جمشیدی چناری:همواره یک اصلاح طلب بوده ام

چرا باید عضو مستعفی شورا از انتشار یک خبر ساده اینگونه برآشفته و عصبانی شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برای نگارنده به عنوان یک مخاطب جای سوال است که چرا این عضو سابق شورای شهر رشت باید آنقدر کم تحمل باشد که تنها به خاطر یک خبر ساده که در آن هیچگونه تخریبی علیه او صورت نگرفته اینگونه آسمان ریسمان ببافد و زمین و زمان را متهم به توطئه چینی کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری افطاری های سیاسی در گیلان همچون سایر استان های کشور هستیم و در این بین با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدای احتمالی انتخابات سعی می کنند در این گونه مجالس حضور فعالی داشته باشند.

jamshidi_9805یکی از پایگاه های خبری استان روز گذشته در مطلب کوتاهی به حضور رضا جمشیدی چناری که بهانه ادامه تحصیل از شورای شهر استعفا داده بود در دو افطاری پیامی اصلاح طلبان و اصولگرایان اشاره کرد و از او در پایان خواست که برای اطلاع مردم دیدگاه سیاسی خود را تشریح نماید.

ظاهرا انتشار این یادداشت کوتاه در آن سایت و بازنشر آن در سایر رسانه های استان موجب دلخوری شدید رضا جمشیدی چناری را فراهم آورده است بطوریکه ساعات پایانی شب گذشته یادداشتی منتسب به وی در «خبرآزاد» منتشر شده که در آن وی خود را «اصلاح طلب» می داند.

در ابتدای یادداشت جمشیدی می خوانیم:« پس از نوشته معنادار در ارتباط با حضور اینجانب در نشست های اصلاح طلبان و اصولگرایان و البته کامنت های خود نوشته و هدف دار لازم است نکاتی را با شهروندان عزیز مطرح نمایم

اساسا برای نگارنده مشخص نیست که وی از کجا متوجه شده که در خصوص او کامنت های هدفدار و خودنوشته در رسانه ها انتشار داده شده که اینگونه به رسانه ها اتهام زنی می کند.حتی اگر فرضا نظر جمشیدی درست باشد این نگرانی در اذهان بوجود می آید که اگر فردا روزی جمشیدی چناری به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور پیدا کرد آرا و نظرات مردمی را نیز توطئه علیه خود قلمداد کرده و رسانه های منتقد خویش را وابسته به دشمن بنامد.

وی در بخش دیگری گفته است:« بنده همواره یک اصلاح طلب بوده ام هرچند در مواقعی که نیاز نبوده است و کارم سیاسی نبوده است هرگز بروز نداده ام و دوستان اصولگرای بسیار زیادی داشته و دارم. بنده هرگز نخواهم گفت که مستقل هستم و به اصلاح طلب بودن خویش افتخار میکنمبرادران اصولگرا در اصول و فروع دین با بنده مشترک بوده و اصول انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز فی مابین اصلاح طلبان و اصولگرایان کاملا یکسان و برابر است اعتقاد دارم امروز یکی از بزرگترین بدبختی های ما همین کج سلیقگی ها و تفکیک های بی مورد میباشد که اجازه نمیدهد از ظرفیت همدیگر و از دوستی و مودت یکدیگر برای اداره بهینه کشور استفاده و بهره ببریم…»

با نکاهی گذرا به جملات فوق متوجه می شویم که غلبه احساس بر منطق کاملا به چشم می آید و این موضوع شاید نشانگر این باشد که وی به دلیل ورود یک شبه به عرصه سیاست و تنها حضور پرحاشیه دو ساله در شورای شهر رشت هنوز نتوانسته بینش سیاسی لازم و تجربه کافی را در سپهر سیاست کشور بدست آورد.

عضو مستعفی شورای شهر رشت در خصوص چگونگی دعوت خود به مجلس اصولگرایان می گوید:«در میهمانی افطار مهدیه که بنده افتخار داشتم توسط حاج حسن کربلایی دعوت شوم توفیق حضور در ضیافت افطار را نداشتم ولی به نماز رسیدم و از بیانات ایشان بهره بردم. اگر به زعم برخی این امری ناپسند بوده است بایستی بگویم که برایتان واقعا متاسفم. آیا واقعا گرایش سیاسی افراد برایتان مهم است»

طبیعی است تمام فعالین سیاسی کشور اعم از اصولگرا ,اصلاح طلب و اعتدالگرا تا زمانی که مقید به آرمان های نظام باشند برادران یکدیگر محسوب می شوند و اختلاف آنها تنها در افکار سیاسی و چگونگی رسیدن به راه حل مسئله است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر حفظ وحدت و همدلی تاکید داشته اند و قطعا برگزاری مراسم های مشترک به حفظ وحدت در جامعه کمک شایانی می کند و به همین دلیل بوده که امسال ریاست محترم جمهور در یک افطاری مشترک میزبان تمامی اهالی سیاست کشور اعم از اصولگرا ,اصلاح طلب و اعتدالگرا بوده اند.

