با حضور مسئولان

کانون رهپویان ولایت کمیته امداد املش و رضوانشهر آغاز بکار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در فصل تابستان ، کانون رهپویان ولایت شهید ایت الله ربانی کمیته امداد املش با حضور امام جمعه ، بخشدار ، مدیرآموزش و پرورش و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هم زمان با شروع فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان مراسم افتتاحیه کانون رهپویان ولایت کمیته امداد رضوانشهر با حضور مسئولین کمیته امداد استان ، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و مسئولین ادارات و نهادها،خیرین، هنرجویان و اولیای آنان در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی رهپویان ولایت این شهرستان برگزار شد.

افتتاح کانون رضوانشهر در این مراسم پورمحمدی مدیر کمیته امداد رضوانشهر با بیان اینکه این نهاد الهی در راستای توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی خانواده های تحت حمایت تلاش می کند گفت : یکی از برنامه های محوری فرهنگی کمیته امداد در راستای خدمت رسانی به مددجویان تحت حمایت، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان است، در همین زمینه کانون های جوانان پیرو ولایت کمیته امداد در ایام فراغت دانش آموزان برنامه های مختلفی را اجرا و ارائه می دهد.

وی هدف از راه اندازی کانون جوانان پیرو ولایت را ارتقاء سطح اعتقادی جوانان و نوجوانان و آشنایی با منابع و مفاهیم قرآنی و اهل بیت(ع) حول محور ولایت عنوان کرد و افزود : امسال نیز برنامه ها و کلاس های مختلف آموزشی در محل کانون برای دانش آموزان تحت حمایت دایر می باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی از روحانیون مبلغ اعزامی از قم در خصوص ایمان به خدا ، تلاش برای کسب روزی حلال ، قناعت در زندگی و ازدواج به موقع جوانان مطالبی را ارائه داد و گفت: طبق سفارشات دین مبین اسلام انسان باید تولید کننده باشد و همواره در کسب روزی حلال تلاش کند.

وی نوجوانان و جوانان را آینده سازان جامعه دانست و تاکید کرد باید بستر لازم برای افزایش سطح مهارت آنان فراهم شود و کمیته امداد با برگزاری کلاسهای آموزشی در اوقات فراغت دانش آموزان گامهای مؤثری را در این خصوص برداشته است.
لازم به ذکر است در سال گذشته ۵۳۵ نفر از دانش آموزان در طول دو ترم از برنامه های آموزشی کانون رهپویان ولایت بهره مند شده اندو تاکنون نیز ۳۰۴ نفر مدرک فنی و حرفه ای و ۱۱۶ نفر مدرک مهارتی اخذ و جهت دریافت تسهیلات اشتغال به واحد خودکفایی استان معرفی شده اند.

کانون رهپویان ولایت کمیته امداد املش آغاز بکار کرد

افتتاح کانون املشبه منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در فصل تابستان ، کانون رهپویان ولایت شهید ایت الله ربانی کمیته امداد املش با حضور امام جمعه ، بخشدار ، مدیرآموزش و پرورش و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

 در این مراسم علی نژاد مدیر کمیته امداد املش با بیان حدیثی از امام سجاد (ع) که می فرمایند: بار الها اوقات فراغت من را در راستای هدف خلقتت قرارده گفت: در فرهنگ و اندیشه اسلامی فراغت ، فرصت مجددی برای تلاش و کوشش بی پایان زندگی است که باید برنامه های مفیدی را شامل باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶۵ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد املش از کلاسهای متنوع کانون شامل آموزشهای مختلف بهره مند شدند افزود: امسال هم ۱۲۰ نفر دانش آموز و ۸۰ نفر از زنان سر پرست و دختران غیر محصل تحت پوشش در کلاسها و برنامه های کانون شرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی امام جمعه املش نیز ضمن تقدیر از اقدامات کمیته امداد جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت:جوانان و نوجوانان نباید یک لحظه وقتشان را به بطالت بگذرانند و لذا هر قدر وقت پر بشود دشمن کمتر می تواند برای جوانان تدارک ببیند و تمامی کلاسها باید خروجی معین و مفیدی داشته باشد تا بتواند برنامه مفیدی را برای آینده جوانان و نوجوانان رقم بزنند.

لازم به ذکر است در پایان به ۲ نفر از شرکت کنندگان کانون که سال گذشته حائز رتبه کشوری شده بودند از سوی امام جمعه املش مورد تقدیر قرار گرفته و هدایایی به آنان اهداء شد.

Share