از گوشه کنار سیاست در گیلان:

کدام نماینده همانند شهاب از آسمان مردم رشت عبور کرد؟/اسیدپاشی به صومعه سرا رسید/سبزی‌کاری نماینده گیلانی مجلس در پشت‌بام منزل/نمونه بارز مشارکت اجتماعی شهروندان رشتی/احکام اعضای انجمن مفاخر گیلان صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هنگامی که در انتخابات سال گذشته دکتر تأمینی اعلام داشتند در انتخابات پیش رو مجلس کاندیدا نمی شوند در دل خودم گفتم جای هیچ نگرانی نیست،او در همین هشت سال کاری را که باید،به انجام رسانده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.


کدام نماینده همانند شهاب از آسمان مردم رشت عبور کرد؟

علی تأمینی در سایت شخصی حسن تامینی نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی پیرامون اعلام آمادگی وی برای شرکت در انتخابات مجلس نوشت:
هنگامی که در انتخابات سال گذشته دکتر تأمینی اعلام داشتند در انتخابات پیش رو مجلس کاندیدا نمی شوند در دل خودم گفتم جای هیچ نگرانی نیست،او در همین هشت سال کاری را که باید،به انجام رسانده است.دوره او همانند شهابی در آسمان مردم شهرستان رشت و استان گیلان اگرچه عبوری برق آسا داشته اما خاطره این جهش نورانی هیچ گاه از ذهن و دل مردم پphoto_2015-07-02_13-45-38اک نخواهد شد.

فراموش نمی کنیم او در شرایطی هشت سال پیش از رقیبان خود پیشی گرفت که مردم مأیوس از حمایت حزبی و رسانه ای،خود کمر همت بستند و قضایای انتخابات را به بهترین شکل مدیریت نمودند.
اکنون نمی دانم باید از حالت درونی خود در نگارش این مطلب به عنوان یک معلم کوچک دانشگاه که همیشه سعی می نمایم کمتر سخن بگویم و کمتر قلم به نگارش بگشایم،شاکی باشم یا شاکر؟اما این را می دانم که اگر حقیقتا پای دروغ و تهمت ها به میان نمی آمد و جوانمردی در بازتاب دادن واقعیت های امروز و دیروز انتخابات سکه رایج در فضای اطلاع رسانی بود،شاید اکنون این نگارش شکل نمی گرفت.
اما چه می توان کرد وقتی دامنه عدم صداقتها در میان برخی جریانها در مورد حضور دکتر تأمینی در انتخابات بسیار گسترده است،پس ما نیز با سرمایه شفافیت و صداقت که اکسیر مجموعه بزرگ تحت فرمان دکتر عزیز ما است به حرکت خود ادامه خواهیم داد.
دکتر ارجمند ما خود پس از سخنان سال گذشته بسیار آسوده خاطر بود،اما نگرانی ما به عنوان اطرافیان به این خاطر بود که از ابتدای هشت سال گذشته قرار بر این بوده که وقتی لباس خدمت بر تن و پاپوش آهنین در پا کردیم،دل به خالق سپرده و چشم در دیده و به فرمان رهبر فرزانه انقلاب و هم راستا با مردم،تن زیر بار انبوه کارهای بر زمین مانده نهیم و بی هیاهو و کم هزینه روز از شب و شب از روز نشناسیم و حق مخدوم خود را آنگونه که خور اوست به جای آوریم،
پس جناب آقای دکتر حسن تأمینی گرانقدر ما،به خاطر این قلبهای مالامال از عشق و ارادت یاران در انتخابات حضور یاب.
سخن آخر من این است عزیزان فرزانه،که از این رو ما باید بی اعتنا به همهمه های اطراف و وسوسه های این و آن و حسادت ورزی رقیبان خدا را سپاس گوییم که بیش و کم بر همین نمط گام زدیم و بر این نهج استوار ماندیم.

اسیدپاشی به صومعه سرا رسید

واران نیوز نوشت:طبق شنیده ها در آخرین ساعات روز جمعه ۱۳ تیر ۹۴ یک جوان صومعه سرایی ساکن در کوچه نیروی انتظامی در حالی که درب حیاط را باز می کند، ناگهان فردی مقادیری از اسید را بر روی صورت وی می ریزد.

پس از این اتفاق بلافاصله مردم و آشنایان این جوان در ابتدا وی را به بیمارستان امام خمینی صومعه سرا و و سپس از آنجا به بیمارستانی در رشت منتقل میکنند.

از شدت جراحات وارده و هویت فرد مذکور اطلاعاتی در دست نیست اما طبق اخبار واصله فرد اسیدپاش متواری شده است.

