در جلسه امروز صورت گرفت:

گلایه فرماندار رشت از اورژانس و تذکر به شهرداران سه شهر برای اجرای طرح تفکیک زباله

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دومین جلسه شورای ترافیک ،اولین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر و اولین جلسه ستاد سلامت دریای شهرستان رشت صبح امروز در فرمانداری رشت برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دومین جلسه شورای ترافیک ،اولین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر و اولین جلسه ستاد سلامت دریای شهرستان رشت صبح امروز در فرمانداری رشت برگزار شد.
photo_2015-07-16_12-45-55به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت با تبریک پیشبرد مذاکرات هسته ای ،عنایت خداوند ،عنایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب ،اشراف و آگاهی رییس جمهور ،شخصیت کاریزماتیک دکتر ظریف را چهار عامل اصلی موفقیت در مذاکرات دانست.

امیدواریم امسال پذیرایی از مسافران کیفیت بهتری داشته باشد

مهدوی با بیان اینکه ۳۷ درصد جمعیت ثابت و نیمی از جمعیت سیار استان در شهرستان رشت زندگی می کنند و همچنین با اشاره موقعیت ویژه شهرستان رشت برای حضور گردشگران رهگذر و ثابت گفت: امیدواریم با فعالیت های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ،شهرداری ها ،دهداری ها ،پلیس راهور و سایر ادارات ،امسال کیفیت بهتری جهت پذیرایی از مسافران داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه شهرستان رشت دارای ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی است تصریح کرد: این میزان ساحل باعث می شود که گردشگران زیادی به شهرستان رشت عزیمت کنند بنابراین باید از این امکانات جهت پیشبرد اهداف خود مانند اشتغال بهره بگیریم.

برنامه های فرمانداری برای سواحل شهرستان رشت

وی همچنین از برپایی یازده طرح درسواحل با کیفیت بهتر نسبت به سال گذشته در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: افزودن هشت سوئیت مهمان پذیر به مجتمع مروارید ،دو طرح توسط بخش خصوصی در مجتمع پذیرایی نرگس و زیباکنار از اهم آنهاست.
مهدوی از شناسایی ۵۵ نقطه خطر آفرین خبر داد و افزود: نیروهای امدادگر و انتظامی را در این مقر مستقر کردیم که خدماتی را به مسافران ارائه کنند.
فرماندار رشت همچنین اظهار داشت: ۱۲۳ نفر از نیروهای غریق نجات و بیش از ششصد نفر از عوامل انتظامی و همیار پلیس و عوامل خدماتی در نوار ۲۲ کیلومتری ساحل مستقر شده اند.

ایجاد کمپینگ توسط شهرداری ها صورت گیرد

مهدوی با بیان اینکه باید از استقرار نامطلوب مسافران جلوگیری شود افزود: شهرداری ها موظف هستند کمپینگ هایی برای رعایت شأن و منزلت مسافران و جلوگیری از ناهنجاری ها تأسیس کنند.
وی گفت: یک طرح با عنوان شهر وظایف خدمات سفر در شهرستان تنظیم شده است.

گلایه فرماندار رشت از اورژانس و شهرداران سه شهر

مهدوی در این جلسه از شهرداران خشکبیجار ،لشت نشاء و لولمان جهت عدم انجام تفکیک از مبدا زباله گلایه کرد و گفت: در کل استان شش شهر تفکیک از مبدا را شروع نکرده اند که متأسفانه سه مورد آن برای شهرستان رشت است و با توجه به سابقه بنده در مدیرکل امور روستایی استانداری نباید شاهد چنین چیزی باشیم.

تذکر دوم مهدوی نیز به نماینده اورژانس درخصوص عدم ارسال تجهیزات به پایگاه اورژانس زیباکنار بود و وی در این رابطه گفت: این موضوع با هیچ منطقی قابل توجیه نیست که در یک مکان امکانات فراهم است ولی اورژانس گیلان با توجه به اینکه آقای برزیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز دستور دادند هیچ اقدامی انجام نمی دهد و در مقابل این موضوع مقاومت می کند.می توانیم تحت عنوان بخش اضطراری یا تحت عنوان مصوبه ستاد سلامت دریا امکانات لازم را فراهم نمود اما متاسفانه دکتر محمدی رییس اورژانس گیلان علی رغم دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی به روی دنده لج افتاده است و این کار را اجرایی نمی کند.

گفتنی است بعد از انتقادات فرماندار در حاشیه این جلسه مریم پاکزاد شهردار لولمان در گفتگو با دیارمیرزا از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله در لولمان خبر داد و گفت:به شدت پیگیری اجرای این طرح هستیم.

خبرنگار: صابر عاشری

Share