چه کسی کویر لوت را وثیقه وام میلیاردی کرده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه علت عدم شفافیت را بوجود آمدن انحصار ذکر کرد و گفت: هرگونه رانتی که در اقتصاد ایجاد فساد کند،مانع شفافیت است. البته نباید فراموش کرد که ریشه فساد در اقتصاد ایران اقتصاد دولتی است؛ هرچه اقتصاد دولتی گسترده تر باشد، فساد بیشتر می […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه علت عدم شفافیت را بوجود آمدن انحصار ذکر کرد و گفت: هرگونه رانتی که در اقتصاد ایجاد فساد کند،مانع شفافیت است. البته نباید فراموش کرد که ریشه فساد در اقتصاد ایران اقتصاد دولتی است؛ هرچه اقتصاد دولتی گسترده تر باشد، فساد بیشتر می شود، چون اقتصاد دولتی منشا رانت است.
او افزود: این رانت می تواند طبقه جدید ایجاد کند؛. بابک زنجانی یک نمونه از اقتصاد رانتی است. من طرفدار بخش خصوصی هستم اما بخش خصوصی سالم نه رانتی. مثلا بخش خصوصی وجود دارد که زمین های کویر لوت را وثیقه گذاشته، وام میلیاردی گرفته و این وام را برنگردانده است.
تردیدی نیست که رانت بخش خصوصی را هم فاسد می کند. این کارشناس اقتصادی گفت: بخشی از رانت به دلیل درآمد نفت است؛ متاسفانه فساد درآمد نفت تا پوست و خون جامعه رفته است.

/تابناک

Share