سبزی‌کاری نماینده گیلانی مجلس در پشت‌بام منزلش

حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده گیلانی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی خود نوشت:

«نماز و روزه های همگی قبول باشه!
چه آنهایی که انتقاد می کنن، چه اونهایی که حمایت می کنن؛ چه اونهایی که با صفحات حقیقی میان و نقد مودبانه مینویسن، چه اونهایی که یک صفحه جعلی هم درست کردن تا ناسزا بگن و عقده های زندگی شون را سر یه کاربر دوست دیگه یا سر صاحب این صفحه خالی کنن و چه دوستان با محبتی که وقت میذارن و با کامنت هاشون از نوشته های حقیر دفاع میکنن!
التماس دعا از همه شما فقط خواهشا فراموش نکنید که ته ته ته دل همه ما یک چیز مشترک هست: محبت و علاقه به وطنی که مهمترین ویژگیش اخلاق و اسلامه، پس در نوشتن ها و نقد کردن ها مراعات ادبیاتی که شایسته اون هستیم را داشته باشیم. دوستانی که با صفحات جعلی به ما سر می زنن،
عکس این پست هم مربوط میشه به تفریح مورد علاقه من، سبزی کاری مختصر و مفید روی پشت بام از تولید به مصرف!
در طول پاییز و زمستان و بعد در بهار و تابستان خصوصا در سحرها ماه رمضان با سبزی تازه بویژه گشنیز که باعث رفع تشنگی و خوش بویی دهان میشود، نیاز سفره خودتون را بر طرف کنید.
پ ن: این کار در حد و اندازه خودش، نوعی تفریح سالم، صرفه جویی و از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.
farhangnews_132858-378836-1435589530

احکام اعضای انجمن مفاخر گیلان صادر شد

فیروز فاضلی در گفت و گو با ایرنا گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و احیا و انتشار آثار ارزنده آنان و همچنین معرفی آثار فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و نقش و سهم ایرانیان در اعتلا و ارتقای آن تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: تعداد اعضای هیات امنای شعب انجمن در مراکز استان ها، هفت نفر است که به مدت دو سال بعنوان اعضای ثابت آن تعیین می شوند.

وی تصریح کرد: اعضای یادشده در گیلان را نماینده ولی فقیه در گیلان ، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس مجمع نمایندگان استان و سه نفر اعضای هیات امنا به ترتیب احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ، سید احمدعلی میرابراهیمی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و فریدون نوزاد محقق و گیلان شناس تشکیل می دهند.

نمونه بارز مشارکت اجتماعی شهروندان رشتی

گیلان فردا نوشت: برخی اوقات نباید منتظر مسئولان ماند. هیچ اتفاقی نمی افتد که اگر خود شهروندان هم آستین ها را بالا بزنند و سر و سامانی به بعضی از نقاط شهرشان بدهند. نمونه اش کاری است که بعضی از کسبه خیابان انصاری کرده اند. آن ها بعضی از باغچه های بزرگی که توسط شهرداری جلوی مغازه هایشان درست شده بود اما خالی از گل و گیاه بود و فقط یک درخت در خود داشت را با هنرمندی و ذوق فراوان گل کاری کردند و زیبایی جلوی مغازه شان را چندین برابر کردند. این زیباسازی داوطلبانه هم باعث زیباترشدن شهر شده است و هم زیباتر شدن محل کسب. انسان هم با دیدن این زیبایی ها به سر ذوق می آید. حال که مسئولان به هر دلیلی نمی توانند چنین محیط شادابی را فراهم کنند چه بهتر که خودمان دست به کار شویم. اگر این فرهنگ در این شهر جا بیافتد شهرمان شاید از این رو به آن رو شود. کار سختی هم نیست. در وهله اول باید زندگی شهروندی را یاد بگیریم و مثلا زباله در خیابان نریزیم. در وهله دوم هم هرجا که از دستمان برمی آید به زیباسازی شهر و نظافت خیابان ها کمک کنیم. مثلا اگر جلوی مغازه مان سطلی زباله ای تعبیه نشده خودمان سطل زباله بیرون بگذاریم و مردم را دعوت به پاکیزگی کنیم. یا جلوی محل کسب و خانه هایمان گل بکاریم. بعضی اوقات بد نیست منتظر مسوولان نمانیم و خود شهروند خوب شهرمان شویم.

م باغچه پر از گل و گیاه که توسط خود مردم کاشته شده

م باغچه پر از گل و گیاه که توسط خود مردم کاشته شده

ل باغچه خالی و زشت خیابان

باغچه خالی و زشت خیابان

 باغچه خالی و باغچه پر از گل را در کنار هم

باغچه خالی و باغچه پر از گل را در کنار هم

Share