبیه به حکومت حضرت علی(ع) بود اما متاسفانه برخی از مدیران حساسیت لازم را در بحث بیت المال نداشته و نمونه هایی از ضایع نمودن بیت المال مثل گم شدن دکل نفتی و کشتی پر از آهن و اختلاس های میلیاردی دیده می شود.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به فاجعه هواپیمای ایرباس در سال ۶۷ که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد، گفت: در فاجعه سال ۶۷ به جای اینکه عوامل این اقدام ناجوانمردانه توبیخ شوند، به آنها نشان لیاقت اهدا شد که رفتارهای این چنینی باعث بدبین شدن ما نسبت به آمریکا است.

 آیت الله قربانی افزود: امروز مذاکرات هسته ای به لحظات آخر خود رسیده و تمام خبرگزاری های جهان متوجه این موضوع است. ملت ایران تشنه توافق نیست بلکه به دنبال حق مسلم خود بوده و در این راه کوتاه نمی آید.

وی ادامه داد: هم ما می دانیم و هم آنها می دانند که ما به دنبال بمب هسته ای نیستیم. آنها می خواهند جایگاه علمی ما را بگیرند ولی لین مساله خط قرمز ما بوده و تسلیم نمی شویم.

امام جمعه رشت همچنین درگذشت آیت الله یکتا امام جمعه اسبق صومعه سرا را تسلیت گفت و از ایشان به عنوان فردی مبارز یاد کرد.

/مهر

Share