مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد:

کیفیت خدمات بخش دولتی از بخش خصوصی بهتر است/رضایت ۹۴ درصدی از خدمات بستری/اعلام میزان وقتی که یک پزشک باید برای بیمار خود بگذارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهدی نژاد گفت: کیفیت خدمات درمان در مراکز دولتی و تامین اجتماعی از مراکز و بیمارستان‌های خصوصی بالاتر دانست افزود: این موضوع در بیشتر استان‌های کشور قابل پذیرش است اما در گیلان هنوز این مسئله را نپذیرفته اند و بخاطر مدگرایی به مراکز خصوصی مراجعه می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته تامین اجتماعی بر گزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , محمدحسین شهدی نژاد مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت درمانی سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان در حال حاضر در دوبخش مستقیم یعنی ساخت بیمارستان و مراکز درمانی و در بخش غیر مستقیم یعنی خرید خدمات از مراکز خصوصshahdi۰۹۴ی ،دولتی ،دانشگاهی و غیره به ارائه خدمات می پردازد.

وی گفت: هزار و ۱۲۹ نفر پرسنل شاغل در ۱۲ مرکز درمانی که شامل یک بیمارستان ،دو مرکز پلی کلینیک تخصصی ،سه درمانگاه تخصصی و شش درمانگاه عمومی در حال فعالیت هستند.

افزایش بودجه ۴۰ درصدی بخش درمانی سازمان تأمین اجتماعی

شهدی نژاد بودجه سال ۹۴ مدیریت درمان را ۳۸۱ میلیارد ریال ذکر کرد که از میزان ۲۷۸ میلیارد ریال برای خرید خدمات و ۹۴ میلیارد ریال برای درمان می باشد که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۹ درصدی هزینه های بخش درمانی سازمان تأمین اجتماعی

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان افزود: با دو هزار و ۱۴۰ مرکز درمانی در سطح استان قرارداد داریم که علی رغم اینکه نسبت به سال ۹۲ نیم درصد کاهش داشته است اما حدود ۵۹ درصد افزایش هزینه داشتیم.

بدهکاری تأمین اجتماعی به مراکز درمانی

وی عنوان کرد: تأمین اجتماعی به مراکز درمانی به علت افزایش هزینه های درمانی حدود ۱۵ میلیارد تومان بدهکار است.

کیفیت خدمات در بخش دولتی و تأمین اجتماعی از بخش خصوصی بهتر است و حتی قابل مقایسه نیست

شهدی نژاد گفت: قاعدتاً بیمارستان های خصوصی باید همکاری بیشتری با بیمه های تکمیلی داشته باشند.
وی کیفیت خدمات درمان در مراکز دولتی و تامین اجتماعی از مراکز و بیمارستان‌های خصوصی بالاتر دانست افزود: این موضوع در بیشتر استان‌های کشور قابل پذیرش است اما در گیلان هنوز این مسئله را نپذیرفته اند و بخاطر مدگرایی به مراکز خصوصی مراجعه می کنند.

میزان رضایت مندی خدمات بستری در مراکز تأمین اجتماعی بیش ۹۴ درصد است
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان میزان رضایت مندی خدمات بستری را در مراکز تأمین اجتماعی بیش از ۹۴ درصد ذکر کرد و  گفت:در سال گذشته یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مراجعه کننده داشته ایم.

کشور از همدلی سازمان تأمین اجتماعی گیلان الگوبرداری کند
وی استان گیلان را همدل ترین اداره کل و درمان در سطح کشور اعلام کرد و گفت: این همدلی به نفع بیمه شدگان است و امیدواریم کل کشور از این همدلی الگوبرداری کنند.

فعالیت های صورت گرفته در بخش مدیریت درمانی تأمین اجتماعی استان گیلان
شهدی نژاد راه اندازی مجهزترین بخش سیتی اسکن در بیمارستان رسول اکرم (ص) ،کلنگ زنی و آغاز مراحل طراحی و اجرای بیمارستان ۳۲ تختخوابی در لنگرود ،ارتقاء درمانگاه های عمومی لنگرود  و شماره دو رشت به درمانگاه تخصصی ،ارتقاء کلینیک مستقل دندانپزشکی رشت از تک شیفت به دو شیفت ،خرید و نصب سیستم نوبت دهی تلفنی خودکار جهت پزشکان متخصص و دندانپزشکان در تمامی مراکز ،افزایش آمار اعمال جراحی بزرگ و پرهزینه از قبیل اعمال جراحی ارتوپدی جراحی مغز و اعصاب و جراحی چشمرا از مهمترین فعالیت های بخش درمان تامین اجتماعی گیلان دانشت.

این مسئول از افزایش آمار عملکرد در کلیه سطوح ارائه خدمات سرپایی و بستری خبر داد افزود:با استقرار سیستم بیمارستانی اچ آی اس بصورت پایلوت در مراکز درمانی و بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص) شاهد افزایش سرعت خدمات هستیم.
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان راه اندازی بخش شیمی درمانی با ۱۰ تختخواب در بیمارستان رسول اکرم (ص)،ایجاد بخش تالاسمی را از دیگر اقدامات مهم این بخش دانست و افزود:در این مدت شاهد ارتقاء تجهیزات پزشکی بوده ایم و هم اکنون مجهزترین میکروسکوپ چشمی ایران خریداری و نصب شده است و آزمایشگاه مجهزی در اسالم احداث خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد:در طرح تحول سلامت پزشک عمومی به ازای ویزیتی که مدریافت می کند باید ۱۵ دقیقه وقت بگذارد و این زمان برای پزشک متخصص ۲۰ دقیقه ،فوق تخصص ۲۵ دقیقه و روانشناس ۳۰ دقیقه است و در صورت تخلف از این زماان برخورد می شود.

 
Share