به عنوان یک مخاطب برداشت بنده از درخواست تشریح عقاید سیاسی وی برای مردم از این بابت بوده که بسیاری از مردم به دلیل عدم سابقه سیاسی نه چندان زیاد جمشیدی و صرفا حضور دوساله وی در شورای شهر رشت اطلاع کافی از دیدگاه های او ندارند و بیان اندیشه های وی می تواند برای حل بسیاری از مسائل راه گشا باشد و اگر افراد چیزی برای پنهان کردن از مردم نداشته باشند نباید از این سوال ساده و کلیشه ای که توسط خبرنگاران از چهره های مختلف پرسیده می شود اینگونه برآشفته شوند

اما اوج اظهارات جمشیدی چناری و عصبانیت او در این بخش از یادداشت وی نمایان است که می گوید:« آیا در دوره هشت ساله دفاع مقدس اگر این نوع لجن پراکنی ها و کج سلیقگی ها بود به نظر شما آن حماسه رقم میخورد؟ آیا پسندیده است که در موقعیت های مختلف به همدیگر دشنام دهیم و همواره به دنبال پرونده سازی برای یکدیگر باشیم.»

برای نگارنده جای سوال است که چرا این عضو سابق شورای شهر رشت که هم اکنون استاد دانشگاه نیز می باشد و دوستانش از او به عنوان یک «نخبه» یاد می کنند باید آنقدر کم تحمل باشد که تنها به خاطر یک خبر ساده که در آن هیچگونه تخریبی علیه او صورت نگرفته و تنها به بیان این نکته که وی در دو افطاری پیاپی حضور داشته اینگونه آسمان ریسمان ببافد و زمین و زمان را متهم به توطئه چینی کند و در نقض گفته های خود مبنی بر اینکه باید در راستای همدلی و وحدت بکوشیم اظهار نظر نماید .

البته این نوع سخن گفتن جمشیدی چناری مسبوق به سابقه است و اگر به حافظه تاریخی خود در ماجرای انتخاب محمدابراهیم خلیلی به عنوان شهردار رشت و ماجرای استیضاح وی و انتقادات شدید آیت الله قربانی و استاندار گیلان از اعضای شورای شهر رشت مراجعه کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد کما اینکه دیارمیرزا در یادداشتی تحت عنوان « سایه تناقض در رفتار و گفتار عضو شورا: رییس سابق شورای شهر رشت با خود چند چند است؟! » در آذر ماه سال گذشته به این موضوع اشاره کرده است.
جمشیدی چناری در ابتدا «خلیلی» شهردار سابق رشت را یک فرد با تجربه و کارکشته که ۲۰ سال از عمر خود را در مدیریت شهری گذرانده بود می دانست اما درست چندین ماه بعد با انتقاد از شیوه انتخاب شهردار در دوره های قبل، انتخاب خلیلی شهردار سابق رشت را آلوده به دیدگاه های سیاسیون برشمرده و جوانی شورای چهارم در رشت را یکی از دلایل انتخاب فردی با مدیریت ضعیف بر این مسند دانست.

در پایان به نظر می رسد برای جمشیدی چناری اینگونه مشتبه شده که وی یک شخصیت برجسته سیاسی و یا مسئول بلندپایه در گیلان بوده و تمام رجل سیاسی و رسانه ها دغدغه شان این شده است که او را تخریب کنند درحالیکه با توجه به گستردگی مباحث و مشکلات مردم, رسانه ها دغدغه های بسیاری برای پرداختن دارند.

وی باید بداند که ماهی گرفتن از آب گل آلود و عصبیت در اظهار نظر له یا علیه افراد برای جلب نظر  مثبت برخی چهره ها در شان یک استاد دانشگاه نیست و علاوه بر آن بعید است کمک شایانی به او در آینده کند.

از سوی دگیر با توجه به پیشینه جمشیدی نباید این مساله را نادیده بگیریم که به نظر می رسد برخی اظهار نظرهای تند و رفتارهای هیجانی یک سال اخیر او متاثر از مشاوره های غلط مشاور به ظاهر اصولگرای وی بوده است که نه تنها به او کمکی نکرده بلکه بر دامنه حاشیه ها پیرامون جمشیدی افزوده است.

در پایان توصیه نگارنده بر این است که جمشیدی بهتر است از اینگونه رفتارهایی که شائبه عوامفریبی در پی دارد دست بردارد. از یاد نبریم که هنوز خاطره برخی وعده ها و نظرات او نظیر نهضت آسفالت در رشت و تبدیل گوهررود و زرجوب به دانوب از خاطره ها محو نشده است.

ضیافت افطاری علی آقازاده نمایند سلبق رشت

ضیافت افطاری علی آقازاده

ضیافت افطار حامیان دولت

ضیافت افطار حامیان دولت

ضیافت افطار اصلاح طلبان

ضیافت افطار اصلاح طلبان

Share